jak w silniku wykrywany jest zapłon?

Na jakiej podstawie sterownik silnika benzynowego wykrywa, że doszło do prawidłowego zapłonu?

Przychodzi mi do głowy: rezystancja wyładowania na świecy czujnik spalania stukowego sonda lambda

A może wszystko razem?

Reply to
Mirek

Chcesz posnuć teoretyczne rozważania "jak można"? Czy raczej potrzebujesz informacji jak KONKRETNY sterownik to robi? (-> service manual) Bo wątpię by każdy istniejący wykrywał zawsze tym samym sposobem.

Reply to
Pcimol

A w ogóle wykrywa?? Daje iskrę w odpowiednim momencie na postawie info z czujnika położenia wału, reszta to rachunek prawdopodobieństwa.

Reply to
Marek

skądś wie o wypadających zapłonach na danym cylindrze

Reply to
tck

Z czujnika położenia wału? Przy braku zapłonu czas obrotu jest opóźniony niż przy zapłonie.

Reply to
Marek

No to w końcu wykrywa czy nie? - bo tym samym zaprzeczasz temu co sam napisałeś wcześniej. Ale sposób z czujnikiem wału sprytny - o tym nie pomyślałem.

Reply to
Mirek

A skąd się brałby komunikat OBDII "P0301 Cylinder 1 Misfire Detected" ?

Komputer pokładowy nie tylko wie, że było wiele zgubionych wybuchów to wie dokładnie w którym cylindrze...

Reply to
Pszemol

tak? a jaka jest ta różnica w częstotliwości?

ojej dziękujemy ci panie elita popis/eu za tak merytoryczną odpowiedź na zadane pytanie - grantu! grantu! grantu!

kiedyś pytałem czy podczas pracy silnika prędkości chwilowe wału rosną i spadają - czyli jednak tak jest? ciekawi mnie jak to ogarnąć - a już najbardziej na niskich obrotach... no i jaką rolę w tym odgrywa przełożenie - skrzynia - koła?

informacja który cylinder w danym momencie miał zapłon na podstawie czujnika położenia wału i sekwencji wyładowań na świecach (zakładając, że jedna lub dwie cewki)

Reply to
sirapacz

Ale tam nic nie piszą o wykrywaniu _prawidłowego_ zapłonu. Zresztą nazwa tego czujnika jest jednoznaczna. IMHO kolega Marek ma rację.

Reply to
Mirek

Żeby nie podawać paliwa do cylindra, w którym nie następuje zapłon i tym samym oszczędzić katalizator.

Reply to
Mirek

Ale moment, ta wiedza, że nie odpalil jest dopiero *po* podaniu paliwa, skąd ma wywrróżyć że nie odpali bez paliwa?

Reply to
Marek

To pare dawek poda, a potem przestanie az do naprawy silnika.

Ewentualnie bedzie kontrolnie podawal co pare obrotow, sekund, minut ...

Ja silnik ma cztery cylindry, teraz to norma ze tyle ma, to jak jeden nie dziala to sie jechac nie daje.

Reply to
Zenek Kapelinder

Daje się daje. Wolisz żeby stanął? Nawet na dwóch da się awaryjnie gdzieś zjechać.

Reply to
Mirek

No ale jak jeden nie pali to i tak nie da się jechać, więc nadal nie rozumiem po co takie kombinacje.

Reply to
Marek