naprawić uszkodzony czujnik rowerowy.

Witam, uszkodził mi się czujnik od prędkościomierza rowerowego. Dioda (o ile tak się nazywa, choć pewnie prędzej jako czujnik Halla) jest roztrzaskana, nie mam pojęcia czego mam szukać, żeby wymienić uszkodzony element. Z góry dzięki za pomoc.

Reply to
Maru

Maru pisze tak:

nie lepiej kupić w karfiurze nastepny?

uciąć kabel i podlutować bo czujniki są do wyszabrowania z video lub z silników krokowych w drukarkach ale kształt mają inny.

Reply to
PiteR

W dniu 23.06.2012 20:47, Maru pisze:

to chyba jest kontaktron,

da się go kupić w każdym sklepie elektronicznym. dla bezpieczeństwa można go osłonić kilkoma koszulkami termokurczliwymi, albo zalać dostalem, poxyliną itp ToMasz

Reply to
ToMasz

W dniu 2012-06-23 21:48, ToMasz pisze:

No ja kupiłem kontrakton w sklepie elektronicznym, taki który wszedłby do istniejącej obudowy, zapłaciłem 6pln, a w markecie jakimś cały licznik 7,99 :)

Reply to
Jawi

Ja takie rzeczy to przzy rowerach na złom trafiajacych znajdowałem.

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

W dniu 23.06.2012 20:47, Maru pisze:

W moim liczniku na pewno jest to konktrakton - szklana rurka, a w niej dwa styki. Nie powinno to być drogie. Jakby co - kiedyś bez problemu kupiłem w rowerowym podstawkę do licznika wraz z kabelkiem, czujnikiem i magnesem - po kradzieży roweru został mi wtedy sam licznik, a marketowych za 10zł wówczas nie było ;). Ale to się opłacać może tylko, jeśli masz jakiś wypasiony, firmowy licznik i żal Ci się go pozbywać. W przeciwnym wypadku najłatwiej kupić nowy cały licznik :).

Reply to
Konop

W dniu 2012-06-24 14:13, Konop pisze:

Do firmowych liczników zwykle da się kupić zapasowe podstawki.

Reply to
PeJot

W dniu 24.06.2012 19:32, PeJot pisze:

Ale ja właśnie o tym pisałem! Tu masz większy fragment mojej wypowiedzi:

;)

Reply to
Konop

W dniu 23.06.2012 21:48, ToMasz pisze:

Faktycznie to jest to, ale pewnie skończy się tak jak większość pisze, czyli zakupem nowego licznika. Wszystko zależy co ile będzie kosztować. Ale ponoć wiedza jest bezcenna, a teraz przynajmniej wiem, że tym czujnikiem jest po prostu kontaktron. Wielkie dzięki za pomoc, to mi w zupełności wystarczy. A może kiedyś przyda mi się do czegoś innego;-) Pozdrawiam.

Reply to
Maru