Jak są zrobione prostowniki w falownikach że są takie małe?

Witam wszystkich,
Jak są zrobione prostowniki w nowoczesnych falownikach że są takie małe?

Mi wychodzi iĹź w przypadku zastosowania standardowego prostownika (Gretz
+ C + filtry), powinien być on większy niż cały falownik.

Maksymilian Dutka

Re: Jak sš zrobione prostowniki w falownikach że sš takie małe?

a po co ci filtry ?

A po drugie - teraz falownik musi miec PFC, albo byc 3-fazowy w
trojkacie ..

6 diod, kondensator - to nie jest takie duze.

J.

Re: Jak sš zrobione prostowniki w falow nikach że sš takie małe?

Coby sieci nie zakłócać: kawałek cewki + jakieś kondensatory małej
pojemności.

Ale taki jednofazowy potrzebuje całej baterii kondensatorów, dla takiego
2kW to mi wychodzi z 3000uF.

Maksymilian Dutka

Re: Jak sš zrobione prostowniki w falownik ach że sš takie małe?
Hello Maksymilian,

Mi wychodzi 2000uF bez PFC i góra 1000uF z aktywnym PFC. Ale dławik(i)
dla PFC 2kW trochę spory :(

Re: Jak sš zrobione prostowniki w falow nikach że sš takie małe?

2000uF to też sporo przestrzeni.

Maksymilian Dutka

Re: Jak sš zrobione prostowniki w falownik ach że sš takie małe?
Hello Maksymilian,

Aż spojrzałem na 5100uF/350V - maleństwo - niewiele ponad kilo.

Re: Jak sš zrobione prostowniki w falownik ach że sš takie małe?
Hello J,

Ale masz jakieś wsparcie?

Tym bardziej, że przy 300Hz ten kondensator naprawdę nie musi być
duży.

Re: Jak sš zrobione prostowniki w falownikach że sš takie małe?

Zasilany jednofazowo unia dopuszcza bez PFC ?

W sumie to go wcale nie musi wtedy byc, napiecie troche pulsuje, ale
znosnie.