Jak prawid?owo ustawi? anten? satelitarn?

Cześć. Pytałem oststnio o montaż uchwytu, lecz teraz mam prośbę o dalsze informacje. Mam zamontowaną antenę, lecz co dalej, tzn. jak ją ustawić? Nie mogę się doszukać takich informacji jak to wszystko do kupu zebrać. Czyli

  1. Na jakiej satelicie nadaje Cyfra plus, N, oraz Polsat Cyfrowy.
  2. Czy na antenie mam załozyć konwerter podwójny czy pojedynczy, i od czego to zależy co zastosuje?
  3. Jakie są kąty elewacji, konwertera i kąt azymutu anteny?
  4. W jaki sposób ustawić te kąty?
  5. Od czego zacząć zabawę z ustawieniem?

Może nie jest to proste ale chciałbym spróbować i potrzebuję Waszej pomocy.

Reply to
slawek7

W dniu 2010-05-30 15:57, slawek7 pisze:

Andrzej Augustynowicz

In news: snipped-for-privacy@h37g2000pra.googlegroups.com, slawek7 snipped-for-privacy@wp.pl nabazgrał:

(ciap)

(ciap)

Raczej umiejetności korzystania z internetu!

Włodzimierz Wojtiuk

Ty to lubisz pytac, nie czytac.

Przeciez bylo niedawno:

[Obliczanie Azymutu, Elewacji i Skosu]
[Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
[Satellite Finder / Dish Pointing Calculator with Google Maps]
[Kalkulator azymutu i elewacji]
[Kalkulator kąta elewacji przeszkody]
[Czy przeszkoda przesłania satelitę?]
[Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
[Jakiego satelitę aktualnie wskazuje słońce?]
Jak znam zycie to wywiercisz dziury prosto na drzewo.

Daj zarobic specjaliscie !!!

Pzdr.J.P. _____________________________________________________________ | Powiedzcoie mi choć taką rzezcz. jeśli mam ustawic antene w kierunku | 13stE na HotBirda to patrząc na południe tak jak antena w którą stonę | mam obrócić w lewo czy prawo?

Reply to
Jerzy Pastusiak

| Dnia Mon, 31 May 2010 02:46:19 -0700 (PDT), slawek7 napisał(a): | | W jakim mieście jesteś?

Toz to widac - Slawek G. ze Szczecina.

Ma tu:

wszystko domyslnie ustawione dla Szczecina.

Azymut 2 stopnie na zachod (od poludnia), elewacja 29 stopni, slonce wskazuje kierunek HB o godz. 13:04 i jest dwa razy wyzej niz HB.

Pzdr.J.P.

ps nie instaluje anten sat

Reply to
Jerzy Pastusiak

| 1. Na jakiej satelicie nadaje Cyfra plus, N, oraz Polsat Cyfrowy.

Na dole: Top Packages (pl)

- Cyfrowy Polsat

- Cyfra +

- N

- Digi TV

- Telewizja na karte

> [...]

Reply to
Jerzy Pastusiak

| Wiem ze sie nabijacie, ale na serio nie wiem.

sławuś spróbuj najpierw tego:

[Satellite Finder / Dish Pointing Calculator with Google Maps]
Jerzy Pastusiak

| Toz to widac - Slawek G. ze Szczecina.

sorka , nacisł mi się klawisz obok , powinno byc oczywiście H.

Reply to
Jerzy Pastusiak

Moze komus sie przydac:

[N - Sam mozesz zainstalowac antene!] http://n.pl/fileadmin/pdf/n_instrukcja_samoinstalacji_anteny.pdf [FAQ - Instalowanie i regulacja zestawu antenowego]
jp
Reply to
Jerzy Pastusiak

I jeszcze

| Jak znam zycie to wywiercisz dziury prosto na drzewo. | | Daj zarobic specjaliscie !!!

acha, a jak bys sie jednak zawzial, zeby to zrobc i mial problemy, nawet po przeczytaniu polecanej tu literatury to pisz na moj adres na priva

pomoge !!!

Pzdr.J.P. ;)

Reply to
Jerzy Pastusiak

Czy określenie "megapikseloza" może być? ;P

| Powiedzcie mi choć jeszcze, dlaczego przy ustawianiu azymutu anteny i | kąta elewacji korzysta się z takich dziwnych wzorów. dziwnych bo mam | na myśli to skąd się wzięły? | Dlaczego jśli chcę ustawić antenę na HotBird'a (13st) a dla mojego | miasta szczecin długośc geograficzna to 14,53st po prostu nie | przekręcam anteny o różnicę, czyli 1,53st? Tak samo kąt elewacji. | szerokośc moja to 53st (około) dlaczego nie ustawia się na te | wartości? Antena patrzy na równik przecież.A ze wzou wychodzi 29st | kata elewacji.

Reply to
Jerzy Pastusiak

wiem , ze robisz to specjalnie - na zlosc , ale mam troche czasu i na zlosc ci opowiem jak to zrobic , moze inny skorzysta

KIERUNEK ~~~~~~~~ o 13:05 w szczecinie slonce bedzie dokladnie wskazywalo HB:

jest bardzo wysoko , wiec musi byc widoczny cien!

wez ekierke , wyznacz kierunek HB , jak na obrazku :

zobacz , czy nie masz na tym kierunku budynku jeseli jest to trzeba oszacowac uniesienie - elewacje

jest to wazne , bo kilka dni temu pisal do mnie ktos , co to wywiercil dziury dwa metry gdzie | Tak masz rację, że najlepiej sie kierowac innymi antenami. tez na to | wpadlem, ale okazalo sie, jak popatrzylem na inne anteny, ze kazda | patrzy w inna strone i trudno bylo sie na czyms wzorowac. na dodatek | mam przed soba inny blok. Aby bylo ciekawiej jest fajna luka prosto w | niebo, z tym że nie wiem czy dokładnie na południe, czy nie? czesc | anten patrzy w ta luke, a czesc na budynek na przeciwko i niby kazdy z | nich jest ustawiony na HotBirda. Wiec w koncu juz sam niew wiem o co | tu chodzi. Rozumiem jakby kazdy mial inna antene wtedy moge | podejrzewac ze nie koniecznie anteny sa tak samo symeryczne, ale kazdy | ma ten sam zestaw wiec pewnie parametry nie odbiegaja zbytnio | parametrami |

Reply to
Jerzy Pastusiak

slawkiem sie nie przejmuj, fajnie sie z nim troluje, nawet go lubie

ja mu dalem z 50 fajnych linkow i po polskui po angielsku

od podanego przez ciebie, chyba jednak lepszy jest:

[Obliczanie Azymutu, Elewacji i Skosu]
sporo obrazkow i po polsku

jp

Reply to