jak wykorzystac zegar RTC z ATMega328?

witam,

na starosc zabralem sie za nauke programowania mikrokontrolerow ;)
moj wybor padl na poczatek na AVR ATMega328, zakupilem plytke uruchomieniowa
i po kilku dniach zabawy diodami nadszedl czas na pierwszy "powazniejszy"
program... i tu mam problem...
potrzebuje zrealizowac odliczanie, powiedzmy 10 sekund bez wstrzymywania
programu, wymyslilem sobie taki algorytm tylko nie wiem czy da sie go
zrealizowac i jak to zrobic:

poczatek petli
jakis kod
jesli "cos" przepisz "aktualny czas" (sekund) do "rejestru"
jesli "aktualny czas" = "rejestr" + 10 sek wykonaj "cos innego"
reszta programu
koniec petli

czy to jest do wykonania?
a moze jest jakis inny sposob? moze przerwaniami?
aha i jeszcze pytanie elektryczne, do praktykow... jak najczesciej obniza
sie sygnaly sterujace do poziomu akceptowalnego przez procek, jesli na
przyklad uklad pracuje w srodowisku 12V?

/pisząc na priv usuń z adresu myślnik/

Re: jak wykorzystac zegar RTC z ATMega328?

Oczywiscie. Maszyna Turinga moze wykonywac dowolny algorytm. Zainteresuj
sie timerami z atmegi, przy odpowiednim oprogramowaniu przerwanie timera
moze wykonac twoj kod.

Zalezy co to za sygnal. Dzielnik na rezystorach, rezystor + zenerka,
jakis scalony konwerter poziomow.

Re: jak wykorzystac zegar RTC z ATMega328?

no wlasnie intersuje sie timerami ale z uwagi na to, ze moja platforma
uruchomieniowa to arduino zastanawiam sie nad uzyciem funkcji millis()
http://arduino.cc/en/Reference/Millis tylko jak dla mnie jakos dziwnie ona
dziala, niby w jej opisie jest info, ze sie inkrementuje od czasu
uruchomienia programu a u mnie zeruje sie po kazdym podlaczeniu po rs-ie do
modulu

sa to sygnaly sterujace z centralki alarmu czy sterownika centralnego zamka
wiec bardzo "wolne"
chodzi o rozwiazanie jak najmniej pradozerne i odporne zmiany temperatury
(praca w aucie)

/pisząc na priv usuń z adresu myślnik/

Re: jak wykorzystac zegar RTC z ATMega328?

4N33 i pokrewne.

Marcin Stanisz

"A lie will go round the world before the truth has got its boots on"
Re: jak wykorzystac zegar RTC z ATMega328?

a czemu akurat ten z darlingtonem na wyjsciu? ma to jakies praktyczne
znaczenie?

/pisząc na priv usuń z adresu myślnik/

Re: jak wykorzystac zegar RTC z ATMega328?

Stosowałem głównie w drugą stronę, jako separacja wyjść binarnych. Potrzeba
było większej obciążalności prądowej...