jak wyjąć grzałkę z pralki

odkręciłem jedną śrubkę która była przy grzałce w pralce, ale za cholerę
grzałka nie chce wyjść, jaki trick zastosować?

Re: jak wyjąć grzałkę z pralki

Nic a nic się nie rusza? Nawet delikatnie na boki?
W mojej pralce musiałem średnio mocno szarpnąć grzałkę za pierwszym razem,
żeby uszczelka się odkleiła.

yabba

Re: jak wyjąć grzałkę z pralki
rusza się, ale mimo tego nie sposób ją wyciągnąć...

Re: jak wyjąć grzałkę z pralki

Ona jest przyklejona na butapren, tak przynajmniej u mnie było, klej to
sprężyście trzymał. W końcu rozruszałem i wymieniłem, wklejając ją też na
butapren i dzień do przeschnięcia. Nie żałuj kleju, ale też niech się nie
rozlewa.

PS. A okazało się, że niepotrzebnie działałem, bo w kotle była mała dziura,
kapało trochę na podłogę, pranie dało się zrobić, nawet tak bardzo nie
ciekło. Malutka dziurka, chciałem oczyścić, śrubokręt wszedł jak w masło,
dzura grubości palca... gdyby w trakcie prania pękło... Grzałkę wyjąłem,
była założona, ale nawet razu nie użyta. Chyba zrobię na niej jakiś
podgrzewacz :) Tak więc - sprawdź dokładnie kocioł, jak jest okazja.

Re: jak wyjąć grzałkę z pralki

Powtórzyć sto razy.

Re: jak wyjąć grzałkę z pralki

A potem zwiększyć siłę :)

--
P. Jankisz
Re: jak wyjąć grzałkę z pralki

nakrętkę

uszczelka gumowa odkształciła się i część w zbiorniku ma większe wymiary
liniowe niż otwór na uszczelkę w zbiorniku

można wspomagać się jakimś narzędziem do podważania, ale generalnie należy
stosować siłę połączoną z przekrzywianiem wystającej części grzałki na boki

Re: jak wyjąć grzałkę z pralki

Przykręcić z powrotem i odkamienić grzałkę. Nasyp odkamieniacza i uruchom
pranie na 55 st.

Pzdr

Re: jak wyjąć grzałkę z pralki

Jeśli grzałkę ma przepaloną (co jest najczęstszym powodem zabierania
się za wymianę), to takie tańce na niewiele mu pomogą. Ba, może nawet
nie osiągnąć proponowanej przez Ciebie temperatury.

--
DJ

Re: jak wyjąć grzałkę z pralki

To niech zaleje gorącą wodą z wiadra.

Marek

Re: jak wyjąć grzałkę z pralki

Gorzej - przez przerwę/przebicie, może powstać dziki obwód i nagle okaże
się, że bęben pralki kręci gdy programator jest na zero, albo, co gorsza,
przy wirowaniu silnik nagle zatrzymuje się/hamuje z (naprawdę) głośnym
gwizdem i brzęczy przeciążony. Tak wyglądało u mnie, gdy przepaliła się
grzałka, nawet spirala w jednym miejscu przebiła osłonę, mechanicznie. Wtedy
też udało mi się z netu ściągnąć schemat pralki i przerysowałem go całkiem
na nowo, ale z elki nie brałem (tam był lepszej jakości). Przy okazji remont
programatora... i klops, dziura w kotle...

Re: jak wyjąć grzałkę z pralki

Jeśli była mocno dokręcona, to po przeciwnej stronie, wewnątrz, guma
się rozszerzyła trwale. Czyli po odjęciu siły zacisku nadal taka jest.
Metody - posmarować gumę delikatnie smarem silikonowym, kiwać na boki,
nieraz i kilkanaście minut.
W ostateczności można próbować podważania, ale raczej niemetalowymi
narzędziami. Pokaleczenie wokół wlotu grzałki później objawia się
przeciekami.

--
DJ

Re: jak wyjąć grzałkę z pralki

Całkowicie potwierdzam .Też miałem problem z wyjeciem ,ale się udało.

Re: jak wyjąć grzałkę z pralki

W moim przypadku (Indesit WGD 934 TXR) guma miała od środka taki sam rant
jak od zewnątrz. O to opis mojego postępowania:

- Odkręcić nakrętkę i wepchnąć śrubę - nie przejmować się, że to tam gdzieś
  wpadnie - śruba jest zgrzana z wewnętrzną blaszką z otworami nawleczonymi
  na grzałkę.
- Szerokim wkrętakiem wysuwać grzałkę z gumy, gdy będą duże opory, to
  posmarować mydłem w płynie i zastosować ruchy posuwisto-zwrotne. Wysunąć
  tyle, aż uzyskamy w miarę swobodny dostęp do gumy - myślę, że w moim
  przypadku było to ok. 5 cm.
- Końcowy etap to operowanie dwoma cienkimi wkrętakami. Jednym odchylasz
  gumę, a drugi wpychasz. Kilka takich ruchów operując wkrętakami na
  przemiennie, aż uda przepchnąć jeden poza gumę. Będzie to wyczuwalne.
  Sprawdzić czy nie oparł się o blaszkę wewnętrzną i wykonać finalny ruch
  dźwigni :!:

Po wielu próbach jakie wykonywałem sądzę, że źródłem ostatecznego sukcesu
był kształt konkretnego wkrętaka, gdyż innymi nie dałem rady (a może to był
brak wyobraźni i doświadczenia?).
Użyłem zabytku klasy "0" z głębokiego PRL-u:D Wkrętak z wygodną drewnianą
rączką o średnicy trzpienia 4 mm. Od współczesnych najbardziej różni go
bardzo mały kąt klina końcówki i zakończenie bardziej jak w dłucie niż we
wkrętaku.

Site Timeline