Jak działa taka dziwna prądnica? - Page 6

Re: Jak działa taka dziwna prądnica?

1,5kW to sporo. Dużo wody można rozgrzać w stosunkowo krótkim czasie o kilka
stopni. Ja mogę rozgrzać o 0,1 góra 0,2 stopnia. Zmiennocieplny jesteś?

Re: Jak działa taka dziwna prądnica?

Z 0,5kW zrobiło się 1,5kW.
Zapominasz o cieple parowania i usuwaniu ciepła przez dyszenie (kiedyś
gdzieś czytałem, że właśnie zdolność dyszenia na jakimś tam etapie dała
ssakom przewagę).
No i przyjmujesz tempo wspinania się po schodach 0m/s (cała moc idzie w
ciepło).
P.G.

Re: Jak działa taka dziwna prądnica?

0,5kW moc użyteczna, przy sprawności mięśni 25% na ciepło idzie 1,5kW. Dasz
radę dmuchając ustami na włączoną grzałkę 1,5kW  utrzymać jej temperaturę na
poziomie 36,6 + 0,2? Przy 0m/s moc użyteczna = 0. Po to człowiek ma dziwny
zawias w kolanach że jak stoi to mięśnie nie pracują.

Re: Jak działa taka dziwna prądnica?

Dmuchanie na grzałkę to kompletnie co innego niż gdyby grzałka co kilka
sekund (zmęczona raczej co 1s) wdychała 4L powietrza 20st i wydychała je
ogrzane do 36st. i do tego miała odpowiednio dużą powierzchnię polaną wodą
(potem) cały czas parującą.
Gdyby grzałka miała formę chłodnicy przez którą przelatywało by te parę L
powietrza tak aby przelatując było ogrzewane z 20 do 36 to by mniej więcej
odpowiadało wydajności usuwania ciepła przez dyszenie.
Nie wiem jakie jest ciepło właściwe powietrza i nie chce mi się szukać.
P.G.

Re: Jak działa taka dziwna prądnica?
UBF%ytkownik Piotr GaB3%ka napisaB3%:
 jej
o by te parEA%
 szukaE6%.

CiepB3%o wB3%aB6%ciwe powietrza suchego ma maB3%e znaczenie przy cieple20%
parowania wody - od powiedzmy 50-60% wilgotnoB6%ci wzglEA%dnej w 2020%
stopniach Celsjusza do 90-98% wilgotnoB6%ci wzglEA%dnej w 36 stopniach...=
 To20%
para wodna jest gB3%F3wnym noB6%nikiem ciepB3%a w wydychanym powietrzu.

Gdyby byB3%o inaczej to ludzie by sie nie pocili a pies nie miaB3% by20%
takiego dB3%ugiego jEA%zyka...

--20%
Darek

[...]

Powietrze ciepło właściwe 1000J/(kg x K) ciężar właściwy 1,2kg/m3
Widzę ze dla uproszczenia przyjąłeś że nie ma Afryki, Australii i że w Polsce
nie występują temperatury powyżej 30 st.C. Człowiek działa i pracuje również w
temperaturach wyższych niż 36,6 st.C. Można i tak. Jeśli fakty nie pasują do
Twoich przekonań, tym gorzej dla faktów.

Re: Jak działa taka dziwna prądnica?

A od kiedy człowiek w afryce zaczął wydychać suche powietrze i przestał
pocić się?

Re: Jak działa taka dziwna prądnica?

Stałocieplny, dlatego idzie mi dużo wody na mały przyrost temperatury.
Mój rekord to 7x1,5litra w ciągu doby - na rowerze właśnie.

--
Desoft

Re: Jak działa taka dziwna prądnica?

24 godziny jechałeś na rowerze? Robi się coraz ciekawiej.

Re: Jak działa taka dziwna prądnica?

Jasiu w szkole, mówi do pani: co to jest? jest na trzy litery i się napęża.
Pani: Jasiu!! jak możesz!!!
Jasiu: Proszę pani to jest łuk, ale podoba mi się pani sposób
rozumowania....

Podoba mi się Twój sposób rozumowania....

--
Desoft

Re: Jak działa taka dziwna prądnica?
UBF%ytkownik Desoft napisaB3%:
 napEA%BFa.

WB3%aB6%ciwa odpowiedBC% pani powinna byE6% - Jasiu, jak moBF%esz, dwF3%j=
a z20%
ortografii! To na co mnie prF3%bowaB3%eB6% napuB6%ciE6% nie jest na trzy =
litery!

--20%
Darek

Re: Jak działa taka dziwna prądnica?
UBF%ytkownik Desoft napisaB3%:

A potem strasznie drapie - i nie jest to piach... Krystalizacja soli na20%
skF3%rze to paskudne przeBF%ycie, na rowerze latem czEA%sto doznawane.

Ale pietuch zza biurka nigdy nie wyszedB3% (a moBF%e babcia na niego woB3%
aB3%a20%
"nie biegaj bo siEA% spocisz") - to i skB1%d ma to wiedzieE6%?

--20%
Darek

Re: Jak działa taka dziwna prądnica?

 w wieku ok 17 lat przechodziłem terapię po urazie - m.in. na rowerku
gimnastycznym (tj terapeutycznym, szpitalnym) wyskalowanym w.. Watach.
tzn o regulowanym obciążeniu. kręcenie "w pusto" mnie nudziło więc go sobie
zawsze podkręcałem. 150...200, maksymalnie 300W były optymalne tzn
przypominały z grubsza realny rower, pot na czoło występował po ok 20
minutach (chyba przejście z instalacji cukrowej na tłuszczową). zresztą
popatrz na moce silników w motorowerach, skuterkach, segwayach itp.
najskromniejsze elektryczne to ok 500W.

Re: Jak działa taka dziwna prądnica?

A łyżka na to niemożliwe. Weź jeszcze jednego z mocarzy z grupy i pchajcie
samochód. Może być mały fiat. On ma rozrusznik o mocy chyba 600W i na samym
rozruszniku na drugim biegu tak ze 3km/h da radę chwilę pojechać. Obstawiam że
po pół godzinie pchania jaja będziecie mieli w okolicach kolan. I po co to
pieprzenie jaki Ty i inni silni jesteście. Prosty test was wykończy.

Re: Jak działa taka dziwna prądnica?

Tak, przyznaję nie dam rady .... już dłużej z Tobą dyskutować.
dla mnie EOT

--
Desoft

Re: Jak działa taka dziwna prądnica?
UBF%ytkownik Desoft napisaB3%:
2E%
2E%

Ale on ma racje. Kogutki nie dysponujB1% mocami wiEA%kszymi od 20 - 30 W =
(w20%
tym ze dwa waty na potrzeby mF3%zgu) - wiEA%c czemu siEA% dziwisz?

--20%
Darek

Re: Jak działa taka dziwna prądnica?
Dnia 06-03-2012 o 20:14:42 Dariusz K. C5%81adziak  =

Trafiony, zatopiony. DziwiC4%99 siC4%99 wam C5%BCe chce siC4%99 wam =
biC4%87 pianC4%99 z tym ptasim
troll-em znanym takC5%BCe na innych grupach, tyle czasu.
Sami widzicie C5%BCe on wszystko wie lepiej. Gdzie indziej jest podobni=
e,
C5%BCadne argumenty do niego nie trafiajC4%85.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Jak działa taka dziwna prądnica?

"Alternatywą są kaczki."

Re: Jak działa taka dziwna prądnica?
http://www.bikerumor.com/2012/02/24/magnic-light-a-dynamo-that-functions-free-of-components /

Masz jakiegoś linka/linki, gdzie możnaby pooglądać jak takie czujniki są
zrobione, ewentualnie opisane jak i dlaczego to działa?
Bo o ile sposób z obracającym się magnesem jest w miarę intuicyjny, to
coś bez mechaniki jest dla mnie lepszym i ciekawszym pomysłem :-)

Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

Re: Jak działa taka dziwna prądnica?

W zasadzie to są czujniki reluktancyjne. Jeśli chodzi o to koło
rowerowe, to podejrzewam, że minimalne zwichrowanie koła rowerowego
powoduje pierwotne zmienne pole EM, które indukuje trochę prądu w
jakiejś cewce, a dalej to idzie rezonansowo. To tak jak z prądnicami
samowzbudnymi - wzbudzi się, jeśli charakterystyka będzie powyżej
jakiejś tam krzywej. Tutaj rezonans musi mieć dodatnie sprzężenie zwrotne.

Site Timeline