Jak zmierzyć człowieka...

... a konkretnie przewodnosc elektryczna skory (okreslona poprzez pomiar natezenia pradu)? zlalozenie ukladu jest nastepujace:

  1. zasilanie 12 V DC
  2. pomiar w zakresie 0 - 200 mA
  3. mozliwosc kalibracji (200mA) przy zwarciu elektrod
  4. bylby full wypas gdyby mozna bylo zastosowac wyswietlacz i gdyby uklad pamietal (do resetu) najwyzsza wartosc pradu.

przypuszczxam, ze przyrzad nalezaloby zasilac z jakas stabilizacja... czy moge zastosowac pierwszy lepszy miliamperomierz? czym zrealizowac kalibracje? (o autokalibracji nie mysle) ma ktos koncepcje schematu na takie cos? (tego wyswietlacza i pamieci nie musi byc)

pozdro ape

Reply to
ape
:

Czy te badania mają na celu wyprodukowanie nowoczesnego modelu krzesła elektrycznego z wyświetlaczem i zasilaniem bateryjnym ?

Paweł

nie to żebym ci polecał ale przepuść przez siebie 1mA i zobacz jak fajnie jest co? bo przy 200mA to jak sądzę zacznie pachnieć pieczonym mięskiem.....

CosteC

Reply to
CosteC

do ubijania pacjentów na miejscu?

Reply to
Marek Lewandowski

Użytkownik "Marek Lewandowski" snipped-for-privacy@onet.pl napisał w wiadomości news:cks33h$gh2$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Przyjmując, że osobnik będący królikiem doświadczalnym będzie zanurzony w rotworze NaCl czy innego elektrolitu, to i tak minimalna rezystancja jego ciałą nie powinna spaść poniżej 1000 ohm. Przy założeniu, że będzie przyłożone 12 V DC otrzymamy przepływ prądu 12 mA. Będzie to nader bolsne i może stanowić zagrożenie dla ... eksperymentatora. Grozi mu "obicie ryja" przez podmiot doświadczeń. ;->

Z poważnym poważaniem - Krzysztof Kucharski

Reply to
Krzysztof Kucharski

Użytkownik "Paweł" snipped-for-privacy@neostrada.pl napisał w wiadomości news:cks1cc$1m3$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

chodzi mi o pomiar wartosci punktow akupunkturowych, a nie o doprowadzaniu pradu o takim natezeniu. z tego co wyczytalem - przy doprowadzeniu do miernika napiecia12 V - odpowiedz skorna powinna miescic sie wlasnie w tym zakresie, a kanal fizjologiczny miedzy 50, a 90 mA.

pozdro ape

Reply to
ape

Użytkownik "CosteC" snipped-for-privacy@konto.nielubiespamu.pl> napisał w wiadomości news:cks1t4$dv4$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

byc moze niezbyt jasno sie wyrazilem, ale chodzi mi o mozliwosc pomiaru, a nie o traktowanie tym pradem

pozdro ape

Reply to
ape

chyba pomylilem rzad wielkosci. czyzby chodzilo o mikroampery? prad to raczej nie moja dziedzina wiedzy ;)

pozdro ape

Reply to
ape

sorki. chodzilo o mikroampery. wyjasnilem to juz obok. mimo wszystko mysle, ze sama proba pomiaru tego rzedu wielkosci przy typowym zasilaniu np. bateryjnym najwyzej by sie nie udala.

pozdro ape

Reply to
ape

Prąd _stały_ o natężeniu 12 mA może być smiertelny, jeśli podda się działaniu takiego prądu człowieka przez dłuższy czas. Nastopi elektroforeza białek...

Użytkownik "Krzysztof Kucharski" snipped-for-privacy@friko6.onet.pl> napisał w wiadomości news:cks3l0$7gj$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

przyjmuje, ze bede dokonywal jedynie pomiaru przewodnosci skornej korzystajac z napiecia 12 V i niewielkiego natezenia. nie zakladam peklowania pacjenta w zadnym roztworze. takie przyrzady sa produkowane na swiecie:

zrealizowac taki pomiar?

pozdro ape

Reply to
ape

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl...

Ryzyko wystąpienia zmian patologicznych spowodowanych prądem DC o wartości

12 mA jest niezerowe, chociaż minimalne (przy założeniu normalnych cech osobniczych). Ryzyko wystąpienia zejścia śmiertelnego jest w takich warunkach pomijanie małe - mieści się w granicach błędu statystycznego. O wiele większe jest ryzyko zejścia spowodowanego szokiem wywołanym bólem. Nawiasem mówiąc - do pewnej wartości _napięcia_ rażeniowego naskórek zachowuje się jak swego rodzaju "półprzewodnik", do przebicia tej bariery wymagane jest okreslona wartość napięcia. Próg przebicia mozna znacznie obniżyć przez: nawilgocenie powierzchni naskórka, działanie elektrolitów czy w końcu przez bezposrednie umiejscowienie elektrod w głębszych warstwach skóry (czy wręcz w masie mięśniowej).

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Reply to
Krzysztof Kucharski

Powinno być 'nastąpi'.

Mam wrażenie, że piszemy o dwóch różnych sprawach - Ty piszesz o krótkotrwałym potraktowaniu, ja o długotrwałym.

12 mA to jeszcze nie tak dużo...

Piszę wyraźnie o prądzie a nie napięciu. Czytaj: źródło prądowe.

Albo np. w żyłach, jak próbują 'leczenia' chorzy na AIDS.

Użytkownik "ape" snipped-for-privacy@no-spam.poczta.fm> napisał w wiadomości news:cks5q5$m9e$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Patrząc tak "na szybko", to w podanym przez Ciebie linku masz chyba dość dobrze opisaną metodologię. Widziałem tam przykłady aplikowania elektrod i inne szczegóły. Jeżeli chcesz z tym poeksperymentować, to sugerowałbym zastosowanie mili (mikro) amperomierza prądu stałego wysokiej klasy. Sądzę, że polski miernik V-640 prod. MERATRONIK byłby odpowiedni. Jako źródło napięcia zastosowałbym baterię litową czy alkaliczną 12 V. Popatrz, poszukaj na stronach producentów ogniw: VARTA, GP, PHILIPS itp. Całość przeprowadziłbym nastepująco:

- osobę badaną kładziesz na arkuszu folii aluminiowej, rozłożonej na dobrze izolowanym podłożu,

- zacisk "minusowy" ( "-" ) mikroamperomierza DC podłaczasz do folii,

- zacisk "plusowy" ( "+" ) mikroamperomierza do bieguna ujemnego ( "-" ) baterii 12V,

- biegun dodatni ( "+" ) baterii łaczysz z sondą pomiarową, przemieszczaną po ciele osobnika badanego.

Sugerowałbym trzy rozwiązania:

- całą sondę, łacznie z baterią 12V umieścić w jednej obudowie, wykonanej z dobrego izolatora, tak, aby wykluczyć mozliwośc upływu, spowodowanego przez spocenie ręki eksperumentattora. Dobrym rozwiązaniem byłoby n.p. wykorzystanie obudowy od sondy W.N., będącej kiedyś do kupienia jako dodatkowe wyposażenie w.w. miernika V-640. Pierwszy lepszy elektronik jest w stanie całość złozyć do kupy w ciągu kwadransa,

- dbac, aby zakończenie sondy pomiarowej, bezpośrednio stykające się z powierzchnią ciała "ofiary" ;-) było zakończone łagodnie, łukowo. Chodzi o to, aby nie spowodować zafałszowania wyników pomiarów przez uszkodzenie wierzchniej warstwy naskórka i zmianę przewodnictwa. O możliwych skutkach reakcji osobnika uporczywie drapanego ostrą sondą nie chcę nawet pisac ;->,

- na koniec - w ramach zapewnienia powtarzalności wyników nalezy zadbać o poruszanie się po obszarze badanym tylko w ścisle wyznaczonym obszarze. Może jakaś "siatka celownicza" narysowana przed doswiadczeniem ? Acha, jeszcze jedno - zadbaj o zapewnienie w miarę stałych warunków środowiskowych - temperatura i wilgotność otoczenia. dobrze byłoby, aby "królik" doświadczalny nie był zestresowany - zdenerwowanie powoduje zmiany wilgotności naskórka i zafałszowanie wyników.

To wszystko.

Pozdrawiam - Krzysztof kucharski.

P.S. Acha, nie "przesadzaj" z wartością napięcia probierczego ! Przypalone ciało wydziela dośc paskudny zapach ...

Reply to
Krzysztof Kucharski

"[...] turn the current regulator to the right and adjust the current to 200 micro ampere. Then for measuring, push the operation selector switch "MEASURE".

200 _mikro_A!

"Note: For electroacupuncture treatment, set the operation selector switch to "NEURO". 'Then, this device is in operation with D.C. current."

Jeśli elektroakupunktury dokonuje się prądem stałym, to pomiaru dokonuje się - jak było do przewidzenia - prądem zmiennym. Unika się dzięki temu zmian elektrochemicznych i co może ważniejsze - mierzymy _impedancję_ gościa. Człowieka nie da się tak zastąpić jednym rezystorem! Przykładowo: w modelu zastępczym skóry Schwarza (lub Schwarca) do rezystancji płynu pozakomórkowego dołączono równolegle rezystancję cytoplazmy połączoną szeregowo z pojemnością błony komórkowej połączoną równolegle z... itd. Minimum dla takiego miernika to generator przebiegu sinusoidalnego z dobrze przemyślanym i zabezpieczonym stopniem wyjściowym w postaci źródła prądowego. Nie wiem jak teraz wyglądają normy, ale 200uA wydaje się być wartością ze dwa rzędy za dużą. Sygnał z elektrod wypadałoby wzmocnić, wyprostować i zmierzyć - to tak ogólnie, bo jeśli masz problemy z odróżnieniem uA od mA, podaruj sobie temat. TG

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl...

[...]

Wyrwałeś moje zdanie z kontekstu - czytaj uważnie. Napisałem m.in. o fakcie, że w pewnych warunkach naskórek zachowuje się nieliniowo w funkcji napięcia probierczego. Dopiero po przebiciu początkowej bariery rezystancja dość szybko zmierza do wartości około 1000 ohm.

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Reply to
Krzysztof Kucharski

Użytkownik "Tomasz Gumny" <tgumny@@idn.org.pl> napisał w wiadomości news:cks8ub$lgt$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

[...]

Czyli mój pomysł z V640 i baterią 12V nie był najlepszy ? No i dobrze. Przyznam się, że tego typu tematyka nie należy do moich najmocniejszych strom ;-)

Jakich napięć na wejściu takiej sondy pomiarowej należałoby się spodziewać ? Jaka częstotliwość pomiarowa byłaby najbardziej wskazana ? Spodziewałbym się w takim rozwiązaniu problemów z zakłóceniami porównywalnymi z ze sprzetem pomiarowym do EKG czy EEG. To może najrozsądniejszym rozwiązaniem byłoby uzycie od odczytu właśnie jakiegoś zestawu EKG ? Choć z drugiej strony sygnały wywoływane prądami czynnościowymi organizmu mogłyby stwarzać istotne problemy. Błedne koło ...

:-)

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Reply to
Krzysztof Kucharski

Coś tam pokaże - tak jak każda inna omomiarka :-)

Też już nie jestem w temacie...

Stabilizując prąd na poziomie 5uA dostaniemy 0.5..1V przy 100k.

~1kHz. TG

Użytkownik "Tomasz Gumny" <tgumny@@idn.org.pl> napisał w wiadomości news:cks8ub$lgt$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

az takiego problemu z rzedem wielkosci nie mam. po prostu nie spie drugi dzien. mowisz o pomiarze pradem zmiennym i dalszej jego obrobce... hmmm, moze i racja? jaka czestotliwosc musialby miec generowany sygnal? okolo 1Hz? zastanawia mnie jednak fakt, ze same detektory punktow (bez opcji pomiaru wartosci) to bardzo male i niedrogie urzadzenia. poza tym wiekszosc znanych mi zrodel mowi o pomiarach pradem stalym o natezeniu 200 mikroamperow (faktycznie nie mili) i napieciu 12 V. dla takich parametrow przygotowane sa karty ryodoraku. australijczycy uzywaja napiecia 9 wolt, aby uniknac przypadkowej stymulacji punktow biologicznie aktywnych. natezenia jednak nie podaja rosjanie stosuja napiecie zrodla zasilania 1,5 - 3 V z pradem krotkiego zwarcia 20 mikroamperow. nie mam jednak dostepu do ich kart pomiarowych. korzystalem z urzadzenia diagnostycznego produkcji rosyjskiej, wspolpracujacego z pecetem. oprogramowanie jednak bylo tak toporne i nieprzyjazne, ze zdecydowalem sie szukac czegos prostszego.

pozdro ape

Reply to
ape

Użytkownik "Krzysztof Kucharski" snipped-for-privacy@friko6.onet.pl> napisał w wiadomości news:cks92b$qi6$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

przemieszczaną

dzieki za obszerna i rzeczowa odpowiedz :-) sonda pomiarowa powinna byc ksztaltu mlotka z lagodnym toroidalnym zakonczeniem o srednicy ok 5mm. "siatki celowniczej" tez nie bede potrzebowal :P musze sobie jakos chwilowo poradzic, gdyz cena profesjonalnego przyrzadu na razie mnie przerasta, a na rosyjskie rozwiazania nie mam juz sily :(

pozdro ape

Reply to
ape