jak wyrezać dziurę - Page 2

Do you have a question? Post it now! No Registration Necessary

Translate This Thread From Polish to

Threaded View
Re: jak wyrezać dziurę
Quoted text here. Click to load it

A ja 7-mio tonowB1% z frezem palcowym, czy to coB6% zmienia? ;)
Jak znajdzie B3%adne noBF%yczki - pokocha metodEA%, byle nie robiB3% zbyt=
 duBF%ych20%
dziurek. DuBF%e nie wychodzB1% B3%adnie.

__
Irek.N.

Re: jak wyrezać dziurę

Quoted text here. Click to load it
Ładne wychodzą tylko trzeba poprawić. Nawija się na ołówek papier ścierny,
taki ze 120. Nawija się tak żeby stożek wychodził z nawijania. I wkręca w
dziurę. Jak chwilę popracować to się otwór robi. Metoda nożyczkowa jest
niezwykle prosta i skuteczna. Ma jednak poważną wadę. Jak trzeba zrobić otwór
w konkretnym miejscu, czyli dokładnie. To nie da się. O tym żeby zrobić na
przykład z 3 otwory w jednej linii można pomarzyć. Na tą okoliczność, jak nie
miałem frezarki, robiłem szablon z blachy 1,5 - 2 mm. W stali o wiele
dokładniej da się zrobić precyzyjnie otwory i to nie tylko okrągłe. Potem
piłuje się lub wierci przez szablon. Jest tylko jeden szczegół. Z
wykształcenia jestem mechanikiem. Uczony byłem na pewnym etapie trasowania,
piłowania, wiercenia, toczenia. Z tym jest jak z jazdą na rowerze, nie
zapomina się i to co przeraża nie mechanika dla mechanika jest proste.
Elektronika dla mnie to dodatek do mechaniki. Same płytki, nawet
najdoskonalsze z najbardziej sprytnymi układami są nic nie warte bez elementów
wykonawczych. Jak elementami wykonawczymi są lampki, głośniki, ekrany to
elektronik to opęka. Ale jak urządzenie ma fizycznie coś robić, poruszać się,
coś przestawiać to elektronik wysiada. Nikomu nie jest potrzebny sterownik
ramienia robota jak nie ma tego ramienia. Przemysł to załatwia kooperacją.
Amator elektronik bez doskonałej znajomości mechaniki jest w takiej sytuacji
bez szans. Wszystkie niepowodzenia wynikające z połączenia elektroniki z
mechaniką  według mnie wynikają z nieznajomości szeroko pojętej mechaniki
przez elektroników. Mechanika rządzi się swoimi prawami i nie dopuszcza
fajansiarstwa. Pytanie o otwór w obudowie jest przykładem braku znajomości
mechaniki. Z wyjątkiem metody nożyczkowej reszta podpowiedzi jest albo byle
jaka albo błędna. Bo jak pojawia się dobra podpowiedz żeby użyć wiertła do
drewna to zaraz jest błąd z prędkością obrotową. W takim tworzywie bym wiercił
wiertłem do drewna z prędkością obrotową w granicach 100obr/min. Oczywiście
potrzebny jest statyw i konieczność unieruchomienia pudełka. Da się i zwykłym
wiertłem do metalu. Tylko trzeba je umieć naostrzyć. A w zasadzie naostrzyć i
w sposób kontrolowany stępić na szlifierce. Wtedy nie poderwie przy
przechodzeniu.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet /

Re: jak wyrezać dziurę
Quoted text here. Click to load it

Prawda, kiepsko idzie.

Quoted text here. Click to load it

Ja daleko siEA%gnEA% pamiEA%ciB1%, mechanika zawsze byB3%a problemem. Nie=
 chodzi20%
tutaj o samB1% wiedzEA%, ale o moBF%liwoB6%ci wykonania czegokolwiek z20%
odpowiedniB1% jakoB6%ciB1%, gdy nie posiada siEA% BF%adnych potrzebnych n=
arzEA%dzi.
Nie moBF%na wymagaE6% od elektronikF3%w, alby w warsztacie mieli kB1%cik =
z20%
frezarkB1%, tokarkB1% czy jeszcze BF3%g wie czym. W przypadku hobbystF3%w=
 -20%
zupeB3%nie bez szans na profesjonalne wykonanie, choE6% znam zdolnych i20%
chEA%tnych.

Quoted text here. Click to load it

Niekoniecznie powodem jest wiedza. CzEA%sto elektronika (jako hobby)20%
B3%B1czona jest z ogF3%lnB1% chEA%ciB1% do majsterkowania, a to doskonaB3%
y pretekst20%
do nabrania doB6%wiadczenia, nie sB1%dzisz?

Quoted text here. Click to load it

Oj wierz mi - aBF% za bardzo dopuszcza. Mnie czasami rEA%ce opadajB1%.

Quoted text here. Click to load it
yE6% wiertB3%a do
Quoted text here. Click to load it

Zgadnij, ile procent pytanych prze ze mnie osF3%b na stanowisko B6%lusarz=
a20%
wiedziaB3%o, jakie obroty naleBF%y ustawiE6% dla wiertB3%a fi10mm HSS prz=
y20%
wierceniu w zwykB3%ej stali (nie rozwijaB3%em tematu co to znaczy zwykB3%
a,20%
aby nie dobijaE6% kandydatF3%w).
To nie jest problem tylko elektronikF3%w. PowiedziaB3% bym nawet, BF%e20%
elektronicy wykazywali siEA% dosyE6% zdrowym podejB6%ciem, w stosunku do =

niedouczonych B6%lusarzy (tak, pytaB3%em rF3%wnieBF% elektronikF3%w o to =
- aby20%
poznaE6% zakres ich wiedzy i chyba trochEA% z wB3%asnej ciekawoB6%ci).

MiB3%ego.
Irek.N.


Re: jak wyrezać dziurę

Quoted text here. Click to load it

Możesz robić i widłami.




Re: jak wyrezać dziurę
identifikator: 20040501 pisze tak:

Quoted text here. Click to load it

Nożyczkami a właściwie nożycami. Im większe tym lepsze. Otwierasz je i
napierasz. Albo choinką jeśli kogoś stać (99zł w OBI)

Obydwa narzędzia trzymane w łapce ma się rozumieć.

--
Piter

Re: jak wyrezać dziurę

Quoted text here. Click to load it

W przypadku tworzywa twardego lecz zbyt kruchego można sobie elegancko
zainstalować nożyczki w dłoni albo w kciuku, przy odrobinie pecha nawet
na 3cm w mięso :)

Re: jak wyrezać dziurę
Padre pisze tak:

Quoted text here. Click to load it

Jak się człowiek śpieszy to się djaabeł cieszy ;)

--
Piter

Re: jak wyrezać dziurę
Powitanko,

Quoted text here. Click to load it

Z Kradexu? Toz to polistyren. Zwyklym wiertlem, tylko dobrze zamocowac w
imadle, z obrotami nie przesadzac, bo polistyren topi sie "od
patrzenia". Jak nie masz narzedzi, a chce Ci sie podjechac w okolice
Piaseczna, to zapraszam.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
We've slightly trimmed the long signature. Click to see the full one.
Re: jak wyrezać dziurę
W dniu 2012-03-07 14:31, identifikator: 20040501 pisze:
Quoted text here. Click to load it
Nie wiem czy mówimy o wielkoseryjnej produkcji czy o majsterkowaniu.
Jeżeli to drugie to zastosować podstawową zasadę przy wierceniu:
wiercić stopniowo coraz większymi średnicami.
np: zapunktować jakimś kolcem
fi 3
fi 6
fi 10
fi 12 (bardzo wolno żeby nie postrzępić brzegów)

Jeżeli tworzywo termoplastyczne to raczej małymi obrotami coby się nie
obtapiało.

Re: jak wyrezać dziurę
Quoted text here. Click to load it

Wietlem PIOROWYM do drewana, masz juz obudowe na testy ;) Male obroty i np
polewanie woda by schlodzic bo sie zacznie topic i owijac w okolo wiertla...

Problem to kijowe miejsce, polowki beda sie rozchodzic i pracowac, imadlo
wskazane no i stojak. Powoli bez mocnego nacisku (obudowa sie ugnie, wiertlo
zacznie skakac na laczeniu polowek). Da rade.


Re: jak wyrezać dziur

Quoted text here. Click to load it

Skoro otwór ma mieć 12 mm i być na granicy połówek,
to jest jeszcze laubzega... :-)

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.



Site Timeline