Jai tester do skretki (rj45)

Witam
Polecicie jakis tani tester do skretek z zalozonymi rj45 ? Badajacy tylko i
wylacznie czy istnieje polaczenie a nie jego jakosc. Taki, aby widocznosc
polaczenia byla na obu koncach a nie tylko na jednym. No i oczywsicie aby
pokazywal zamienione pary itp.

Fantom
--
sprzedam router cisco 2811
http://allegro.pl/router-cisco-2811-rack-i1607122997.html

Re: Jai tester do skretki (rj45)
Użytkownik "Fantom"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:iqbhgj$89n$ snipped-for-privacy@news.task.gda.pl...

Witam

ja mam taki najtańszy
http://allegro.pl/tester-sieci-kabli-lan-i-telefonicznych-083-i1587182780.html

to co opisałeś w 100% się pokrywa

Re: Jai tester do skretki (rj45)

Tez mam taki, uruchomiłem całą sieć domową z kablami ułożonymi podtynkowo i
znakomicie się spisał.
--
Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl
Potwierdzam, najprostsze rozwiązanie i najlepsze.
Od siebie jeszcze dodam że mam 4 szt tego sprzętu, tak by mieć kilka
nadajników i kilka odbiorników - czasem łatwiej jest zapiąc 4 odbiorniki
i sprawdzić od razu 4 przewody, niż biegać 4x przez pół budynku ;)

Do bardziej zaawansowanych testów - bardzo dobrze jest mieć laptopa z
1Gbit sieciówką Marvella - jest do nich "virtual cable tester" - darmowy
soft marvela, ktĂłry testuje przewĂłd eth - podaje czy jest parowanie,
przerwa/zwarcie na której parze i w jakiej odległości od laptopa (+/-
0.5m), długość całego przewodu (obojętnie czy uszkodzonego czy
sprawnego) itp. Czyli robi tyle co tester za >250zł a jest niejako
gratis w laptopie ;)

--
| Bartłomiej Kuźniewski
Re: Jai tester do skretki (rj45)

Na allegro masz tego całą masę. Przy twoich wymaganiach powinien
wystarczyć najtańszy (~10PLN) z sygnalizacją na diodach.

http://allegro.pl/akcesoria-sieciowe-testery-sieci-4443

Ja używam czegoś takiego:
http://allegro.pl/listing.php/search?string=MT8108&category44%43

Ma tę zaletę, że potrafi pokazać odległość od uszkodzenia (z
dokładnością do ~0,5m).

Re: Jai tester do skretki (rj45)

Do jakiego uszkodzenia? Potrafi coś wykryć oprócz ewidentnego zwarcia
czy przerwy?
A zaszycie typu 11223344 z obydwu stron?

Mirek.

Re: Jai tester do skretki (rj45)

Sprawdzałem tylko przerwy.

Nie rozumiem.

Re: Jai tester do skretki (rj45)

Skrót myślowy - normalnie rj-tkę zaszywa się 11233244 - teraz rozumiesz?

Ale skoro mierzy odległość do przerwy... to pewnie mierzy pojemność i
takie złe zaszycie też powinien wykryć.

Mirek.

Re: Jai tester do skretki (rj45)

Ja raczej RJ zaciskam, nie szyję, ale ja to truskawi cukrem...

Ja raczej stawiam na reflektometrię niż pomiar pojemności.

Re: Jai tester do skretki (rj45)

A gniazdko? W gniazdku też można pomylić - po ciemku wszystkie są szare ;)

Wątpie za tą cenę. Ale co mi z takiej reflektometrii jak nie mam
wykresu? Nie sądzę też żeby wykryło np. przewierconego a później
połączonego na skrętkę i taśmę izolacyjną.

Mirek.

Site Timeline