Jak działa kuchnia indukcyjna? - Page 2

Re: Jak działa kuchnia indukcyjna?

Ale zrobiłeś odkrycie :) Takie funkcje ma większość jednopolowych
kuchenek indukcyjnych z allegro :) Problemem jest tylko histereza
wynikająca z błyskawicznego przenoszenia energii em a powolnego
temperatury przez płytę ceramiczną. Żeby upiec naleśniki na kuchence
indukcyjnej trzeba mieć ogólne pojęcie o jej konstrukcji :) Inaczej sie
przypalą, z gwarancją :) Im mniejsza masa naczynia i przyrządzanej
potrawy tym większe problemy.

Re: Jak działa kuchnia indukcyjna?

No wiesz. Ja mam płytę za 3,5kzł ale takiej inteligencji w niej nie ma.

Marek

Re: Jak działa kuchnia indukcyjna?

No bo ceny indukcyjnych czteropolowych są brane z czapy i mnożone przez
cztery :)

Re: Jak działa kuchnia indukcyjn a?

Ale takie wyzsze temperatury to sie chyba objawiaja i ponizej 8um.

J.

Re: Jak działa kuchnia indukcyjna?

Chyba nie ma sensu dywagowac czy szkło przepuści czy nie.
W kuchenkach indukcyjnych jest szyba witrroceramiczna. Używam taką w której
2 pola są indukcyjne a dwa typowe grzałkowe.
Przecież pole grzałkowe jakoś grzeje naczynie przez przegrodę jaką jest
szyba witroceramiczna i także można spalić patelnię na takim polu.

Marek

Re: Jak działa kuchnia indukcyjna?

Owszem. 8-14 wzielo mi sie z tego, ze takie testy robilem, tzn. takie
pasmo miala kamera termowizyjna, co nie znaczy, ze szklo sie robi
przezroczyste ponizej 8.
Z tego tutaj
http://www.swiat-szkla.pl/images/artykuly/2007_12/26r6.jpg
wynika, ze powyzej 3um jest juz slabo z przezroczystoscia. 3um wystarcza
na pewno na 200-250degc, ale nie na 100-120.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Re: Jak działa kuchnia indukcyjna?

No ale 120 C nie pozwala na smazenie, a 250C to dopiero teflon zaczyna
odchodzic :-)

A to co pokazujesz to moze byc jakeis specjalne szklo,
"niskoemisyjne".

J.

Re: Jak działa kuchnia indukcyjna?

A może na odwrót - rozwiązanie podobne jak w niektórych lutownicach
Wellera. Dno garnka z materiału o odpowiedniej temperaturze Curie - w
razie przegrzania garnek przestaje skutecznie zwierać pole pętli,
kuchenka odcina prąd (albo - podobnie jak aluminiowymi garnkami, spada
wydajność grzania).
Kto sie bierze za produkcje ekskluzywnych garnków ze stabilizacją
temperatury? :)
GRG

Re: Jak działa kuchnia indukcyjn a?

Ale to będzie garnek "jednozakresowy".
Bigos Ci się uda, ale leczo już nie, albo odwrotnie.
Chyba, że punkt Curie będzie regulowany...

Pozdrowienia. Krzysztof z TychĂłw.

Re: Jak działa kuchnia indukcyjna?

Każdy garnek ma stabilizację temperatury -- jego wnętrze zazwyczaj
w większości wypełnia woda, a ją trudno doprowadzić do temperatury
wyższej niż 100 stopni. Więcej doprowadzonej energii oznacza tylko
szybsze wrzenie i szybsze parowanie (bywa to porządane w kuchennej
technologii), a w ekstremalnych przypadkach -- przypalenie (zwykle
mniej porządane).

Garnek z punktem Curie ciut powyżej stu stopni byłby dość uniwersalny.
Można w nim zagotować zupę, można wolniej lub szybciej odparowywać
sosy, ale trudniej coś przypalić. Tylko z czego go wykonać? Jakiś
stop gadolinu? 500 dolarów za kilogram -- sporo, ale da się przeżyć
(chyba żeby ten gadolin miał jakieś toksyczne własności, wtedy
z przeżywaniem gorzej).

Re: Jak działa kuchnia indukcyjna?

Kot w kuchni? Po garnkachłazi? Pewnie dopiero co jeszcze zrobił kupkę w
kuwecie i łapkami ją zagrzebał jak to zwykle kot robi.
A fee. Fuj.

Marek

Re: Jak działa kuchnia indukcyjna?

po wlacznikach sensorowych bedacych na jego sciezce. Nie wiem, wole kota ktory
sie myje czesto niz psa ktory wlazi w gowno na trawniku albo je zjada. Od
prawie 20lat mam koty i zyje. Sa odrobaczane oczywiscie co jakis czas. Nie
wychodzace. Domowe. Mucha tez siada na gownie i pozniej moze do garnka sie
wladowac, kto to wie.

Re: Jak działa kuchnia indukcyjna?

Ale pies nie chodzi po włącznikach sensorowych :-)
Raczej tylko po posadzce.

Pozdraiam
ELP

Re: Jak działa kuchnia indukcyjna?

Ależ tam jest czujnik temperatury, tylko przy gwałtownym wzroście tejże
zanim czujnik pod ceramicznym blatem rozgrzeje sie do 250C to dno garnka
może mieć już i z 700C.

Re: Jak działa kuchnia indukcyjna?

Wystarczy aby rozgrzewać z mniejszą mocą tak aby "nadążyć za garnkiem"
stopniowo. Jak już temp przestanie roznąć można jeżeli trzeba nadal
zwiększać moc o kolejny stopień.

Marek

Re: Jak działa kuchnia indukcyjna?

Kotu to powiedz

Re: Jak działa kuchnia indukcyjna?

Napisałem z myślą o automatyce a nie ręcznym sterowaniu płytą.

Re: Jak działa kuchnia indukcyjna?

a wtedy będzie że garnek się wolno nagrzewa i źle jest...

Re: Jak działa kuchnia indukcyjna?
No to jeszcze wagę musieli by wmontować w kuchenkę, co nie było by wcale
głupie ani drogie w obecnych czasach. Bo bez wagi trudno było by kilka
litrów zupy zagrzać jakby kuchenka pilnowała tak wolnego rozgrzewania
żeby nie spalić małego pustego rondelka.

Site Timeline