Jak się nazywa ten silnik - Page 2

Re: Jak się nazywa ten silnik

Były konstrukcje z czymś w rodzaju zapadki która eliminowała kręcenie w
drugą stronę.

--
P. Jankisz
Re: Jak się nazywa ten silnik

Zgadza się, rozebrałem jeden taki, nie pamiętam od czego był. Była tam
zapadka z tworzywa, blokująca ruch wsteczny. Wyglądem przypominała nieco
autostop w magnetofonach.

Re: Jak się nazywa ten silnik

Silnik reluktancyjny

Re: Jak się nazywa ten silnik

Użytkownik "kogutek"

No tak. Ale ten mój to wersja light. :-)
Jedna cewka. I równoległa do osi obrotu.
Te co Google pokazały mają kilka cewek. I prostopadłe do osi obrotu.

Ten mój to najprostszy z możliwych silników elektrycznych?

Robert

Re: Jak się nazywa ten silnik

Najprostszy, to chyba jest silnik Faradaya (jednobiegunowy).

Re: Jak się nazywa ten silnik

I raczej nie reluktancyjny - wirnik wyglada na namagnesowany, a nie zebaty.

Popatrz na nabieguniki. cewka wzdluz, a pole w poprzek.

Mozna zaryzykowac takie twierdzenie.
oczywiscie o ograniczonym zakresie zastosowan ... czyli tam gdzie sa
stosowane, bo sa tam stosowane, a nie jakies drozsze :-)

J.

Re: Jak się nazywa ten silnik

Nie interesuje mnie co Google pokazują. I nie ma żadnego ale.

Re: Jak się nazywa ten silnik

Namontowałem się takich silników w meratroniku jakieś 20 lat temu,
zasilane prądem przemiennym, czy jesteś pewien że jest na 6V? te co
robiłem były wpięte wprost do sieci (napęd do rożna), nie wiem jak się
ten silnik klasyfikuje, chyba jest to pochodna silnika klatkowego.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html