jak podpiąć kostki I2C albo SPI do peceta?

jak podpiąć kostki I2C albo SPI do peceta? Tak aby można było sobie pogadać za pomocą tych protokołów? Jest wiele fajnych procków DSP i innych IC używających I2C SPI. Niestety większość schematów jest na USB gdzie po drodze jest kontroler USB i potrzebne jest napisanie firmware i wgranie do flash aby to wystartowało.

Zbyszek

Reply to
mrsamuel_australianlotteryagent

mrsamuel snipped-for-privacy@yahoo.com pisze:

Zdaje się na stronie Maxima masz przykłady konwerterów RS232/i2c i kody źródłowe softu w C. Możesz też poszukać w sieci konwerter LPT/I2c

Reply to
Mario

Czy wspolczesny PC nie uzywa szyny I2C do czujnikow temperatury? Mozna sie jakos pod to podpiac?

Krzysiek Rudnik

Reply to
Krzysztof Rudnik

tak, wiele plyt ma wyprowadzone i2c na plycie pod nazwa SMBUS - rozni sie toto nienzacznie od i2c ale powinno ladnie chodzic, do tego i2c wyprowadzone jest na zlacze VGA i DVI - sluzy tam do odczytu EEPROM z EDID.

Reply to
PAndy

U?ytkownik <mrsamuel snipped-for-privacy@yahoo.com napisa? w wiadomo?ci news:fq27mv$pnf$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Projekty AVRowych interfejsów USB (np. Igora Cesko) zawieraj? m.in. USB<>RS232, USB<>I2C, USB<>IO. Maj?c to jako baze zrobisz co ci si? ?ywnie podoba.

Reply to
William

Trochę przestarzałe, ale możesz zerknąć do mnie, może coś się przyda

Michał

mrsamuel snipped-for-privacy@yahoo.com pisze:

Ja też się podepnę z zapytaniem: jak podpiąć się do i2c za pomocą peceta, żeby w miarę wygodnie można było podsłuchiwać transmisję i spróbować np. rozczytać protokół?

Reply to
Tomek

Zlacze na plycie albo zlacze VGA albo zlacze DIMM pamieci.

Reply to

To mniej więcej wiem - nawet kiedyś widziałem patent z "blank-dimm" - goła płytka panmięci z wlutowanymi drutami do i2c) - ale chodziłoby mi bardziej o oprogramowanie do tego.

Reply to
Tomek

O ile mnie pamiec nie myli to linux ma support do I2C w postaci drivera w kernelu. Poza tym widzialem gdzies pod windows sniffera m.in. I2C, pogoogluj.

Reply to
T.M.F.

T.M.F. pisze:

No chyba ma... Trzeba obejrzeć.

Guglam już jakiś czas i nic sensownego nie wynalazłem - pomyslałem że może ktoś coś takiego ma obczajone. O ile mi sie dobrze wydaje, to dobrze, żeby to był tryb w miarę "przezroczysty" - bo slave ZTCP generuje ACK jak coś odbierze.

Reply to
Tomek

Tomek schrieb:

no to musisz się podpiąć np. portem rownoleglym i wczytywać z odpowiednią prędkością. Ja to robię normalnym oscyloskopem, ale mniej więcej wiem, co powinno na drutach się pojawić.

Waldek

Reply to
Waldemar

No wlasnie pare dni temu przypadkowo trafilem na freeware aplikacje, ktora zczytywala ruch z portu lpt, wyswietlala na ekranie przebieg i dodatkowo miales opis w postaci analizy protokolu, takze do I2C. Poszukam w historii, jak znajde to podruzce linka.

Reply to
T.M.F.

Było by świetnie, bo je też szukałem czegoś takiego , tyle, że akurat nie do I2C .

Pozdrawiam

JG.

T.M.F. pisze:

Tak, nie myli Cię. W linux-ie jest możliwość dodania do kernela modułów komunikacji I2C. Jeszcze tego nie wykorzystywałem ale może kiedyś.

Pozdrówka L.

Reply to
Legato

" Użytkownik "Tomek" snipped-for-privacy@y.z napisał w wiadomości news:fq3mgc$83o$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

"

Nie zartuj przeciez tego jest cale mnostwo z tym ze zacznij szukanie od hasla "lm sensors" np.:

::WiRefree::