Jak prawidłowo ustawić antenę satelitarną - Page 2

Re: Jak prawidłowo ustawić antenę satelitarną

Mozna. Byle nie na dworze :)
--
Jacek

Re: Jak prawidłowo ustawić antenę satelitarną
Nie, potrzebujEA% w domu bo chcEA% przenieB6%E6 szafEA% na drugB1% stron=
EA%.
A jakoB6%ci sygnaB3%u nie psuje?

Re: Jak prawidłowo ustawić antenę satelitarną

Odrobinę, jedna jest do pominięcia.
--
Jacek

Re: Jak prawidłowo ustawić antenę satelitarną
Powiedzcie mi choE6% jeszcze, dlaczego przy ustawianiu azymutu anteny i
kB1%ta elewacji korzysta siEA% z takich dziwnych wzorF3%w. dziwnych bo mam
na myB6%li to skB1%d siEA% wziEA%B3y?
Dlaczego jB6%li chcEA% ustawiE6% antenEA% na HotBird'a (13st) a dla mojego
miasta szczecin dB3%ugoB6%c geograficzna to 14,53st po prostu nie
przekrEA%cam anteny o rF3%BFnicEA%, czyli 1,53st? Tak samo kB1%t elewacji.
szerokoB6%c moja to 53st (okoB3%o) dlaczego nie ustawia siEA% na te
wartoB6%ci? Antena patrzy na rF3%wnik przecieBF%.A ze wzou wychodzi 29st
kata elewacji.

Re: Jak prawidłowo ustawić antenę satelitarnš

A dlaczego na dlugosci 13 st ustawiamy antene na azymut 180 ? :-)

Globus musisz miec, albo dobry rysunek w 3D.
Nadajnik wisi 36000 km [od srodka Ziemii] nad punktem (-13, 0 st).
Jaka bedzie elewacja i azymut widoku na satelite z punktu (-14.5 ,
53).

P.S. Dobre zadanie maturalne ?

J.

Re: Jak prawidłowo ustawić antenę sateli tarnš

Nie dołączyłeś wszystkich możliwych wzorów, z oznaczeniem boldem tych
potrzebnych, no i jeszcze by się przydały przykładowe zastosowania
tychże. Ergo: złe ;D

--
butek
> [...]

| Nie dołączyłeś wszystkich możliwych wzorów, z oznaczeniem boldem tych
| potrzebnych, no i jeszcze by się przydały przykładowe zastosowania tychże.

wszystko masz tutaj:
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/azelew.htm

i tu:
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az /
http://satlex.de/pl/azel_calc.html

niestety dobre

zle masz tutaj:
http://satkurier.pl/katy-azymut-elewacja.html

bo zle wychodzi elewacja

co do matur masz swieta racje, ubijaja najzdolniejszych

metoda finska, losowa, przyjmowania na studia
chyba jest najlepsza

jp

Re: Jak prawidłowo ustawić antenę satelitarną
zobacz :
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/geost.jpg

opis :
[Zezowanie od Thora do Hispasata - jak?]
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/thr_hisp.html

jp
__________________________________
On Sun, 6 Jun 2010, slawek7 wrote:

| Powiedzcie mi choć jeszcze, dlaczego przy ustawianiu azymutu anteny i
| kąta elewacji korzysta się z takich dziwnych wzorów. dziwnych bo mam
| na myśli to skąd się wzięły?
| Dlaczego jśli chcę ustawić antenę na HotBird'a (13st) a dla mojego
| miasta szczecin długośc geograficzna to 14,53st po prostu nie
| przekręcam anteny o różnicę, czyli 1,53st? Tak samo kąt elewacji.
| szerokośc moja to 53st (około) dlaczego nie ustawia się na te
| wartości? Antena patrzy na równik przecież.A ze wzou wychodzi 29st
| kata elewacji.

Re: Jak prawidłowo ustawić antenę sat elitarną

Chłopie, tego nie ustawisz ze żadnych wzorów, bo nie osiągniesz takiej
dokładności na ustawieniu pionu, pomiarze kąta, o kierunku północ -
południe nie wspominając.
Tutaj trzeba tylko popatrzeć jak są ustawione inne anteny, jakiś miernik
albo tuner z pomiarem i troszkę wyobraźni.
Jak mieszkasz na pustyni możesz się wstępnie kierować Słońcem.

Mirek.

Re: Jak prawidłowo ustawić antenę satelitarną
Tak masz racjEA%, BF%e najlepiej sie kierowac innymi antenami. tez na to
wpadlem, ale okazalo sie, jak popatrzylem na inne anteny, ze kazda
patrzy w inna strone i trudno bylo sie na czyms wzorowac. na dodatek
mam przed soba inny blok. Aby bylo ciekawiej jest fajna luka prosto w
niebo, z tym BF%e nie wiem czy dokB3%adnie na poB3%udnie, czy nie? czesc
anten patrzy w ta luke, a czesc na budynek na przeciwko i niby kazdy z
nich jest ustawiony na HotBirda. Wiec w koncu juz sam niew wiem o co
tu chodzi. Rozumiem jakby kazdy mial inna antene wtedy moge
podejrzewac ze nie koniecznie anteny sa tak samo symeryczne, ale kazdy
ma ten sam zestaw wiec pewnie parametry nie odbiegaja zbytnio
parametrami

Re: Jak prawidłowo ustawić antenę satelitarną
wiem , ze robisz to specjalnie - na zlosc , ale mam troche czasu
i na zlosc ci opowiem jak to zrobic , moze inny skorzysta

KIERUNEK
~~~~~~~~
o 13:05 w szczecinie slonce bedzie dokladnie wskazywalo HB:
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html

jest bardzo wysoko , wiec musi byc widoczny cien!

wez ekierke , wyznacz kierunek HB , jak na obrazku :
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/kierun.jpg

zobacz , czy nie masz na tym kierunku budynku
jeseli jest to trzeba oszacowac uniesienie - elewacje

jest to wazne , bo kilka dni temu pisal do mnie ktos ,
co to wywiercil dziury dwa metry gdzie indziej i mu drzewo
zaslanialo

Pzdr.J.P.
__________________________________
On Mon, 7 Jun 2010, slawek7 wrote:

> [...]
| ma ten sam zestaw wiec pewnie parametry nie odbiegaja zbytnio
| parametrami

Re: Jak prawidłowo ustawić antenę sat elitarną

Może nie odróżniasz anteny parabolicznej od offsetowej - ona "patrzy"
trochę gdzie indziej ;)

http://www.satellite-calculations.com/Satellite/Antenna/offset_dish.gif

Czy jest na HB czy na Astrę nie odróżnisz na oko, a dalej to się już
prawie nikt nie zapuszcza.
Są też małe offsety używane do wifi, ale to raczej poza miastem i są
wyraźnie inaczej ustawione - dla niewtajemniczonych patrzą "w Ziemię" ;)

Mirek.

Re: Jak prawidłowo ustawić antenę sat elitarną

slawkiem sie nie przejmuj, fajnie sie z nim troluje, nawet go lubie

ja mu dalem z 50 fajnych linkow i po polskui po angielsku

od podanego przez ciebie, chyba jednak lepszy jest:

[Obliczanie Azymutu, Elewacji i Skosu]
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az /

sporo obrazkow i po polsku

jp

Re: Jak prawidłowo ustawić antenę satelitarną

| Wiem ze sie nabijacie, ale na serio nie wiem.

sławuś spróbuj najpierw tego:

[Satellite Finder / Dish Pointing Calculator with Google Maps]
http://www.dishpointer.com /

Re: Jak prawidłowo ustawić antenę satelitarną
Moze komus sie przydac:

[N - Sam mozesz zainstalowac antene!]
http://n.pl/fileadmin/pdf/n_instrukcja_samoinstalacji_anteny.pdf

[FAQ - Instalowanie i regulacja zestawu antenowego]
http://nhdtv.pl/forum/showthread.php?s=f9f671ec0350c7450c8aae5b3bdb15e9&t45%01

jp

Re: Jak prawidłowo ustawić antenę satelitarnš

I jeszcze
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html