jak testujecie w niskich temperaturach ?

Potrzebuję mieć na stałe możliwość testowania pracy urządzeń w niskich
temperaturach - żeby wiedzieć jak to będzie zimą (czyli tak powiedzmy
-20 st.)

Zastanawiam się czy może kupić w tym celu małą zamrażarkę przeszkloną
(taką do lodów, z przesuwaną szybą). Problem w tym, że nawet najmniejsze
(pojedyncze) są nieco za duże - w sumie potrzebna objętość , która by mi
wystarczyła to 40x40x40cm. Żeby wpakować urządzenie, poobserwować przez
szybkę, ew. wsadzić łapę i coś pomanipulować (czyli otwieranie od góry
pasuje, bo zimno nie ucieka).
No ale jak nie ma nic mniejszego...

Ciekaw jestem, czy macie jakieś pomysły (najlepiej sprawdzone u siebie)
na takie zagadnienie ?
Oczywiście cenowo rozsądne - taką zamrażarkę można kupić używaną za parę
stówek...

Re: jak testujecie w niskich temperaturach ?
no nie wierzę, nie testujecie ?? I co , tak bez tego sprzedajecie ?? :)

Re: jak testujecie w niskich temperaturach ?

Zobacz wcześniej na tej grupie:

temat: Szybkochłodząca lodówka
data: 2013-08-05 15:39

W skrócie:
kup (lub znajdź) starą małą lodówkę - meblową lub turystyczną, wykonaj
obudowę na parownik otwieraną od góry (jak lodówki turystyczne).

Nie pamiętam dokładnie, ale możesz uzyskać coś ok. -25°C lub niżej.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Re: jak testujecie w niskich temperaturach ?

czytałem , ale tam kolega chciał się bawić w jakieś wynalazki kosmiczne
:) Nie będę gaśnicą chłodził :)

o, to już lepszy pomysł. Ale jak to , z lodówki taką temperaturę ?
Regulacją po prostu ?

Re: jak testujecie w niskich temperaturach ?

Z lodówki wykorzystujesz parownik, montując go w obudowie otwieranej od
góry - dzięki temu:
1/ nie tracisz ciepła uciekającego bokiem lub dołem
2/ drzwiczki (pokrywa) może być z podwójnego szkła

Można też kupić małe zamrażarki sklepowe - takie miały różne Frosty,
Korale, może Grycan - nie pamiętam dokładnie. Niektóre sklepy spożywcze
dostają taki sprzęt od dystrybutorów, a po kilku latach przechodzi to na
ich własność. Czasem się później pozbywają - można odkupić.

Ale Ty pytałeś o małe urządzenie.
Małe lodóweczki dawał bodajże RedBull - ale większość była albo
termoelektryczna, albo absorpcyjna - oba typy za słabe dla Twoich celów.

Można jeszcze czasem tanio znaleźć sprężarkową z demobilu, zwłaszcza z
kamperów albo ciężarówek.

Natomiast regulacja temperatury, to najmniejszy problem. Możesz nawet
włączyć silnik na krótko - przez dobę nic mu się nie stanie.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Re: jak testujecie w niskich temperaturach ?

no właśnie udało mi się taką małą zamrażarkę znaleźć - 60x60x80 cm. W
poniedziałek mam odebrać. Otwierana od góry - czyli w sumie wszystko co
trzeba, poza szybą. No ale albo sobie zrobię taką szybę - wytnę w
pokrywie dziurę i wstawię podwójną szybę , albo po prostu dam na stałe
lepszą kamerkę + parę ledów do oświetlenia i gitara.
Najważniejsze, żeby dobrze mroziła, tak chociaż do - 15. (w zamrażalniku
w domu miałem latem - 18 st. Aż się zdziwiłem. )

widziałem - ale to już jednak za małe faktycznie.

Re: jak testujecie w niskich temperaturach ?

Z doświadczenia: w poprzedniej robocie dość często była konieczność
testowania urządzeń (elektronika do pojazdów szynowych) w "trudnych"
warunkach. Najczęściej, z lenistwa, brało się po prostu schładzacz w
sprayu i pryskało do obudowy, albo na podejrzane miejsce na płytce. Jak
był jakiś trudny przypadek to leciał na noc do zamrażalnika w zwykłej
lodówce. Zimą było prościej bo wystarczyło wystawić za okno. Ewentualnie
jak już po zamontowaniu wagon postał całą noc na mrozie to wszystkie
temperaturowe problemy wychodziły same.

Jakub Rakus

Re: jak testujecie w niskich temperaturach ?

no tego bym nie nazwał testowaniem w trudnych warunkach pracy...

Tak właśnie robiłem do tej pory, ale to kłopotliwe, bo jak chciałem np.
widzieć jak wyświetlacz LCD pracuje w temperaturze -15 st. to musiałem
wstawić do zamrażalnika kamerkę USB, i tak oglądać. No i przede
wszystkim - jednak zamrażalnik ciut za mały.

Ha ! no wtedy to wiadomo, ale latem się nie da :)

no, to już dla mnie za późno :)

Site Timeline