Jak zrobić Pendrive?

Witam

Mam takie pytanie:

Czy da się w prosty sposób, najlepiej na uC f-my Microchip, zrobić
pendrive. Chodzi mi oczywiście o urządzenie,które jest widziane przez
system jako dysk USB (może być tylko jeden katalog/folder) z plikami,
które ja w tym urządzeniu mogę modyfikować za pomocą procesora
stanowiącego część tego Pendrive'a.

Może ktoś się gdzieś spotkał z podobnym projektem?

Pozdrawiam

Jacek Poźniak

--
www.flowservice.pl

Re: Jak zrobić Pendrive?
toć na stronie microchipa jest gotowy program urządzenia mass
storage... ale moim zdaniem jego wartość
edukacyjno-przydatnościowa jest zerowa... kod jest nieźle
zamieszany, do tego w pdfie microchipa opis interfejsu usb
zmieścił się na 2 stronach...

Re: Jak zrobić Pendrive?
Dzięki, jakoś przeoczyłem; to moje początki z USB.
Pozdrawiam
Jacek

Re: Jak zrobić Pendrive?

no ale jakbyś przetrawił dokumentację i stworzył coś
wartościowego to konieczanie się pochwal na grupie!

Re: Jak zrobić Pendrive?

Można by tak: czytnik kart SD ( mam wielkości pendrajwa ) i zapisywać
bezpośrednio przez złącze karty.

Mirek.

Re: Jak zrobić Pendrive?

Albo po prostu emulować kartę.

--
http://www.gophi.pl /

Re: Jak zrobić Pendrive?

Jak już uporasz się z pierwszą częścią zadania (zrobienie pendrive) to
napotkasz problem z czytaniem przez system plików w których zmieniasz
wartości z poziomu procka tego pendrive. Zrobiłem sobie na ARMie
urządzenie które od strony pcta miało byc widoczne jako USB Mass
Storage. Wymyśliłem sobie, że podczas pomiarów  będę zmieniał dane w
pliku utworzonym na widocznym przez pc dysku. Wszystko dobrze ale pc nie
widział zmian w pliku. Nie pomogło mieszanie z czasem modyfikacji pliku.
Po prostu system (zarówno Windows jak i Linuks nie widzi zmian które
powstały w pliku po podmontowaniu do systemu plików a które zmiany nie
były wykonane przez tenże system. Jak wypiąłem wtyczkę USB i wpiąłem
ponownie - wszystko było dobrze zmiany zostały odczytane. Dało się to
obejść czytaniem wprost z odpowiedniego /dev/sda ale OIDP wymagało
odmontowania dysku z systemu plików.

Re: Jak zrobić Pendrive?

A zamontowany z opcją "sync"?

Powinno wystarczyć samo ponowne zamontowanie z opcją "remount"
(bez odmontowania).

Odmontowanie nie jest w takim przypadku konieczne.

Re: Jak zrobić Pendrive?

Nie pamiętam, ale:
"Mounting it 'sync' means the data is written to the flash card
(almost?) immediately after it's written in userspace.  Mounting it
async means there is a write buffer."
Czyli synchronizowanie jest natychmiast po zapisie w userspace. Ale
skoro nic w userspace się nie zdarzyło (tylko w penie) to nie będzie
synchronizacji.

Zapewne wystarczało ale już nie pamiętam dokładnie.

Możliwe - nie pamiętam. Próbowałem na różne sposoby.

Re: Jak zrobić Pendrive?

Ale man podaje również, że opcja dotyczy operacji I/O. Co do outputu,
dobrze wiem, że to tak działa. A inputu nigdy nie ma jak sprawdzić.
Dlatego spytałem.

Re: Jak zrobić Pendrive?
On pon, 04 maj 2009 18:18:31 in article

Nie wiem jak zadziała, ale prostsze wydaje się operowanie na
/proc/sys/vm/drop_caches

Re: Jak zrobić Pendrive?

Thx.
Jak odgrzebię ten projekt to sprawdzę. Na razie musi poczekać aż zrobię
nową płytkę.

Re: Jak zrobić Pendrive?
Dokładnie o coś takiego mi chodzi!

Ale u mnie faza "pomiarów" będzie zawsze przy odłączonym "dysku" od
komputera.

Pozdr.
jp

--
www.flowservice.pl

Re: Jak zrobić Pendrive?
i jak Ci się podoba dokumentacja i źródła microchipa?

Site Timeline