Jak dotykiem właczyc swiatlo?

Witam
Wymajsterkuję synowi (5 lat) meble do pokoju, międzyinnymi łózko na
antresowli (na wysokości 1,5m) Osłony w około łózka oraz poręcze wokół
stopni (szafka meblowa) będą z  pochromowanej rury. Poniewaz synek wstaje w
nocy musze to jakos oświetlic (LED). zastanawiam się jak włączać te
światełka.
1. pod ciężarem jak nadepnie stopień
2. czujka ruchu z podtrzymaniem światła  (takie coś wykorzystuje teraz  jak
wstaje z normalnego łóżka)
3.Czy można wykorzystać te porecze? dotknięcie ich spowodowało by zapalenie
sie światła. Pamiętam jak przez mgłe jakis telewizor wieki temu który mial
zmianę kanałów przez dotknięcie blaszki (potencjał na palcach)  Czy znacie
teraz jakieś urzadzenie które można kupić które włączało by światło przy
pomocy dotyku?

O tym ze to musi być bezpieczne nawet nie mówię: bo to wiadomo :)

Co myslicie o tych właczeniach? Co prawda dobrze działających rzeczy sie
niezmienia ale może macie jakies przemyslenia? pomysły?

--
Z poważaniem,

Robert

Re: Jak dotykiem właczyc swiatlo?
Jak dorosnie troche, to bedzie z antresoli skakal, wiec wykrywanie ruchu
lepsze;).
Co do 'blaszek', to nie potencjal na palcach a rezystancja.
Odnosnie dotykania metalowych czesci konstrukcji wykorzystuje sie zmiane
pojemnosci.

Tak, czy owak ruch ma te wade, ze podczas snu sie dziecko rusza, ale
dziecko dojrzewajace - czesciej;)

Re: Jak dotykiem właczyc swiatlo?

Dostępne są zasilacze do halogenów włączane dotykowo, chyba pod wpływem
zmiany pojemności. Mam w kuchni jeden taki zasilacz, kabelek sterujący mam
podłączony do metalowej obudowy jednego z halogenów i włączenie następuję do
dotknięciu palcem, kawałkiem metalu, a nawet para z gorących potraw może
włączyć zasilacz.

yabba

Re: Jak dotykiem wÂłaczyc swiatlo ?
):

B3%C3B3%zko na
B3%zka oraz porC3%AAcze wokC3%B3C2%B3

B3%C2B1%czaC3%A6 te
5 lat to juC5%BC duC5%BCy chC5%82opak, zrC3%B3b mu normalny wyC5%82=
C4%85cznik na wysokoC5%9Bci C5%82C3%B3C5%BCka
zobaczysz C5%BCe da sob ie z nim rade bez trudu.
Ja mam do C5%82azienki chC5%82opcC3%B3w nisko wyC5%82C4%85cznik i m=
C3%B3j syn 3.5roku daje sobie
z nim radC4%99 bez trudu.
Umie nawet skC5%82adaC4%87 obwody elektryczne, ma takC4%85 zabawkC4%99=
 maC5%82y elektronik  =

gdzie
za pomocC4%85 blaszek z zatrzaskami moC5%BCna robiC4%87 rC3%B3C5%BC=
ne obwody z C5%BCarC3%B3wkami,  =

silniczkami,
rC3%B3C5%BCnymi wC5%82acznikami i daje rady sobie z tym :)

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Jak dotykiem wÂłaczyc swiatlo ?

Z tym ze byc moze w wersji "schodowej" - czyli kilka przelacznikow do
jednego swiatla. Mozna zapalic na dole , wylaczyc na gorze lub odwrotnie ..

J.

Re: Jak dotykiem w?aczyc swiatlo?

Dziwi mnie, że jeszcze się nie upowszechniły systemy ze zdalnym włączaniem
dowolnego punktu oświetleniowego zdalnie przez pilota. Miedź jest droga,
robienie bruzd w ścianie też, a elektryk za "punkt" bierze dużo. Taki
wyłącznik naklejony na ścianie, z własną batwrią litową starczaającą na
ho ho ho, mógłby być tańszy.

Re: Jak dotykiem w?aczyc swiatlo?

Eaton(Moeller) xComfort. Cena to odpowiedź na pytanie dlaczego się nie
upowszechniły ;)

Re: Jak dotykiem w?aczyc swiatlo?

Nie, to nie tak. Ja oczywiście znam takie rzeczy. Cena jest odpowiedzią
na to, *że* się nie upowszechniło, ale nie *dlaczego*. Bo to może kosztować
grosze (gdyby się upowszechniło).

Re: Jak dotykiem w3aczyc swiatlo?

Problem nie jest w obsłudze włącznika ale w otwarciu oczu :) W nocy jak
teraz wstaje to prawie cały czas ma zamkniete oczy i poprostu śpi (wygląda
to niesamowicie hihihi). Światło MUSI się włączać automagicznie bez jego
świadomej ingerencji.

Robert

Re: Jak dotykiem w3aczyc swiatlo?

Idzie i śpi. I wszystko w porządku. Ty mu nagle światłem po oczach i
dzieciak z drabiny spadnie. Masz całkowitą ciemność w pokoju? Może
wystarczyć ta poświata od okien?  Też za młodego plątałem się po pokoju :)
Nawet pościel przenosiłem w inne miejsce :)
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę

Nie nie, aż tak źle niebędzie:) NApewno niebezie oślepiany hihihi
Podświetlane zrobie wyłącznie stopnie (ledy wpuszczone w okap stopnia? -
niewiem jak sie nazywa ta cześć wystająca stopnia wyższego nad nizszym).
Zapalanie zrobie na czujik ruchu reaugujący w ciemności. Dziękuje za rady
Temat uwazam za wyczerpany

Robert

[OT]Re: Jak dotykiem w3aczyc swiatlo?

pewnie nie o taką odpowiedź Ci chodzi, jednak z tego
co piszesz Twój syn lunatykuje? Chyba, że pisałeś w przenośni,
że poprostu śpi.

Jeżeli jednak lunatykuje, czy jest dobrym pomysłem łóżko
na antresoli?

Pozdrawiam
Darek

Site Timeline