Jaka moc na 63A 400V?

Dzień dobry, pytanie z dziedziny elektryki, nie elektroniki, ale na
pewno ktoś tu będzie wiedział. Jakim obciążeniem można obciążyć gniazdo

trójfazowe 63A 400V? Z moich dyletanckich obliczeń wynika, że nieco
ponad 50 kW -> 63×400×250%400. Czy dobrze liczę? Chodzi o obciążenie
długotrwałe - kilka godzin. Zakładamy, że instalacja jest wykonana
prawidłowo.

Re: Jaka moc na 63A 400V?
gniazdo

Jeśli obciążenie symetryczne, rezystancyjne to około 44 kW.

Paweł

Re: Jaka moc na 63A 400V?
gniazdo

http://www.prs.pl/dzialalnosc-badawczo-rozwojowa/programy-obliczeniowe/kalkulator-mocy-i-pradu-w-ukladach-trojfazowych.html

Re: Jaka moc na 63A 400V?

Namalowałem sobie sinus zaczynający się w 0 i drugi zaczynający się w 120.
Nie wiem, czy jeszcze umiałbym policzyć pochodną ich różnicy aby znaleźć
ekstremum, ale na szczęście na oko widać, że przy 60 mają takie samo
nachylenie więc tam nachylenie różnicy będzie 0 zatem tam będzie max
odległości.
Z tego mi wyszło, że amplituda międzyfazowa jest sqrt(3) razy większa od
jednofazowej.
Czyli 400V oznacza 230V na jednej fazie.
I teraz to już z górki - jeśli z każdej fazy można pobrać 63A to przy
obciążeniu rezystancyjnym łączna pobrana moc wychodzi mi 3*230*6343%,47kW.
P.G.

Re: Jaka moc na 63A 400V?

Oba podejscia powinny dac ten sam wynik :-)

Rozumiem ze sie zgadzamy iz Poldek mowi o 400V "w trojkacie", czyli
230V "w gwiazde", tylko punkt zerowy jest nie podlaczony/nas nie
interesuje.

Mierzyc mozna licznikiem trojfazowym wzgledem zera, i wtedy faktycznie
3*230*6343%,47kW,
albo dwufazowym wzgledem jednej z faz, i wtedy mamy 2*400V* .... hm,
no nie ma sily, *63A, bo tyle w kazdym kablu plynie, ale
dochodzi nam przesuniecie fazowe.
Nawet jak to 3 rzeczywiste rezystory w trojkat, to czesc z tych 63A to
jest prad do fazy  odniesienia, o zerowym przesunieciu,
ale czesc to do drugiej fazy roboczej, czyli przesuniety wzgledem
napiecia do fazy odniesienia.
I tego Poldek nie uwzglednil.

W dodatku obie czesci dodaja sie wektorowo, wiec wcale to nie jest po
31.5A :-)

J.

Re: Jaka moc na 63A 400V?

Czyli wychodzi, że maksymalne obciążenie plasuje się na poziomie gdzieś
między 43, a 44 kW.

Dzięki wszystkim za wypowiedzi!

Re: Jaka moc na 63A 400V?

Ale po co w ogóle taka dywagacja? Gniazdo to nie jest kawałek drutu w
powietrzu. Jeśli napisali na nim 63A/400V i nawet wychodzi z tego te
44kW to nie znaczy, że można sobie puścić 18A przy 800V albo 120A przy
120V (też wychodzi 44kW). Albo nie wytrzyma izolacja, albo gniazdko się
rozpłynie jak czekolada w ustach.

Jakub Rakus

Re: Jaka moc na 63A 400V?

Ale bylo zalozenie ze instalacja zrobiona porzadnie.
gniazdo 63A, kable 63A (a niekoniecznie), bezpiecznik 63A (a
niekoniecznie), napiecie miedzyfazowe 400V ... i jaki silnik, czy tam
grzejnik mozna podlaczyc ? 50kW w trojkacie ?