Jak opóźnić start przekażnika

Załączam dwa przekażniki (połączone równolegle). Chcę aby jeden (zawsze ten sam) załączał się wcześniej niż drugi. Oba przekaźniki tego samego typu: 12V 30A. Potrzebował bym różnicy w czsie około 0,2 sekundy Stary

Reply to
stary

Moze nie przyspieszaj tylko opoznij (ten drugi)-kondensator rownolegle

Reply to
az

i opornik w szereg, bo nic z tego nie wyjdzie.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

A o jakich parametrach? Jaki rząd wielkości?

Reply to
stary

Zależy od przekaźnika. Zacząłbym z 1000 mikrofarad i 100 omów. No i zobaczyć, jak chodzi. Jak przekaźnik nie łapie, to zmniejszyć opór, jak opóźnienie za duże to albo zmniejszyć opór albo pojemność. Jak za małe, to na odwrót. To najprostsze rozwiązanie. reszta pachnie elektroniką ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

W liście cccd68$kmc$07$ snipped-for-privacy@news.t-online.com, niejaki(a) Waldemar Krzok ( snipped-for-privacy@t-online.de) napisał(a):

> [...]

No tak, tylko że oba są połączone równolegle. Trzeba je odseparować.

Reply to
Zielnik

I bardzo skuteczne, popelnilem kiedys cale sterowanie na tak _przygotowanych_ przekaznikach - hobbystycznie oczywiscie. Pamietac nalezy jeszcze tylko o fakcie, ze tak spreparowany uklad zasilania przekaznika - bedzie go podtrzymywal i to czasami nawet dosyc dlugo.

Przychodzi mi do glowy jeszcze uklad z jednym tranzystorem (wieksze czasy, mniejsze wartosci C, szybkie wylaczanie - nawet mala regulacja czasu zwloki)...ale jak napisales - zionie elektronika ;-)

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

a może wystarczy po prostu zasilanie drugiego poprzez styki pierwszego?

Reply to
Jarek Andrzejewski

Nie mozesz drugiego sterowac zestykiem pierwszego ?

no przecież jeden jest przez RC, a drugi nie.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Cewka w szereg ?

Bartek.

Reply to
brtlmj

Wielkie dzięki! Zaczynam dochodzić do odpowiednich wartości. Jeszcze raz DZIĘKI :-D

Reply to
stary