Jak płynnie włączyć grzałkę 4kW - Page 2

Re: Jak p?ynnie w??czy? grza?k? 4kW

Niewiele energii idzie wtedy składową stałą, OIDP 6%.

--
P. Jankisz
Re: Jak płynnie włączyć grzałkę 4kW

100 okresów jest chyba bez sensu - to dość długo, ale możesz robić
dithternig - zależnie od algorytmu w każdym momencie jesteś maksymalnie
1 albo 2 połówki od wartości oczekiwanej (0).

Re: Jak płynnie włączyć grzałkę 4kW

Półokresami bym sobie dupy nie zawracał, ale jest to w sumie kwestia
stałej czasowej grzałki. Osobiście mam lutownicę ze sterowaniem
grupowym. Kiedyś sprawdzałem oscyloskopem i poniżej 5 okresów sterowanie
nie schodziło. A to grzałeczka 100W z małym grotem. Przy ogrzewaniu
mieszkań liczy się raczej na minuty, nie sekundy, a to już przynajmniej
3000 okresów.

Re: Jak płynnie włączyć grzałkę 4kW
Użytkownik "Michoo"  napisał w wiadomości grup

Ale dobre na przyklad :-)

J.

Re: Jak płynnie włączyć grzałkę 4kW
Hello J.F,

Zawartości harmonicznych to w żaden sposób nie zmieni.

Teoretycznie. Ale tylko dla rezystancyjnych obciążeń...

 RoMan
Re: Jak płynnie włączyć grzałkę 4kW
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości
Hello J.F,

Hm, zalezy chyba od okresu mierzonego.
jak mamy przebieg np taki (cale polokresy)
0000+0+00-0-0000

To on jest antysymetryczny, i zadnej parzystej harmonicznej nie ma ...

J.

Re: Jak płynnie włączyć grzałkę 4kW
Hello J.F,

Zawiera harmoniczną sieci 100Hz i ta podlega pomiarowi. To, że cały
przebieg w okresie powiedzmy 16-krotnie niższym od 50Hz (3 z drobnymi
Hz) nie zawiera drugiej harmonicznej (6 z drobnymi) ma się nijak do
100Hz.

 RoMan
Re: Jak płynnie włączyć grzałkę 4kW
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał
Hello J.F,

on nie zawiera _zadnej_ parzystej harmonicznej. 16 czy 32-giej tez
nie.

Tylko dochodzi kwestia miernika - jak jest  8  okresowy (czy 100
okresowy) to pokaze zero, jak jest dlugookresowy to pokaze malo, jak
krotkookresowy - bedzie skakal.

J.

Re: Jak płynnie włączyć grzałkę 4kW
W dniu poniedziałek, 22 kwietnia 2013 12:32:29 UTC+2 użytkownik RoMan M

A praktycznie? Zasilając grzejnik olejowy przez diodę licznik będzie
się kręcił wolniej niż by wynikało z grzania półokresem, tak
samo szybko czy wcale?

Re: Jak płynnie włączyć grzałkę 4kW
snipped-for-privacy@gmail.com wrote:
[ciach]
Na wcale to bym nie liczył.
    Bo(o)t manager

Re: Jak płynnie włączyć grzałkę 4kW

Czyli przyciemniając żarówę diodą 1N4005 w szeregu, łamię prawo? :)

Re: Jak płynnie włączyć grzałkę 4kW
Dnia Sat, 20 Apr 2013 15:30:14 -0700 (PDT), snipped-for-privacy@gmail.com

grę. Pozostaje mi autotransformator i silnik z przekładnią. Duży i drogi. Nic
innego nie przychodzi mi do głowy.

Można sterowaniem grupowym.
--
Jacek

Re: Jak płynnie włączyć grzałkę 4kW

no oczywiście. Dla grzejnika jest to najlepsze rozwiązanie.
Nie generuje zakłóceń jak pwm, i jest tak samo proste w realizacji.

[...]

Taki stary, a taki zapominalski. Opornik wodny.
Albo amplidyna.

Oczywiscie po 10-stronnicowym uzasadnieniu dlaczego nie PWM ..

J.

Re: Jak płynnie włączyć grzałkę 4kW
azowo nie wchodzi w grę. Pozostaje mi autotransformator i silnik z prze
kładnią. Duży i drogi. Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

Wyrzucić grzałki - przecież opornik wodny wystarczy zamknąć i m
amy
grzałkę...

--
Darek

Re: Jak płynnie włączyć grzałkę 4kW
W dniu niedziela, 21 kwietnia 2013 18:39:30 UTC+2 użytkownik Dariusz K.
azowo nie wchodzi w grę. Pozostaje mi autotransformator i silnik z przek
ładnią. Duży i drogi. Nic innego nie przychodzi mi do głowy.
amy

Jesteś genialny. Taki pomysł był mi potrzebny. Odrzuciłem opornik w
odny bo nie zatrybiłem że może robić za grzałkę. Dzięki.

Re: Jak płynnie włączyć grzałkę 4kW
Dnia Sun, 21 Apr 2013 13:24:40 -0700 (PDT), snipped-for-privacy@gmail.com

zatrybiłem że może robić za grzałkę. Dzięki.

Tylko nie zapomnij że on robi też za elektrolizer i krzesło elektryczne :)
--
Jacek

Re: Jak płynnie włączyć grzałkę 4kW

nie zatrybiłem że może robić za grzałkę. Dzięki.

I że opornik wodny da się zepsuć :>

--
P. Jankisz
Re: Jak płynnie włączyć grzałkę 4kW
zowo nie wchodzi w grę. Pozostaje mi autotransformator i silnik z przek
ładnią. Duży i drogi. Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

Drobne (w obrysie sinusoidy) PWM? Kradzione okresy? Ta ostatnia metoda
jest właśnie w dużych piecach oporowych chętnie stosowana. Chyba
że
bardziej sieć od pieca chcesz chronić - wówczas faktycznie duże
autotrafo - 4kW to nic wielkiego, widywałem takowe.

--
Darek

Site Timeline