jak pozbyc sie zaklocen w kablu audio?

Dźwięk z komputera stacjonarnego jest przesyłany do wzmacniacza
10 metrowym kablem. Od strony komputera minijack a we wzmacniaczu RCA.
Problem jest taki, że gdy komputer jest wyłączony zachodzi zjawisko
dosyć głośnego buczenia w głośnikach. Na oko 50Hz. Kabel pewnie
zbiera zakłócenia z sieci elektrycznej. Po włączeniu komputera
oraz załadowaniu windowsa buczenie zanika całkowicie. Gdy kabel
jest wyjęty z komputera jest także takie samo buczenie. Sieć
elektryczna w pomieszczeniu nie posiada uziemienia czy jak to się
tam nazywa. Chodzi mi o to, że przewody w sieci są dwa a nie trzy.

Co zrobić żeby nie było buczenia?

--
pozdro

Re: jak pozbyc sie zaklocen w kablu audio?

Przewód ekranowany?

Re: jak pozbyc sie zaklocen w kablu audio?

Sprawdź omomierzem czy po wyłączeniu kompa jest połączenie
masy komp - wzmacniacz.

Możesz też np dorobić przedwzmacniacz napięciowy do karty w kompie a
kabel zdusić małym rezystorem żeby żyła sygnałowa nie zostawała w
powietrzu gdy wyłączysz komp.

--
Piter

Re: jak pozbyc sie zaklocen w kablu audio?

Jutro sprawdzę. Rozumiem, że powinno być połączenie. (wiedza moja bardzo niska
jest)
A jak nie to co, normalnie na chama przewodem połączyć?

Nie, to już za dużo roboty.

dzięki

Re: jak pozbyc sie zaklocen w kablu audio?
Buczenie jest, gdy przewód robi ci za antenę, i zbiera te 50Hz z
otoczenia. Gdy karta dźwiękowa zainicjuje się i swoje wyjście, to
impedancja załączonego wzmacniacza wyjściowego stłumi "wiszącą w
powietrzu" antenę i jest cisza. Skoro to pomaga, to dodaj po rezystorze,
tak np 1kOhm, na każdy kanał (L-masa, R-masa) i antenowanie powinno
zniknąć, tak bez komputera, jak przy wyłączonym komputerze, a przy
włączonym - stłumienie sygnału przez takie obciążenie nie będzie
znaczące.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| snipped-for-privacy@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
Re: jak pozbyc sie zaklocen w kablu audio?

załączonego

Dokładnie i ja tak myślał.

(L-masa, R-masa)
komputerze,
znaczące.

O to to, coś mi się takiego obiło o uszy, będę robił próby.

dzięki

Re: jak pozbyc sie zaklocen w kablu audio?
A komputer jest przyłączony do gniazdka z bolcem, czy nie? Bo jak nie,
to masz 110V 50Hz na obudowie.

Re: jak pozbyc sie zaklocen w kablu audio?

masz 110V 50Hz na obudowie.

Żadnych bolców w gniazdku, instalacja "dwużyłowa".

--
pozdro

Re: jak pozbyc sie zaklocen w kablu audio?
Koniecznie dorobić bolce, choćby były zwarciem N z PE(bolcem) w samym
gniazdku, ale działające bolce być muszą do urządzeń "z bolcem", inaczej
masz na wszystkich urządzeniach około połowę zasilania sieciowego na
obudowie (z bardzo małą wydajnością prądową, ale jednak), co właśnie
powoduje takie problemy, czasem coś połaskocze, a może też spowodować
wiele uszkodzeń, np podczas podłączania czegoś "uziemionego" twoją ręką
do czegoś co ma 115V na sobie. Np pendrive, aparat na usb, czy inne
delikatne elektrycznie urządzenie może tego nie przeżyć.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| snipped-for-privacy@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
Re: jak pozbyc sie zaklocen w kablu audio?

Dobrze mówisz, ale używaj prawidłowych terminów. PE (protective earth)
to jest żyła z uziemieniem ochronnym, a nie bolec w gniazdku.

Re: jak pozbyc sie zaklocen w kablu audio?

Podstawa to sprawdzić czy kabel napewno jest ekranowany czy przypadkiem nie
ma tylko kilku nitek oplotu.
Opisywany przez innych efekt anteny przy dobrym kablu ekranowanym nie ma
prawa powstać, bo praktycznie cała linia sygnałowa jest schowana w ekranie.
Jedynie zakłócenia może łapać końcówka wtyku, mowa tu o przypadku gdy
kabel
jest wyciagnięty z gniazda i nie dotyka innych przedmiotów. Jednak pojemność

takiej końcówki jest tak mała że zakłócenia nie powinny być w żaden
sposób
odczuwane. W 99% winny jest podłej jakości kabel.
Ja na takie długie połączenie kupowałem dobry kabel mikrofonowy i obydwoma
żyłami zamkniętymi w jednym ekranie puszczałem sygnał jednego kanału. Do
połączenie stereo trzeba było dać 2 takie kable ale sprawowało się
wyśmienicie. Nawet "wiszący" w powietrzu koniec kabla pozostawał "cichy" :)

Piotr sq3ogx

Re: jak pozbyc sie zaklocen w kablu audio?

ma tylko kilku nitek oplotu.
powstać, bo praktycznie cała linia
końcówka wtyku, mowa tu o przypadku gdy kabel jest
takiej końcówki jest tak mała że zakłócenia
kabel.

   Łatwo można sprawdzić, czy kabel "ekranowany" jest faktycznie porządnie
ekranowany.
Wystarczy wyjąć wtyk z kompa i mocno uścisnąć w dłoni kabel w dowolnym
jego miejscu.
Jeśli kabel jest lipny, to usłyszysz dodatkowy przydźwięk sieci, jeśli
natomiast jest przyzwoicie
ekranowany, to nie powstanie żaden dodatkowy przydźwięk, bo dobry ekran
będzie blokował
zakłócenia sieciowe przenoszone z dłoni.

--
Pzdr.
Marek

Re: jak pozbyc sie zaklocen w kablu audio?

Pojemność końcówki nie jest taka mała, żeby nie słyszeć. Na wzmacniaczu
gitarowym z kablem zakończonym dużą wtyczką JACK można spokojnie szukać
kabli w ścianie. Przynajmniej u mnie tak jest. A jak za okno wystawię to
już solidnie buczy, ale mam linię wysokiego napięcia ok 20 m od okna.

--
Cezary Grądys
snipped-for-privacy@wa.onet.pl

Re: jak pozbyc sie zaklocen w kablu audio?
Jedynym i najbardziej skutecznym rozwiązaniem jest tzw. D-box, a po naszemu
transformator separujący 1:1. Mam z tym zjawiskiem do czynienia od zawsze
(podłączam kompy do systemów nagłaśniających) i skutecznie je usuwam w ten
sposób pewny i działa. Moim zdaniem wszystkie powyższe posty to półśrodki.
Przekonaj się i wypróbuj. Takowy transfomator bywał w starych telefonach
(600 ohm uzwojenia) lub bywał w firmie Monacor, albo w sklepach ze sprzętem
muzycznym pod nazwą D-box i to dopiero rozwiąże Twój problem.
pozdr AC

Re: jak pozbyc sie zaklocen w kablu audio?
Hello AC,

1. Nie odpowiadaj nad cytatem!

Niekoniecznie 1:1 ale to drobiazg.

Do tej pory pełna zgoda...

Transformator w starych telefonach nie byl transformatorem
separacyjnym tylko częścią mostkowego układu antylokalnego. Nie miał
ani impedancji 600 omów ani przekładni 1:1. Na dokładke pasmo
telefonicznie to 300-3400Hz a takiego pasma na estradzie na pewno byś
nie chciał.

Transformator jest rozwiązaniem ostatecznym i 100% skutecznym. Czy
koniecznym w warunkach domowych - jakoś wątpię.

Problemem rzeczywistym u pytajacego jest niewłaściwa instalacja
elektryczna - bez przewodu ochronnego. Jeśli do tego dojdzie jeszcze
łączenie ze sprzętem audio telewizora podłączonego do kablówki bez
separatora, to juz jest kompletny Meksyk :(

 RoMan
Re: jak pozbyc sie zaklocen w kablu audio?
Tak jak podejrzewałem wpięcie rezystorków definitywnie załatwiło sprawę.
Inne rozwiązania też były ciekawe ale finansowo - bez porównania do
rezystorków,
które i tak gdzieś znalazłem w domu. 1k były odpowiednie.
Przy ich "wpinaniu" zapoznałem się z budową tego mojego kabla 10m.
Wiadomo, z zewnątrz gruby i ładny, w środku 0,000000034nm. Ekranowania zero.
No ale to chyba oczywiste. Na szczęście - rezystorki i po sprawie.
Jakość dźwięku z komputera jest na tyle marna, że nie widzę sensu
inwestowania
w lepsze okablowanie itp.

Dziękuję wszyskim za rady.

--
pozdro

Re: jak pozbyc sie zaklocen w kablu audio?
):

 sensu  =

? Zainwestuj we wzmacniacz kina domowego z wejsciem optycznym i plyte  =

glowna/karte muzyczna z takimz wyjsciem.

Re: jak pozbyc sie zaklocen w kablu audio?

inwestowania
glowna/karte muzyczna z takimz wyjsciem.

Do słuchania komputera wystarcza mi to co mam.
A co do dobrego dźwięku, mam inny system.

--
pozdro

Re: jak pozbyc sie zaklocen w kablu audio?

Zdecydowanie. Połączenie optykiem na 10m jest bezproblemowe a wejście
optyczne S/PDIF ma chyba każdy produkowany w ciągu ostatnich lat
amplituner. Po stronie komputera wystarczy prosty dongle USB,
inwestowanie w drogą kartę muzyczną tylko po to aby wypuścić przez nią
S/PDIF jest bezcelowe.

               http://dybkowski.net/

Re: jak pozbyc sie zaklocen w kablu audio?
okablowanie itp.

Takie właśnie mam rozwiazanie .
Z miedzianym kablem miałem problemy z przydźwiekiem ,niską jakością i
"kopało" przy podłączaniu (długość kabla 10 m).
Puściłem światłowód (amplituner- komputer) i po problemie.

Site Timeline