Jak "pogorszyć" głoœniczki?

mam bardzo stare głoœniczki do komputera z wbudowanym
wzmacniaczem i zewnętrznym zasilaczem
chciałbym ewidentnie pogorszyć
jakoœć dŸwięku wydobywajšcego się z tych głoœniczków
aby inny uzytkowik zobaczył sens ich wymiany na nowe

teraz sie upiera że jest zadowolony z dŸwięku
i nie chce wydawać kasy
a mi aż się wnętrznoœci przewracajš jak je słyszę....

co można grzebnšć w œrodku, żeby pogorszyć jakoœć dŸwięku?
może charczeć, skrzeczeć, burczeć,
mieć ewidentnie paskudne pasmo przenoszenia, cokolwiek
byle je zezlomowac w końcu

Re: Jak "pogorszyć" głoœniczki?
qlphon denied rebel lies:

Walnij młotkiem, względnie siekierką.

--
<:>    Roger, MoonWolf Out   <:>|Beware of the man with only
(::)                        (::)|one gun. It's likely that he

Szeregowo na przewodzie sygnałowym włšcz cewkę indukcyjnš, zacznie
tłumić wysokie tony. Ewentualnie kondensator równolegle. Wypróbuj dla
uzyskania najlepszego efektu.

Re: Jak "pogorszyć" głoœniczki?

przed czy za wzmaczniaczem?

z kondziorkiem bedzie na pewno łatwiej go zakupić
wstawiłbym równolegle za wzmacniaczem coœ małego, żeby "zjadło" wysokie tony
i coœ większego szeregowo żeby wycieło niższe
dobrze kombinuję?
od jakiej pojemnoœci byœ zaczšł?

Re: Jak "pogorszyć" głośniczki?
wiEA%ku?
o" wysokie tony

Ja bym wzmocniB3% sygnaB3% wejB6%ciowy. Otrzymasz efekt obcinania szczytF3%
sinusoidy, a wiEA%c tzw przesterowanie.

Re: Jak "pogorszyć" głośniczki?

Dobre, ale teraz wpadłem na coś prostszego - dioda prostownicza
szeregowo - to dopiero będzie miazga.

Re: Jak "pogorszyć" głośniczki?

zakładasz, że sygnał jest +- wzgledem "masy"
nie mierzyłem, ale jakbym musiał raczej bym sie załozył, że sygnał jest
tylka z jednej stony osi
więc dioda wytnie wszystko albo nic...

Re: Jak "pogorszyć" głośniczki?

Bzdura. KoF1%cF3%wka mocy albo jest zasilana napiEA%ciem +/- i wtedy na
wyjB6%ciu teBF% daje +/-, albo jest zasilana +/GND i na wyjB6%ciu daje +/
GND, ale skB3%adowa staB3%a jest blokowana przez kondensator, wiEA%c teBF%
otrzymujesz +/-

Re: Jak "pogorszyć" głośniczki?

oczywiscie mowimy pseudowzmacniaczu, montowanym w głośniczkach do komputera
?

ale wiesz, jak sie obserwuje prace mambrany głosnika, to po podaniu sygnału
ona "wyłazi" z pozycji spoczynkowej do przodu (lub tyłu jak nieprawidłowo
podłaczony głosnik)
trudno tu mówic o +/-

tak czy owak, moge bez problemu sprawdzic co szeregowa dioda zrobi z
dzwiekiem
stawiam na brak istotnej zmiany

Re: Jak "pogorszyć" głośniczki?

(ciap)
sygnału

???

Włodek

Re: Jak "pogorszyć" głośniczki?

!!!

Re: Jak "pogorszyć" głoœniczki?

Zamienic sie z nim na jego glosniki, narzekac ze sie klienta
rozumie, albo przestac grac w pracy :-)

J.

Re: Jak "pogorszyć" głoœniczki?

Może się okazać, że nowe będš równie badziewne. Uzbierać kieszonkowe i
samemu kupić ? :)

Michał

Re: Jak "pogorszyć" głośniczki?
Proponuję wpiąć na wejściu diodę szeregowo i/lub równolegle i posłuchać
co wyjdzie, może efekt będzie ok :)
Andrzej
Re: Jak "pogorszyć" gło?niczki?

wcisnac palcem membrane tak aby urwala sie od resoru.

Re: Jak "pogorszyć" gło śniczki?

Skoro jemu pasuje to co Ci to przeszkadza?

Pożycz mu lepiej jakieś dobre słuchawki jak masz, niech sobie posłucha
MP3 ze swojego odtwarzacza na nich, jak spróbuje znowu posłuchać
muzyki na głośniczkach od komputera to zauważy różnicę...

BTW sprzedawane obecnie głośniczki są raczej gówniane, nawet niby
dobre np. Creative. Kumpel kupił jakiś taki zestaw Creative'a, wydał
chyba ze 150zł, podłączyłem do swojego kompa i... tragedia. Te
głośniki są chyba robione pod ludzi którzy słuchają umcy umcy i bas
musi być "zajeeebisty". Może i grały w miarę czysto (rewelacji i tak
nie było, niewiele lepiej od chińskich noname) ale ich charakterystyka
przenoszenia to jakaś koszmarna pomyłka. Moje stare chińskie noname'y
grają zdecydowanie bardziej neutralnie.

Re: Jak "pogorszyć" głośniczki?

bo siedze obok i musze tego słuchać...

Re: Jak "pogorszyć" gło śniczki?

To w takim razie Ty kup lepsze głośniki, niby dlaczego chcesz koszt
wymiany czegoś dla własnej wygody przerzucać na kumpla?

Re: Jak "pogorszyć" głośniczki?

nowe głosniki juz czekają na pólce
musi tylko pozwolic na zmianę

to nie jest kwestia wygody, tylko zdrowia psychicznego ;-)

Site Timeline