Jak sterowac przekaznikiem bistabilnym z 1 cewka za pomoca 2 tranzystorow?

Steruje z uP przekaznikiem bistabilnym z jedna cewka; Zrobilem to na 4 tranzystorach, ale jestem poczatkujacy, wiec pewnie nie jest to najlepsze wyjscie;

Mozna to zrobic na 2 tranzystorach jakos? /a moze na czyms innym?

Q napisał(a):

Nie chce sie wymadrzac, ale moze zamiast dwoch NPN jeden darlington npn?

Reply to
Ania i Grześ

Skoro zrobiles i dziala - to jest to bardzo dobre wyjscie.

mozna, ale lepiej nie bedzie. W dzisiejszych czasach nawet nie taniej :-(

wymadrz sie :).

jedna para tranzystorow w ukladzie darlingtona nie wysteruje jednej cewki w dwie strony :(. /tzn. moze sie wysteruje, ale nie wiem jak :(.

a moze chodzi Ci o zastosowanie ULN2803? /no, ale do jednego przekaznika dawac taka kobyle? :)

:)

uklad jest dla tylko mnie (jedna sztuka), a nie tam do jakiejs masowej produkcji;

dlatego bardziej to traktuje jako nauke, na jakie sposoby mozna rozwiazac jakis tam prosty problem;

Q napisa³(a):

Eee. Wlasnie mnie olsnilo:P Przesz tego przekaznika trzeba zalaczyc i wylaczyc :> cofam pomysla.

--
Pozdrawiam, Ania i Grzes (Od 26.12.2004 m±¿ i ¿ona)
  - ¯wirek krêci z Muchomorkiem!?