Jak rozumieć tekst z dokumentacji

W dokumentacji kości MB39A132 jest zdanie:
"The use of negative voltages below -0.3 V may cause the parasitic
transistor to be activated on LSI lines, which can cause malfunctions."
Mam problem z rozumieniem "parasitic transistor" oraz "LSI lines", co to
tranzystor pasożytniczy? Chodzi tu o to że przy ujemnym napięciu tworzą
się jakieś nieprzewidziane tranzystory? LSI to dla mnie Large Scale
Integration, nie widzę tu sensu.

Bacground:
Naprawiam laptopa gdzie właściciel geniusz naprawił wtyczkę zasilania
lutując ją odwrotnie. poszedł scalak kontrolujący ładowanie (na razie
tylko jego uszkodzenie namierzyłem). Wstawiłem już drugą kostkę a ta
zachowuje się jak martwa, nawet funkcja detekcji zasilacza nie działa,
albo kości przegrzewam (nie mam podgrzewacza w domu, używam opalarki)
albo coś jeszcze na płycie jest walnięte aczkolwiek z naładowanej
baterii laptop działa normalnie a funkcja detekcji zasilacza jest
niezależna od czegokolwiek.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Są sobie w układach scalonych różne struktury p-n, normalnie spolaryzowane
zaporowo. Mogą tworzyć tranzystory albo tyrystory i w nietypowych
sytuacjach, np. odwrotnie spolaryzownego zasilania, włączyć się i
spowodować
nieprzewidziane efekty.

Jak dla mnie to oni tego używają w znaczeniu układu scalonego.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

google wylaczyli ? :-P

Normalnie - jak robisz uklad scalony typowa technologia, to sie tworzy
wiele roznych niechcianych zlacz. Np mosfetowi towarzyszy dioda. Dwie diody
odpowiednio blisko to juz tranzystor.

W normalnych warunkach pracy ten tranzystor nie przeszkadza, bo napiecia
takie ze zlacza nie przewodza, ale w nierormalnych moga sie cuda zrobic.

http://www.ti.com/general/docs/lit/getliterature.tsp?literatureNumber=slya014a&fileType=pdf&track=no

J.

Re: Jak rozumieć tekst z dokumentacji
[..]

To jest dość ścisła kwestia której wyjaśnienia lepiej nie szukać w
googlach, wolę spytać tych co zęby na tym zjedli. :)

[..]
http://www.ti.com/general/docs/lit/getliterature.tsp?literatureNumber=slya014a&fileType=pdf&track=no

ooo... miła lektura do poduszki, dzięki

Generalnie jest jak przypuszczałem, dzięki za odpowiedzi.