Jaka najlepsza książka o elektronice analog owej dla technika?

Witam

Chodzi o to, że kiedyś uczyłem się w technikum łączności a potem
studiowałem informatykę. Niestety z biegiem lat to co było w technikum
"zapomniało się". Dodatkowo mój brat co też się uczył na technika
elektronika skwapliwie wysprzedał książki jakie mu pożyczyłem. Na
studiach miałem praktycznie powtórkę elektroniki jednak głownie cyfrowej
(z tym nie mam problemu). Natomiast chciałbym sobie przypomnieć podstawy
elektroniki analogowej. Mam co prawda książkę "sztuka elektroniki" dla
studentów ale tam od razu wyjeżdżają z całkami przy kondensatorach, a
przecież w technikum obywało się bez tego. A mi zależy na dobrym
zrozumieniu podstaw elektroniki analogowej i ewentualnie później
chciałbym to rozwinąć o ten materiał z "sztuki elektroniki". Dlatego
zwracam się do Was z pytaniem:

Jaka najlepsza książka o elektronice analogowej dla technika?

Mam teĹź dodatkowe pytanie:

Czy uważacie za przydatne jakieś dodatkowe pomoce naukowe przy nauce
elektroniki? Jeśli tak, to co byście polecili?
Np. jakieś oprogramowanie do symulacji interesujących układów
elektronicznych?

dzięki
Szyk

Re: Jaka najlepsza książka o elektronice analogowej dla technika?
Hello Szyk,

Sztuka Elektroniki.

Chcesz się nauczyć elektroniki czy symulować wiedzę? Zacznij od
rzetelnej nauki, żebyś potem potrafił wyłapać bzdury, jakie serwują
czasem symulatory.

Re: Jaka najlepsza książka o elektronice analogowej dl a technika?

Klasyka to Dieter Nuhrmann i "Elektronika łatwiejsza niż przypuszczasz". Z
tego uczyłem się podstaw.

--
Irokez

Re: Jaka najlepsza książka o elektronice analogowej dl a technika?

Jedna książka brzmi bardzo skromnie... polecam półkę, dwie a nawet trzy.
Zresztą to też będzie za mało. Zależy jaki się temat realizuje w danej
chwili.
Pojęcie "analogowa" jest bardzo szerokie od audio poprzez TV, w.cz, układy
regulacji
a nawet automatykę.

Jeżeli rzucamy tytułami:
"Analogowe układy scalone" Nadachowski, Kulka
"Układy półprzewodnikowe" Tietze, Schenk
"Poradnik ultrakrótkofalowca" Bieńkowski

--
Desoft

Re: Jaka najlepsza książka o elektronice analogowej dla technika?
Hello Irokez,

Rozmawiamy o kimś, kto się elektroniki uczył i musi sobie przypomnieć
- nie ten poziom, mam nadzieję.

Re: Jaka najlepsza książka o ele ktronice analogowej dla technika ?

dużo wartościowych i przede wszystkim aktualnych informacji (objętościowo
przekraczających znacznie "przeglądowe" książki) znajdziesz na stronach
producentĂłw elektroniki analogowej np. texasa, nationala (teraz to jedno
:) ), lineara czy teĹź analog devices.

e.

Site Timeline