Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?

Jako, że nie znam się na elektronice prosze o wyrozumiałośc. Mam akumulator
12V20Ah dośc duży.
Jak za pomoca miernika sprawdzić ile ma w sobie pradu. Rozumiem, że chodzi o
Ampery.
Co mam ustawić np. 10A i czerwoną końcówką dotykać czerwonej końcówki w
akumulatorze?

--
"Mierz wysoko" - wpajali mu wzniośli nauczyciele. Strzelił im w łeb.
Stanisław Jerzy Lec

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akum ulatorze?

Jak masz bezpiecznik w mierniku, to spali bezpiecznik, jak nie masz to będzie
dym. Nigdy w życiu tak
nie rób!!!
Co rozumiesz przez "ile ma w obie prądu"? Jaką ma wydajność prądową czy jaką ma
pojemność?

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?

Pojemność (wykorzystaną), czyli zgromadzoną w akumulatorze energię,
najlepiej zmierzyć za pomocą wagi. Ważymy akumulator, odejmujemy
od tego masę rozładowanego akumulatora, a wyznaczoną w ten sposób
masę podstawiamy do wzoru E=mc^2.

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?

Pod warunkiem że akumulator bedziemy upuszczać na wagę ze znacznej wysokości
tak aby osiągnął prędkość światła.

Marek

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?

Dlaczego??? Wręcz przeciwnie -- należy zadbać, by był w spoczynku,
bo inaczej pomiar poszukiwanej wielkości może zostać zakłócony.

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?

Racja.

Marek

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?

A może przeskalować wagę i od razu będziemy mieli pomiar energii w chwili
łupnięcia ???

Marek

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?

W jaki sposób? Chcemy zmierzyć energię zgromadzoną w akumulatorze,
a nie jakąś "energię łupnięcia".

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?

Czy ty wszystko zawsze tak na poważnie bierzesz ?
:)

Marek

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?

Ależ skąd! Może nawet wręcz przeciwnie. Ale żeby dowcip był śmieszny,
musi mieć jakieś odniesienie do rzeczywistości.

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?

Aha.
To czym to zmierzyć? W sumie to teoretycznie moge i 230V sprawdzać więc
myślałem, że nie jest tak źle.

Laduję ten akumulator. I chodzi mi o poziom tego naładowania. Czyli jak
mocno jest naładowany. Ile ma Amperów aktualnie.
--
Wprawdzie Pan Bóg uczynił ludzi wolnymi, ale dopiero pułkownik Colt uczynił
ich równymi.

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akum ulatorze?

Czyli skoro możesz sprawdzać 230V to możesz i 10A. Skoro ni eodróżniasz
prądu od napięcia to daruj sobie bo zniszczysz miernik.

Mogłeś ładować wpinając w szereg miernik ustawiony na pomiar prądu i
wyliczyć ile weszło Amperogodzin. Powinno wejść w niego ze 22-24 Ah to
będzie miał te swoje nominalne 20Ah. Możesz też mierzyć napięcie i
przerwać ładowanie gdy akumulator przekroczy 14.4 V przy ładowaniu
prądem nie większym niż 2A. Jeśli akumulator jest dość nowy to będzie
przy tym napięciu naładowany. Jeśli z pełnego rozładowania uzyska te
napięcie w czasie krótszym niż 8 -10 godzin to znaczy, że jest już słaby.

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?

Odrożniam. Mój miernik ma jeszcze kilka innych rzeczy. Mierzy np. opór. Tak
jest tani, dałem za niego 9zł. Ale jest cyfrowy i ja tylko czytam co na nim
jest napisane.

Nie mam takiego miernika. Chyba, ze to jest jakos ianczej opisane niz Ty
piszesz tutaj.

Tego nie rozumiem. Ładuje automat. Nie mam możliwości sprawdzenia ile
ładuje, ani jak. Po za tym to jest mocno zmienne w czasie.

--
Człowiek tęskni najwięcej za tym, do czego nie jest stworzony. Tadeusz
Rittner

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?

Chyba jednak nie odróżniasz ;-).

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?

;-)
Wszystko przez ten pośpiech. Ale masz rację.

--
Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być
ciągle czymś zajętym i domagać się ze wszystkich sił, tego czego się

chyba masz niezłą zabawę udając głupka
SJS

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akum ulatorze?

To automat zakończa gdy masz wpełni naładowane. Czyli trzeba tylko
sprawdzić czy jego pojemność zbliżona do znamionowej. Albo
kupisz/pożyczysz tester zwarciowy albo zmierz sobie prąd w funkcji czasu
rozładowując żarówką.  Możesz też nie mierzyć prądu tylko napięcie i
pilnować czy nie spada poniżej 10.8V. Jeśli typowa żarówka 55W H4 będzie
ci na jednym włóknie świecić 5 godzin to wiesz, że po ponownym
naładowaniu wytrzyma 2,5 godziny przy poborze 100W.

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?

Uoooofff. Ja się odsuwam.

Marek

Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?

Przepraszam Cię, to nie złośliwość, ale jak nie masz o tym pojęcia to lepiej
nie rób takich rzeczy. Mówię to poważnie.

Re: Jak zmierzyćiloścprądu w akumulatorze?

Niestety w prosty sposób tego nie zrobisz.
Są dostępne mierniki mierzące napięce na specjalnym boczniku, które pozwalają
określić zgubnie czy akumulator jest OK lecz dopiero pomiar pojemności pozwala
na prawidłową ocenę stanu akumulatora (chociaż nie do końca ponieważ nie
uwzględnia korozji, której podlegają np. chorągiewki i może się okazać, że
akumulator pewnego dnia gwałtownie traci całą pojemność).

Zbyszek