Jak lutować

Czy ma ktoś może link ze stroną gdzie mogę się dowiedzieć jak dobrze wykonać barzdiej skomplikowane prace związane z lutowaniem?

Reply to
Robert S.

O jakie "bardziej skomplikowane prace" Ci chodzi?

GM

Reply to
SP9RJT

Mam kolegę, który zwykłą transormatorówką wylutowywuje scalaki smd np z 50 nóżkami i robi to bezbłędnie. Mówi, że jest parę tricków ale nie chce ich zdradzić. A, że sam czasami coś "grzebie" to chciałbym wiedzieć jak wykonać bardziej skomplikowane rzeczy.

Reply to
Robert S.

[ciach]

Witam ja miałem praktyki u chłopa który też tak potrafił, i widziałem jak to robi całości już nie pamiętam, ale ogółem chodziło o to żeby zrobić sobie odpowiedni grot, - wygiąć go tak, żeby dało się scalaka zewsząd złapać, następnie brał walił cyne na nóżki tak żeby było jej dość sporo jak już cyna była to należy zmoczyć szmatke i wilgotną trzymać na scalaku a poźniej juz tylko grzać az układ sam zejdzie

no i to chyba wszystko

pozdrawiam szogun

Reply to
szogun