jak zasymulować włączenie ogrzewania?

Witam. Właśnie projektuje pracę dyplomową "Sterowanie domem poprzez telefon komórkowy". Czy wiecie może w jaki sposób zasymulować załączenie ogrzewania? Do dyspozycji mam ~230V lub +12V. Może ktoś ma jakiś ciekawy pomysł? Czy da się wstawić może jakiś zawór elektryczny do uruchomienia ogrzewania? Może ktoś ma jakieś ciekawe pomysły? Nie chcę tego robić za pomocą zapalania się żarówki lub diody, przy której napisane jest ogrzewanie :-/ Takie to monotonne.

Pozdrawiam

Reply to
Pan Piotr Wygoda

Pan Piotr Wygoda napisał(a):

Pierwsze co mi się skojarzyło to włączyć suszarkę.

Reply to
Maksymilian Dutka

Fri, 19 Nov 2004 15:37:08 +0100 jednostka biologiczna o nazwie Maksymilian Dutka snipped-for-privacy@usunonet.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Albo farelke.

Reply to
BLE_Maciek

Użytkownik "Maksymilian Dutka" snipped-for-privacy@usunonet.pl napisał w wiadomości

No do jednego wyjścia w module mam już podłącze gniazdko na 230V więc jest możliwość podłączenia tam prawie wszystkiego, w tym i suszarki... Jednak mi generalnie chodziło o bardziej wizualne pokazanie załączenia ogrzewania. Przecież wiadomo, że na takiej tablicy nie zainstaluję grzejnika, więc może jest możliwość zamontowania samego zaworu (tak, aby było widać jak się załącza)? Pozdrawiam

Reply to
Pan Piotr Wygoda

Pan Piotr Wygoda napisał(a):

Mi jakoś zawór nie kojarzy się z ogrzewaniem, jak chcesz mieć ładnie to zrób model pieca, ogień symuluj czerwonymi diodami LED.

Reply to
Maksymilian Dutka

Użytkownik "Maksymilian Dutka" snipped-for-privacy@usunonet.pl napisał w wiadomości

Ooo widzisz :) To może być nawet bardzo ciekawe :) A co do zaworu to kiedyś takowe widziałem. Chyba były nawet zasilane na 230V. Nie miało co prawda regulacji, ale zakładało się toto w miejsce zwykłego zaworu do kaloryfera :) Nie bawiłem się, ale podejrzewam, że tak działało :) Pozdrawiam i dzięki za sugestie :)

Reply to
Pan Piotr Wygoda

Użytkownik "Pan Piotr Wygoda" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:cnl08j$2920$ snipped-for-privacy@mamut.aster.pl...

A ty koniecznie chcesz zepsuć, to co dla wszystkich jest zrozumiałe i przez lata sprawdzone:-( Kolejny nawiedzony od nowomowy

Jakie to ogrzewanie ? wodne? elektryczne ??? Jakiż to piękny zawór ze wskaźnikiem można umieszczać na tablicy i co on ma włączyć ? gaz ? zasobnik węgla ?

Reply to
SP9LWH

A mi przychodzi do glowy inny pomysl...kojarzysz na bateryjkach wskaznik naladowania? Po prostu pasek pomalowany farba czula na temperature. Wiec moze zalatwic jakas taka farbke, pomalowac kawalek a pod tym rozpiac drut oporowy -> moze to fajnie wygladac.

Reply to
T.M.F.

Pomysl z piecem fajny.. a jeśli chcesz zawrór - to jakiś silniczek i do tego jakby model zaworu :)... . Na tablicy informacyjnej bedzie albo wzdłuż rurki (otwarty) albo wpoprzek (zamknięty)... . Jednak wydaje mi się, że o wiele lepiej to robić za pomocą diod LED (może prostokątne diody LED + wizualizacja taka j.w.)??

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Użytkownik "Konop" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:cnl5fc$227$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl

Serwo modelarskie? Nawet da się zrobić sterowanie proporcjonalne :-)

Reply to
Marek Dzwonnik

Użytkownik "T.M.F." snipped-for-privacy@nospam.mp.pl> napisał w wiadomości

No ja już się całkiem niedawno o to pytałem na grupie :)) Bo też miałem taki pomysł :) Tylko czy to niezbyt skomplikowane? I skąd wziąć farbke termoczułą? :) Pzdr.

Reply to
Pan Piotr Wygoda

Chcesz ciekawsze to zrob mechaniczna kratke a za nia umiesc neonowki. Sa nawet takie ktore same z siebie emuluja plomien.

Zrob taki samodzielnie. Przekrojona rurka, plytka zamykajaca na gumce tak zeby sie sama zamykala. Elektromagnes, czy co innego co sila odciaga. I otwiera sie model. Gotowy zawor raczej bedzie malo widowiskowy a przeciecie proste chyba nie bedzie.

Reply to
Slawomir Sidor

Użytkownik "Slawomir Sidor" snipped-for-privacy@graficomp.com.pl> napisał w wiadomości

O! Możesz napisać coś więcej? Może jakiś link do www? Pozdrawiam

Reply to
Pan Piotr Wygoda

Użytkownik "Pan Piotr Wygoda" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:cnl7qc$23kj$ snipped-for-privacy@mamut1.aster.pl

W aptekach bywały "termometry" termoczułe przykładane do czoła. Tylko trochę za mały zakres. Ale podobny pasek, tylko o rozsądniejszym zakresie widziałem u kogoś w akwarium. Poza tym mógłbyś zrobić prosty układ z termistorem w sprzężeniu zwrotnym nagrzewający podłoże do zadanej temperatury zakresu tych dwudziestukilku..trzydziestu stopni.

http://217.173.168.116/sklep/akwarystykaakcesoria/akwakces.htm -> Termometr paskowy

Reply to
Marek Dzwonnik

kup termometr do akwarium w akwarystycznym - nawet wyskalowany w rastrze co chyba 2 stopnie...

Reply to
Marek Lewandowski

Użytkownik Pan Piotr Wygoda napisał:

Może i monotonne, ale w DOMU ogrzewanie włącza się przez włączenie kotła przekaźnikiem a nie zaworem :)

BTW Jak zamierzasz sprawdzać przez komórkę, czy kwiatki mają sucho?

Reply to
A.Grodecki

Użytkownik Maksymilian Dutka napisał:

Gaz pali się na niebiesko... Chyba że komórka da się rozpalić w kominku, wtedy zgoda ;)

Reply to
A.Grodecki

A.Grodecki napisał(a):

Czerwone są tańsze więc można kupić więcej opału :D Tak na serio to chyba najlepsze by były trój-kolorowe + układ sterujący diodą (kolorem) który symuluje ogień.

Reply to
Maksymilian Dutka

podświetlany ekranik na DMD :)

Reply to
Marek Lewandowski

Link to niebardzo. A cos wiecej: Wyglada to jak mala zarowka (ksztalty bardzo rozne), w srodku ma dwie rownolegle siatki i pomiedzy nimi swieci neon, a ze one sa rownolegle i dosc duze to swiatelko sobie wedruje i wyglada dosc naturalnie. Do kupienia w wiekszosci sklepow elektrycznych.

W czasach technikum mialem rzadek kilkunastu sztuk ustawionych na szafie (za takim malym gzymsem), w nocy wygladalo jakby sie szafa palila.

Nie probowalem, ale sadze ze podobnie bedzie wygladac kilka malych neonowek (tych z wylacznikow na schodach) zestawionych razem. Robisz makietke, na niej piec, w piecu drzwiczki takie w pionowe otworki (jak piec wyglada to wiesz), za tym neonowki i powinno wygladac naturalnie.

Reply to
Slawomir Sidor