Jak naprawić uszkodzony czujnik rowerowy.

Witam, uszkodził mi się czujnik od prędkościomierza rowerowego. Dioda (o
ile tak się nazywa, choć pewnie prędzej jako czujnik Halla) jest
roztrzaskana, nie mam pojęcia czego mam szukać, żeby wymienić uszkodzony
element.
Z góry dzięki za pomoc.

Re: Jak naprawić uszkodzony czujnik rowerowy.

nie lepiej kupić w karfiurze nastepny?

uciąć kabel i podlutować bo czujniki są do wyszabrowania z video lub z
silników krokowych w drukarkach ale kształt mają inny.

--
Piter

Re: Jak naprawić uszkodzony czujnik rowero wy.
to chyba jest kontaktron,
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kontaktron
i da się go kupić w każdym sklepie elektronicznym. dla bezpieczeństwa
można go osłonić kilkoma koszulkami termokurczliwymi, albo zalać
dostalem, poxyliną itp
ToMasz

Re: Jak naprawić uszkodzony czujnik rowero wy.
No ja kupiłem kontrakton w sklepie elektronicznym, taki który wszedłby
do istniejącej obudowy, zapłaciłem 6pln, a w markecie  jakimś cały
licznik 7,99 :)

--

Re: Jak naprawić uszkodzony czujnik rowero wy.

Faktycznie to jest to, ale pewnie skończy się tak jak większość pisze,
czyli zakupem nowego licznika. Wszystko zależy co ile będzie kosztować.
Ale ponoć wiedza jest bezcenna, a teraz przynajmniej wiem, że tym
czujnikiem jest po prostu kontaktron.
Wielkie dzięki za pomoc, to mi w zupełności wystarczy. A może kiedyś
przyda mi się do czegoś innego;-) Pozdrawiam.

Re: Jak naprawić uszkodzony czuj nik rowerowy.

Ja takie rzeczy to przzy rowerach na złom trafiajacych znajdowałem.

--
Włodek

http://dino.inosak.org

Re: Jak naprawić uszkodzony czujnik rowero wy.

W moim liczniku na pewno jest to konktrakton - szklana rurka, a w niej
dwa styki. Nie powinno to być drogie. Jakby co - kiedyś bez problemu
kupiłem w rowerowym podstawkę do licznika wraz z kabelkiem, czujnikiem i
magnesem - po kradzieży roweru został mi wtedy sam licznik, a
marketowych za 10zł wówczas nie było ;). Ale to się opłacać może tylko,
jeśli masz jakiś wypasiony, firmowy licznik i żal Ci się go pozbywać. W
przeciwnym wypadku najłatwiej kupić nowy cały licznik :).

  Konop

Re: Jak naprawić uszkodzony czujnik rower owy.

Do firmowych liczników zwykle da się kupić zapasowe podstawki.

--
P. Jankisz
Re: Jak naprawić uszkodzony czujnik rower owy.

Ale ja właśnie o tym pisałem! Tu masz większy fragment mojej wypowiedzi:

;)

  Konop

Site Timeline