Jak zasilić grzałkę na 40 V

Witam

Jak niektórzy wiedzą mam grzałkę do gazu w migomacie.

Grzałka jest na 40 V :-(, ma  ma 50 Om.

Wczoraj podłączyłem ją przez żarówkę 40 W. Spiralka się nagrzała, ale za
słabo.

Na grzałce było 12V na żarówce 220 V, żarówka świeciła praktycznie pełną
mocą.

Wiem, że mogę podłączyć grzałkę przez kilka żarówej równolegle, ale po co
mam świecić w dzień.

Może zasilić toto przez jakiś opornik?

Potrzeba mi prostego sposobu. Żebym dał radę zrobić samemu.

Pozdrawiam

Jacek

Re: Jak zasilić grzałkę na 40 V

Ja bym z transformatora zasilił.

Re: Jak zasilić grzałkę na 40 V

Orginalnie jest z transformatora, ale chcę przeobić na zasilanie z gniazdka.

Orginalnie jest przekaźnik, który przełącza zasilanie grzałki przemiennie z
podajnikiem, ale niestety jest to trochę nie działające dlatego tak.

Da radę czy zostają tylko żarówki równolegle?

Pozdraiwam

Jacek

Re: Jak zasilić grzałkę na 40 V

Nie kombinuj z zasilaniem bezpośrednim bo Cię maszyna zabije.

Re: Jak zasilić grzałkę na 40 V

Nie takie rzeczy przeżyłem :-)

Pozdrawiam

Jacek

Re: Jak zasilić grzałkę na 40 V

...to B6%wiadczy tylko i wyB3%B1cznie o Twojej gB3%upocie, braku wiedzy i
B6%wiadomoB6%ci w tym temacie. Lepiej tego nie ruszaj...

Re: Jak zasilić grzałkę na 40 V
świadomości w tym temacie. Lepiej tego nie ruszaj...

I co? Mam siedzieć w domu i oglądać TV?

Głupi nie jestem, wiedzi z różnych dziedzin trochę mam, różne rzeczy już
zrobiłem i działają, a o inne muszę dopytać.

Wybudowałem już dom, barierki różne spawałem sam, 2 traktorki zbudowałem,
kupę mniejszych rzeczy zreperowałem, teraz robię tokarkę.

A Ty co zrobiłeś?

Pozdrawiam

Jacek

Re: Jak zasilić grzałkę na 40 V

...i czego ma to dowodziE6%? tego, BF%e skoro dotej pory CiEA% nic nie
zabiB3%o to napewno nadal tak bEA%dzie?...
wiesz jak siEA% tB3%umaczB1% elektrycy po poraBF%eniach prB1%dem i innych
wypadkach przy prB1%dzie (oczywiB6%cie ci ktF3%rzy przeBF%yli) ?... kaBF%dy=
 jak
jeden
tB3%umaczy siEA% tak... "PRZECIEAF% JA CAA3%Y CZAS,CAA3%E AF%YCIE TAK ROBI=
A3%EM I
NIC SICA% NIE DZIAA3%O !!! "... do czasu wypadku/poraBF%enia...
i wB3%aB6%nie po to sB1% te wszystkie przepisy, normy, zakazy, nakazy itd
itp...bo jak siEA% czB3%owiek nauczy, tak przypadkowo nieB6%wiadomie
uciekaE6% od wypadku to potem myB6%li, BF%e wszystko bardzo dobrze robi i =
BF%e
kompletnie nic mu nie grozi i napewno bEA%dzie dobrze i nic siEA% nie
stanie i tym razem...oczywiB6%cie do czasu...wypadku/poraBF%enia, ktF3%ry
bEA%dzie nieunikniony jeB6%li nie bEA%dzie siEA% stosowaE6% zasad bezpiecze=
F1%stwa
i zdrowego rozsB1%dku.

...sporo, jednak staram siEA% uwaBF%aE6%, BF%eby mnie to nie zabiB3%o ani
przypadkiem innych...

Pzdr.

Re: Jak zasilić grzałkę na 40 V

Zupełnie jak mój Ś.P. kolega, który też bardzo dużo rzeczy robił a na moje
uwagi dotyczące zwisających wszędzie kabli, rozbabranych puszek i
rozdzielnic odpowiadał swojskim "nie p..ol".

e.

Re: Jak zasilić grzałkę na 40 V

Znalem go. Szkoda że go ciężarówka, w której się koło urwało, rozmaśliła.

Re: Jak zasilić grzałkę na 40 V

A nie można zasilić z gniazdka przez jakiś opornik?

Pozdrawiam

Jacek

Re: Jak zasilić grzałkę na 40 V

Mozna ale trzeba by go mieć. A on by musiał mieć moc 150W i 22om. Spróbuj
taki kupić. Takie rozwiązanie ma minusy: Tracisz moc niepotrzebnie, masz
220V sieci na grzałce i przewodach, świeci w oczy i poparzyć się można... A
trafo jest dobrym rozwiązaniem. Dodatkowo, jak zrobisz odczepy, masz
możliwość regulacji. Można jeszcze zrobić sterownik triakowy albo zasilić
grzałkę przez dobrany dławik albo przez dobrany kondensator. Każde z tych
rozwiązań ma wady :)

--
Jacek

Re: Jak zasilić grzałkę na 40 V

A skąd Ci wyszło że 22 omy? Dla tej grzałki trzeba "zbić" 190 V, co przy
prądzie 0,8 A potrzebnym nominalnie dla grzałki daje ok. 240 Om ;-)

W tym przypadku chyba najlepszym...

Re: Jak zasilić grzałkę na 40 V

W takim razie zastosuję regulator na triaku :-)

Pozdrawiam

Jacek

Re: Jak zasilić grzałkę na 40 V

Grzecznie ci sugerują prawidłowe rozwiązania a ty brniesz w kłopoty.
Zastosuj co tam chcesz, przeżyj kłopoty, ponieś straty, potem zrobisz jak Ci
sugerowali na początku
Jakżeś leniwy, kup sobie dwa pospolite, małe transformatory 230V/24V i
połącz wtórne szeregowo - mały wysiłek i prawie sukces.

Re: Jak zasilić grzałkę na 40 V

glupi pomysl . migomat to urzadzenie w ruchu, urwie ci sie zero od grzalki i
latwo zlapiesz faze.

a regulator na triaku ma poza tym jeszcze jedna powazna wade, potencjometry
w nim uzywane czesto potrafia nie kontaktowac. nie mowiac o przypadkowym
pokreceniu takowym. chwila nieuwagi i szukasz grzalki do wymiany..

nie rozumiem czemu nie podoba ci sie transformator.
w oswietleniowym dostaniesz od reki, dowinac kilka zwojow i po klopocie,
--

Re: Jak zasilić grzałkę na 40 V

Wszyscy dobrze Ci tu radzą. Kup transformator i nie kombinuj.
Tu nie chodzi tylko i wyłącznie o obniżenmie napięcia. Tu także chodzi i
przedewszystkim chodzi o bezpieczeństwo.
Po to grzałka jest zasilana z napięcia bezpiecznego (poniżej 50V), żeby
nikomu nie zrobiła krzywdy.
Po pierwsze daje Ci napięcie bezpieczne, a po drugie daje Ci separację od
sieci zasilającej.
Z resztą Twoje życie, Twój wybór.

Re: Jak zasilić grzałkę na 40 V

Przebicie izolacji przystosowanej do 50V (ktoś o tym pisał, chyba umknęło),
urwanie zera, cokolwiek, i masz napięcie sieci w potencjalnie śmiertelnym
miejscu. Przywiązywanie tak dużej wagi do bezpieczeństwa i dmuchanie na
zimne to nie jest przesada - takie rzeczy naprawdę zabijają ludzi. W małym
procencie przypadków, ale jeżeli już porazi, to w stu procentach, nie w
kilku. Jeżeli robisz to raz to zrób raz a dobrze.

Ktoś sugerował kupienie dwóch transformatorów na 24V i połączenie ich
szeregowo - prostsze i bezpieczniejsze od regulatora na triaku i nic
nie musisz przewijać, a może okazać się, że kiedyś uratuje ci to życie.

--
http://www.extreme-photo.pl /

Re: Jak zasilić grzałkę na 40 V

Aaa... zero zgubiłem :) no i sieć dla mnie ma 220V :)
--
Jacek

Re: Jak zasilić grzałkę na 40 V

nie, nie mozna, bo grzalka na 40V nie ma izolacji obliczonej na 220V.

--
  Marek Lewandowski
 ICQ#/GG#: ask per mail.  mail: locust[X]poczta/onet/pl