Jak odpalić rozrusznik? - Page 2

Re: Jak odpalić rozrusznik?

No proszę... to nawet lepiej. W takim razie chyba zdecyduję się na SMSy.

--
gof

Re: Jak odpalić rozrusznik?

Nie, chyba to, że do połączeń fonicznych modem nie jest potrzebny.

Re: Jak odpalić rozrusznik?

Racja - właściwe słowo to moduł GSM :)

--
gof

Re: Jak odpalić rozrusznik?

Nie. Mam na mysli to, ze modem zazwyczaj radzi sobie z dekodowaniem
DTMF, wiec dekoder dodatkowo jest zbedny. Poza tym oprogramowanie tego
moze nie byc zbyt wesole, a SMS to banal.
No ale dalej juz slusznie stwierdziles, ze lepiej uzyc modul GSM.
Chociaz nie wiem, co jest prostsze. Ja bym nie wywazal otwartych drzwi i
zrobil przez SMS. W tej samej sieci co masz komorke i jako gratisowy
numer. :)

--
venioo  -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

Chcesz powiedzieć że nie wolno mi zmienić samemu radia w samochodzie?
Masz jakiś paragraf na który mógłbyś się powołać?

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
W poprzednim poście myślałem jeszcze, że poważny jesteś, ale wygląda na
to, Ĺźe trolujesz.

Re: Jak odpalić rozrusznik?

Czyli tak sobie tylko gdybasz skoro argumentĂłw Ci brak.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: Jak odpalić rozrusznik?

Tam sa dwie cewki. Ta "rozruchowa" bierze ok 30A.

Uwazaj, bo tam przez chwile sam rozrusznik podaje napiecie. Trzeba chwile
odczekac.

Nie wiem czy ma sens, ale moze faktycznie od tego pusci.

To nie wiem czy jest sens dwa dodatkowe przekazniki dawac.
Pomysl raczej nad tym zeby je jakos roznie sterowac - zeby np reset
procesora nie uruchamial silnika.

J.

Re: Jak odpalić rozrusznik?

Dwie? Z ciekawości - do czego?

No tak, bezwładność. Słuszna uwaga.

Miałem tak z jednym zapieczonym przekaźnikiem, za którymś razem puszczał.
W sumie to nie bardzo widzę co innego można w takiej sytuacji zrobić...

Dwa na wszelki wypadek, jakby jeden się zapiekł.

No będą sterowane osobno :) reset nie uruchomi - dlatego pisałem o silnej
masie z procesora.

--
gof

Re: Jak odpalić rozrusznik?
Za pozostawienie pracującego silnika
podczas postoju na obszarze zabudowanym kara
grzywny wynosi 100 złotych; za oddalenie się od pojazdu,
gdy silnik jest w ruchu, kara grzywny wynosi 50 złotych.

Re: Jak odpalić rozrusznik?

W kwestii prawno technicznej: kolega jak rozumiem ani nie zamierza
_pozostawiac_, ani _oddalac_ sie, a chyba zblizac :-)

No i moze odpalac na wlasnym podworku, wtedy ustawa zasadniczo nie
obowiazuje.

J.

Re: Jak odpalić rozrusznik?

Także obowiązuje: Ustawa o Ochronie Środowiska oraz Prawo Energetyczne,
które narzuca obowiązek poszanowania źródeł energii.

Re: Jak odpalić rozrusznik?

Autor wątku pytał o poradę prawną czy o elektrykę?

--
Artur
ZZR 1200

Re: Jak odpalić rozrusznik?

O elektryce sam napisał wiele, a na koniec spytał na co jeszcze
należy uważać. Więc mam wrażenie, że o poradę prawną.

Re: Jak odpalić rozrusznik?

Jestem tego świadomy ale dziękuję za zwrócenie uwagi :)

--
gof

Re: Jak odpalić rozrusznik?

Mojemu znajomemu, jeden dzień bo naprawie właśnie rozrusznika w warsztacie,
samochód stojący na postoju sam ruszył (włączony I bieg) na rozruszniku,
przejechał z 50m, przejechał przez skrzyżowanie i utknął w zaspie (akurat to
była zima). Podobno boksował kołami w zaspie, aż się zapalił silnik. Jak
przyjechała straż pożarna to pół samochodu spłoneło. Oczywiście elektryk,
który dzień wcześniej naprawiał rozrusznik, nie przyznał się do błędu w
sztuce. Samochód nadawał się tylko na złom. To tak przy okazji grzebania w
rozruszniku. ;-)

Re: Jak odpalić rozrusznik?

Dlatego taką wagę przywiązuję do tego, żeby skutecznie ten rozrusznik wyłączyć.

Zostawianie na biegu zamiast na ręcznym jest zwyczajem może dobrym, może złym,
ja po prostu tak nie robię, przyzwyczajenie. Jedynie w motocyklu jak stoję pod
górę (albo z góry) ale to dlatego, że nie ma tam ręcznego.

Silnik, czy rozrusznik?

--
gof

Re: Jak odpalić rozrusznik?

trochu zmęczony jestem dzisiaj, ale i tak rzuciłem okiem na schemacik,
pomyślałem sobie, by był trzeci przekaźnik, w normalnym stanie wyłączony, z
zestykiem rozwieranym przy zadziałaniu Po wykryciu problemu przekaźnik
zadziałałby, rozwierając obwód sterowania rozrusznika, który tylko wtedy by
dalej kręcił, gdyby sam elektromagnes rozrusznika się skleił (miałem taki
przypadek w swoim samochodzie (nie ten z nicku), hm... po naprawie u
elektryka...). Dodatkowo, przekaźnik miałby zestyk, którym sam by się
podtrzymywał, tak więc nawet w razie awarii ukadu nadzorczego, przekaźnik
trzymałby do odłączenia zasilania (dodatkowym przyciskiem). Wtedy spokojnie
można przyjść do auta i próbować rozwiązać problem na miejscu, zakładając,
że rozrusznik przestał pracować.

Re: Jak odpalić rozrusznik?

Trudno jednoznacznie powiedzieć, bo cała komora silnika była po prostu
spalona. Prawdopodobnie coś  musiało iskrzyć i doszło do zapalenia,
akumulator był cały stopiony, kable, gumowe węże tak samo. Ludzie, którzy to
widzieli i którzy zawiadomili straż pożarną, mówili, że iskry leciały spod
samochodu właśnie z komory silnika. Może klema akumulatora słabo była
przykręcona i iskrzyła, cholera wie. :-)

PS. jakby miał słaby akumulator to daleko by nie zajechał i pewnie nic by
się nie stało, poza wyładowaniem akumulatora do zera.

Re: Jak odpalić rozrusznik?

Nie ma skutecznej metody wyłączenia rozrusznika.
Rozrusznik posiada swój automat (przekaźnik z bendiksem), który po podaniu
napiecia zasilającego na cewkę tego automatu wysuwa bendiks i zwiera styki
zasilające rozrusznik wprost z akumulatora.
Poza tym co zrobisz z biegami?
Musisz mieć pewność, że nie będzie się dało uruchomić rozrusznika, kiedy
samochód będzie stał na biegu. W okresie zimowym bardzo często pozostawia
się samochody na biegu, żeby nie zamarzały hamulce ręczne. Chyba, że jest to
nowoczesne auto z automatycznym hamulcem postojowym.
Montowanie takich patentów jest po pierwsze bardzo niebezpieczne, a po
drugie niezgodne z prawem. Każde zamontowane urządzenie w samochodzie musi
posiadać atesty i homologacje oraz certyfikaty bezpieczeństwa. Ponadto po
każdej takiej przeróbce prawo zobowiazuje do wykonania przeglądu, gdzie
uprawniony diagnosta stwierdza czy dane urzadzenia posiadają ww atesty,
homologacje oraz certyfikaty, a także czy zostało zamontowane w sposób
prawidłowy i bezpieczny - mówiąc w skrócie czy spełnia warunki techniczne.
Mówią o tym: Prawo o Ruchu Drogowym, rozporządzenia ministrów w sprawie
warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia, a także
szereg norm.

Zamiast kombinować "jak łysy koń pod górę" to poszukał byś webasta do tego
modelu lub pasującego i je zamontował tak jak powinno być fabrycznie.
Oczywiście po montażu na przegląd.

Site Timeline