Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze? - Page 2

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akum ulatorze?
UBF%ytkownik Robert_J napisaB3%:
e20%

E tam, miernik za 20 zB3%...PrzecieBF% wB3%aB6%nie ze wzglEA%du na takich=
20%
osobnikF3%w miernik na deklaracjEA% producenta moBF%e mierzyE6% prB1%dy d=
o 10A -20%
powyBF%ej zaczynajB1% siEA% dla producentF3%w szopki z badaniami bezpiecz=
eF1%stwa,20%
trzeba udowodniE6% na badaniach w niezaleBF%nym certyfikowanym oB6%rodku =
BF%e20%
jak siEA% nawet wewnEA%trznie spali to kuku nie zrobi - w efekcie miernik=
i20%
powyBF%ej 10A sB1% droBF%sze (znacznie), trudniej dostEA%pne (bo w hiperm=
arkecie20%
nie bEA%dB1% handlowali multimetrami po osiem stF3%w, trzeba znaleBC%E6 =
sklep20%
trochEA% bardziej specjalistyczny) - i w sumie dobrze. Tak jak napisaB3%e=
m -20%
najwyBF%ej sfajczy ten miernik. A niektF3%re z najtaF1%szych miernikF3%w =

(sprawdzaB3%em, rozbieraB3%em) nie majB1% bezpiecznika wymiennego tylko20%
stosowne przewEA%BFenie B6%cieBF%ki w obwodzie pomiaru prB1%dF3%w silnyc=
h - za20%
bezpiecznik robi ale tylko raz...

Jego pieniB1%dze, jego sprawa.

--20%
Darek

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?

Ale może też prysnąć po oczach stopiona izolacja kabelków :-). Pod tym kątem
kolegę ostrzegałem. Miernik pal sześć, i tak jego klasa dokładności jest
bliska gumowej linijce ;-)

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akum ulatorze?
UBF%ytkownik Robert_J napisaB3%:

Nie moBF%e, kabelki sB1% znacznie grubsze niBF% to przewEA%BFenie B6%cie=
BF%ki w20%
mierniku - spali siEA% zabezpieczenie a nie kable.
PrzerabiaB3%em praktycznie - jak teBF% dematerializacjEA% kabli (ale bez =

miernika to byB3%o)

--20%
Darek

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?
wysoko" - wpajali mu wzniośli nauczyciele. Strzelił im w łeb.

"Stanisław Jerzy Lec, pseud. literacki Stach, prawdziwe nazwisko baron
Stanisław Jerzy de Tusch-Letz (ur. 6 marca 1909 we Lwowie, zm. 7 maja 1966 w
Warszawie) - polski poeta, satyryk i aforysta.

Pochodził z uszlachconej rodziny żydowskiej,"

Z takimi "uszlachconymi" wzorcami to prądu w akumulatorze nie zmierzysz.
Ani wysoko, ani nisko.
Zmień autorytet, na kogoś bardziej szlachetnego z natury np. Bolesława
Chrobrego.

A tak poza tym, to prawdopodobnie chcesz zmierzyć poziom rozładowania
akumulatora.
Najprościej zmierzyć napięcie, ale to nie da dokładnej odpowiedzi, czy
akumulator jest rozładowany. Jeśli ma ok. 14V to znaczy, że jest szansa, że
jest dobry.
Można zmierzyć gęstość elektrolitu w każdej celi, takim prostym przyrządem.
Ten pomiar ma za zadanie sprawdzić, czy któraś z celi akumulatora nie jest
uszkodzona.
Jeśli podejrzewasz, że akumulator jest rozładowany - to najprościej go
naładować prostownikiem przez 24h i wtedy będzie widać czy jest sprawny.

--
-- .
pozdrawiam

Nie chce go rozbierać. Jest nowy.

Jest sprawny. Niestety nie wiem ile go naładowałem. Nawet nie jestem w
stanie powiedzieć czy go w ogóle ładuję.

--
Badania w dziedzinie medycyny dokonały tak olbrzymiego postępu, że dziś -
praktycznie biorąc - nikt już nie jest zdrowy. Bertrand Russell

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?

Żarówka świeci i szybko nie przygasa ?

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?

20W świeci przez 4h. Ale sprawdzałem tylko raz. No i nie wiem czy to znaczy,
ze wcześniej akumulator był naładowany, ja go naładowałem i ile. Jak
szybko.
Nie wiem czy moge rozładowac akumulator do ońca czy nie zniszczę
akumulatora.

--
<Ku> BTW. Pytałem się wczoraj na stacji Shell czy sprzedaja konta shellowe,
ale gostek nie wiedzial o co chodzi. Nie ma to jak kompetentna obsluga 24/h

Zniszczysz
Doprowadzenie do sytuacji, by na akumulatorze ołowiowym było mniej niż
1V/celę niszczy go.
Uważa się wręcz, że nie powinno spaść poniżej 90% znamionowego, czyli 1,8V,
co dla akumulatora 12V daje 10,8V
Ładować do napięcie a nie wyższego niż 120% znamionowego, długotrwale nie
więcej niż 115%

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akum ulatorze?

A powinien około 12 godzin. 20W/12V= 1,6A. 200Ah/1,6A 12%h.
Naładuj jeszcze raz na maksa skoro zasilacz wyłącza automatycznie.
Rozładuj tą żarówką sprawdzając Wwltomierzem czy nie osiągasz mniej niż
10.8V. Jeśli miernik ustawisz na 20V DC i przewody wetkniesz w dwa dolne
gniazda to masz pewność, że go nie uszkodzisz przykładając sondy do
zacisków akumulatora :)

Ale sprawdzałem tylko raz. No i nie wiem czy to znaczy,

Nie możesz. Tylko do 10.8V

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?

Postaram sie to zrobić.
Ale nie bardzo rozumiem. 200Ah/1.6A = 120.0480 h
Albo gdzieś przecinek zgubiony. Rozumiem, ze to co Podane mam na
akumulatorze mam 20Ah to by sie zgadzalo.

Czyli tak na prawde to ten caly miernik nie je st mi do niczego potrzebny bo
mi nic nie pokazuje. No jest potrzebny by nie zniszczyc samego akumulatora
i tyle. Ale nic nie pokazuje.
Czyli sprawdzam tak jak na rysunku
http://c.wrzuta.pl/wi7850/7d63d49e001353c849da1924/aaa1?type=i&key=cmsmt5Waas&ft=d

Wyszlo mi 12.56 czyli jak rozumiem nic nie wiem, po za tym, ze nie jest to
pusty i nie jest to pelny (tak gdzies 70%). Czyli ze moge teraz rozladowac
100W zarowka i sprawdzic kiedy zgaśnie.

Tak wszyscy ostrzegali, ze ten miernik to sie nie nadaje i ze wybuchnie, a
tu prosze jednak sie nadaje ;)
Pewnie jak bym sie zapytal to okazalo by sie ze i prad w gniazdku zmierze
jak pisalem poprzednio ;)
Ale oczywiscie bardzo dziekuje za pomoc dla osoby, ktora nie bardzo wie jak
dokladnie zapytac.
--
Jaki by nie był powód do łez, i tak w końcu trzeba wytrzeć nos. Heine

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?

Ale oczywiscie zdajesz sobie sprawe, ze powyzsze stwierdzenie nie ma
sensu? :) Prad bedzie taki, jaki masz bezpiecznik, przy czym ten ostatni
natychmiast sie spali (podobnie jak miernik... byc moze). W przypadku
akumulatora bedzie inaczej - kilkaset A, które poplynie przez rezystancje,
jaka stanowi miernik natychmiast wysadzi ten sprzet w powietrze (albo
eksploduja przewody).

k,

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akum ulatorze?

Ten Tomasz to albo robi wsiech w bambuko, albo nie uważał na fizyce w
podstawówce. Dla niego prąd, napięcie, pojemność i opór to synonimy.

Waldek

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akum ulatorze?
UBF%ytkownik KILu napisaB3%:

JuBF% pisaB3%em - nic mu nie eksploduje, upali bezpiecznik w mierniku i p=
o20%
ptokach. Przewody to siEA% fajczB1% jak zewrzeE6% akumulator bez20%
zabezpieczenia - fajnie czasem to wyglB1%da...

--20%
Darek

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?

Wykonałeś pomiar napięcia - to jak pomiar różnicy poziomów między
zbiornikiem zaporowym a rzeką poniżej.
A pomiar prądu w gniazdku (lub z akumulatora) to wysadzenie zapory i pomiar
prądu wody poprzez osobiste sprawdzenie ustoję, czy nie.
P.G.

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akum ulatorze?

Jedno zero za dużo mi się napisało.  Miałem na myśli twój aku 20Ah.
20/1,612%

Możesz oczywiście przełączyć miernik na pomiar prądu ale jest to chyba
dla ciebie za trudne bo nie rozróżniasz prądu od napięcia. Ale spróbuję.
Ze środkowej dziurki przekładasz wtyczkę kabelka pomiarowego do górnej a
przełącznik funkcji ustawiasz na 20 A DC. Teraz jak masz akumulator i
połączoną z nim żarówkę to odpinasz jeden przewód od akumulatora  i
łączysz z jedną sondą a drugą sondę łączysz z wolnym stykiem
akumulatora. Czyli miernik wraz z przewodami pełni rolę przewodu o dość
małym oporze. Dlatego połączenie obu sond do obu styków akumulatora
uszkodzi miernik - bo popłynie za duży prąd tak jakbyś zwarł styki
akumulatora drutem. Ale do celu sprawdzenia czy aku ma nominalną
pojemność nie musisz mierzyć prądu tylko czas świecenia żarówki o znanej
mocy.
Przy okazji - zawsze po pomiarze prądu przekładaj kabelki na pomiar
napięcia bo potem zapomnisz i spalisz sobie miernik.

http://c.wrzuta.pl/wi7850/7d63d49e001353c849da1924/aaa1?type=i&key=cmsmt5Waas&ft=d

Pewnie jeszcze mniej  może około 40%. w pełni naładowany może mieć 13.2
czy 13.4V

Napięcie a nie prąd.

Wystarczy że raz wetkniesz równolegle w zasilanie miernik ustawiony na
pomiar prądu i musisz iść po nowy miernik.

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?

Jedno pytanie gdzie jest te 20A prąd stały?
Ja nie widzę by gdzies było. Jest 10A i juz to robiłem. Po sekundzie
przewody się prawie sfajczyły ;) Ale miernik działa nadal. Ja się tylko
strachu najadłem. Ale to przed zadaniem pytania było ;)

Co to znaczy przekładaj? Gdzie mam przełożyć? mam wyłączyć miernik czy
zmierzyć + do -?

--
Pochlebstwa są jak woda kolońska: do wąchania, nie do połykania. Josh
Billings

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akum ulatorze?

U mnie. Ja mam mierniki na 20A i już zapomniałem że może być inaczej :)

Górne gniazdko jest do pomiaru prądu 10A. Środkowy do pomiaru napięć
oporu i mniejszych prądów. Jeśli mierzyłeś prąd to nie zostawiaj
przewodu pomiarowego w górnym gniazdku i przełącznika funkcji na
pomiarze prądu. przełóż przewód do środkowego giazda.

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?

Dlatego przewidująco dałem link do obrazka ;)

 [..]

Aha
--
Dla rządu przed wyborami drogi jest wyborca. Po wyborach drożeje wszystko
inne. Jean Rigaux

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akum ulatorze?
UBF%ytkownik Sylwester A3%azar napisaB3%:

Pod dwoma warunkami - BF%e mamy do tej celi dostEA%p i BF%e elektrolit ma=
20%
postaE6% pB3%ynnB1% - w przypadku akumulatora 20 Ah wspF3%B3czeB6%nie ob=
awiam siEA%20
BF%e BF%aden z tych warunkF3%w nie jest speB3%niony - takie maleF1%stwa o=
becnie sB1%20
zwykle BF%elowe...

--20%
Darek

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?

Swietny sposob na pozbycie sie miernika :-)

Wiedza na przyszlosc: wiekszosc zrodel u nas jest napieciowa, co
znaczy ze napiecie maja w miare stale, a prad plynie taki jakie
obciazenie przepusci.
A wydajnosc pradowa krotkotrwala jest bardzo duza.

Amperomierz z zalozenia ma maly opor, 10A bedzie plynelo przy
napieciu na amperomierzu rzedu 0.2V jesli tani cyfrowy, lub jeszcze
mniej.
Jesli przylaczysz do zaciskow twojego akumulatora to prawie jak
zwarcie .. i sie okaze ze twoj akumulator potrafi dac kolo 1000A.
Blysnie, trzasnie i miernik sie zapali .. no chyba ze ma szybki
bezpiecznik.

Amperomierz wlaczasz w szereg z obciazeniem, np zarowka, i wtedy
mierzysz ile zarowka pobiera pradu.

A "ile ma w sobie pradu" .. to musisz sprecyzowac o co ci chodzi -
prad maksymalny, prad zwarcia, stopien naladowania ..