Jak pomiar temp przez siec ?

Witam
Znalalzme wlasnie cos takiego :
http://www.meraprojekt.com.pl/files/mp00200.pdf
mam rozumiec, ze moge np do tego podlaczyc kilka czujek temeratury 1 wire ?
I juz moge przez USB odczytywac kilka temperatur ?

Jezeli tak to :
1) czy jest gdzies jakies zrodlo softu (np c++) do odczytu takich danych z
usb
2) czy da sie to latwo dolaczyc do jakiejs przejsciowki USB->TCP/IP aby
odczytywac te dane w sieci LAN ?

Fantom
ps. A moze inne proste/tanie rozwiazanie na odczyt w LAN kilku temperatur ?

Re: Jak pomiar temp przez siec ?

Czy da sie do tego jakos uzyc np tego :
1) http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=jTcQKIRXgNPLo54b (watpie)
2) lub http://www.q-s.pl/prod2/UH-204D.html (tez watpie)
3) lub http://www.propox.com/products/t_126.html (tu na 99% sie da ?)

Fantom

Re: Jak pomiar temp przez siec ?

A moze cos takiego http://www.tradex.pl/xport.htm ?

Juz sam nie wiem czy nie komplikuje tematu.
Da sie jakos latow przejsc z 1wire na tcp/ip lub udp ?

Fantom

Re: Jak pomiar temp przez siec ?

Da sie bez problemu dowolny router z openwrt i i2c na pokladzie.

Re: Jak pomiar temp przez siec ?

No wlasnie gdzies znalazlem przerobke linksysa 54 - dolozenie portu rs232.
Ale nie chce jakos za duzo sie bawic. wolalbym gotowy modul - bez potrzeby
lutowania i myslenia :)

Fantom

Re: Jak pomiar temp przez siec ?

No to szukaj takiego modulu, a nie jakis przesciowek
Ethernet-USB-1Wire ..

A tak nawiasem pytajac - ma byc "przez siec" czy "przez kable
sieciowe" ?
Moze latwiej np zacisnac termopary we wtyczce RJ45, a w szafie
podlaczyc te kable do odpowiedniego urzadzenia :-)

J.

Re: Jak pomiar temp przez siec ?

Przez siec. W miejscu gdzie ma byc pomiar temp mam skretke, ktora wychodzi w
szafie ze switchem. Kompy jeszcze w innym miejscu. Wiec lan bedzie tu
bajlepszym medium

Fantom

Re: Jak pomiar temp przez siec ?

Ale to nic nie przeszkadza umiescic czujnik gdzies tam daleko, a
miernik w szafie. Albo w szafie polaczyc kabelki i doprowadzic az pod
komputer - o ile jest wolny kabel .. lub choc wolna para :-)

J.

Re: Jak pomiar temp przez siec ?

Już ze 3 razy przetarłem oczy, ale nadal nie mogę uwierzyć :) Jarek (że się tak
spoufalę ;) ) - a gdzie kompensacja zimnego końca?

Pzdr.
Marcin S.

Re: Jak pomiar temp przez siec ?

Pewnie w ukB3%adzie pomiarowym jak w prostym multimetrze z termoparB1%.20%
JeB6%li wtyczka i gniazdo RJ nie bEA%dzie miaB3%o gradientF3%w temepratur=
y20%
miedzy obu przewodami to jakoB6% by dziaB3%aB3%o. No ale tak nie wypada r=
obiE6%20
w pomiarF3%wce zwB3%aszcza, BF%e nie powinno siEA% tak sB3%abiutkiego syg=
naB3%u20%
przekazywaE6% na wiEA%kszB1% odlegB3%oB6%E6 :)

--20%

Re: Jak pomiar temp przez siec ?
On Thu, 18 Nov 2010 13:37:32 +0100,   snipped-for-privacy@poczta.onet.pl

Przyznaje ze nie przemyslalem, do pomiaru niewielkich temperatur to
pomyslalem najpierw o termistorze czy innym scalaku analogowym, no ale
zeby byl przyklad przemawiajacy do wyobrazni, to trzeba bylo ubrac w
cos prostego i mozliwego do kupienia na gotowo :-)

Ale .. nie zadziala ? Wszystkie kable i styki parami leca, nie
skompensuje sie to az do miernika ?

J.

Re: Jak pomiar temp przez siec ?
Jaka tako siEA% skompensuje. A na jakB1% odlegB3%oB6%E6 chciaB3%byB6% pr=
zesyB3%aE6%20
sygnaB3% o poziomie kilku mV?

--20%

Re: Jak pomiar temp przez siec ?

magicbox  ale tanie nie jest ma na pokladzie LM75 i szyne i2c

Re: Jak pomiar temp przez siec ?

Po kilku dniach przemyslen i szukania, stwierdzam, ze chyba jest to
faktycznie najprostsze, tanie i szybkie rozwiazanie. Konwerter 1wire na
rs232 lub usb i do tego routerek z openwrt.
Dzieki.

Fantom

Re: Jak pomiar temp przez siec ?
Temat mnie zaciekawił, więc zrobiłem płytkę i w tym tygodniu będzie gotowy
konwerter Temperatura --> RJ45 w małym pudełku.
Pozostaje mi uruchomienie programu z drobnymi modyfikacjami.
No ale to ze 3 dni potrwa :-)
Prosz─Ö si─Ö skontaktowa─ç, wy┼Ťl─Ö koledze jeden egzemplarz do test├│w.

Sylwester Łazar
Re: Jak pomiar temp przez siec ?
W zupe┼éno┼Ťci wystarcz─ů Ci r├│wnie┼╝ modu┼éy MMnet01, kt├│re s─ů dwa razy
tańsze
http://www.sklep.propox.com/index.php?d=katalog&k_id12%5&lang=standard&currency=standard

Pracuj─Ö obecnie na systemie kt├│ry Propox do tego daje - Nut/OS (tyle, ┼╝e
na modułach z Kamami) i muszę powiedzieć, że naprawdę fajnie się sprawuje.

Re: Jak pomiar temp przez siec ?
http://www.sklep.propox.com/index.php?d=katalog&k_id12%5&lang=standard&currency=standard

Czyli do tewgo powyzej dodaje
http://www.sklep.propox.com/index.php?d=produkt&id13%89 i moge juz wpinac od
razu czujniki 1 wire ?
Co bym musial jeszcze zrobic, oprogramowac itd aby to chodzilo ?

Fantom

Re: Jak pomiar temp przez siec ?
http://www.sklep.propox.com/index.php?d=katalog&k_id12%5&lang=standard&currency=standard

Nie potrzebujesz tej płytki, jedyne czego brakuje temu modułowi to
jakie┼Ť stabilizowane zasilanie i sensowne wyprowadzenie linii ISP/JTAG.

Re: Jak pomiar temp przez siec ?
http://www.sklep.propox.com/index.php?d=katalog&k_id12%5&lang=standard&currency=standard

No juz owle kupic ta plytke i sie nie babrc w lutowanie itp. W sumie to 90
zl. Mam z glowy zasilacz, wejscie 1wire i przy okazji kilka bajerow widze.
A jak wyglada programowanie tego ? Podlacze, i moge wjesc tam na jakis
serwerek www, gdzie ustawie port i ip i juz urzadzonka podpiete do 1 wire
beda mi slaly dane po tcp/ip ?

Fantom

Re: Jak pomiar temp przez siec ?
http://www.sklep.propox.com/index.php?d=katalog&k_id12%5&lang=standard&currency=standard

Nut/OS udostępnia pełen stos TCP/IP, obsługę HTTP, UDP, telnet.
Konfiguracja mo┼╝liwa jest nawet przez DHCP. Nie ma co prawda wbudowanej
obs┼éugi 1-wire, ale jak Propox wstawi┼é gniazdo to mo┼╝e dorzucaj─ů jakie┼Ť
swoje biblioteki. Programowanie tego jest stosunkowo proste, nie mam
┼╝adnego do┼Ťwiadczenia w programowaniu uC, i poradzi┼éem sobie z tym szybko.

Zerknij na przykłady http://www.ethernut.de/nutwiki/Nut/OS_Examples

Site Timeline