Izolowanie czujnika temperatury od radiatora

Potrzebuję mierzyć temperaturę dwóch radiatorów, jednak czujniki muszą
być od nich izolowane (chociażby dlatego, że radiatory są na różnych
potencjałach) - np. dwa radiatory w typowym zasilaczu komputerowym (więc
z 1kV by się przydał).
Czujników nie mam jeszcze wybranych, pomiar za pomocą uC, zakres
20..80*C. Póki co myślałem o termistorach i ceramicznych podkładkach
izolujących (np. TO-220), a wszystko to na klej termoprzewodzący.
To tak hobbistycznie, więc istotna jest prosta konstrukcja i cena
podzespołów.

Ktoś ma jakiś pomysł, jak można inaczej (porządniej) rozwiązać? A może
jest to dobre rozwiązanie? Jak robi się to w droższych zasilaczach
komputerowych (jeśli to w ogóle się mierzy)?

Kiedyś widziałem termistory ze śrubką, ale nie wiem gdzie to dostać i
jak tam z izolacją przy wyższych napięciach. Przy czujnikach w TO-92
(1-wire, itp.) też chyba konieczna będzie podkładka izolująca?
Separowane wejścia pomiarowe (transoptory, przetwornice) raczej odpadają
- przede wszystkim to robi się za duże.

Dykus.

Re: Izolowanie czujnika temperatury od radiatora

A jak dokladny musi byc pomiar? Bo albo dac porzadna podkladke, liczac
sie z duzym oporem termicznym, a raczej opoznieniem odczytu temp. co
mozna kompensowac jakims madrym algorytmem, albo robic wszystko na
potencjale radiatora, bez przekladek, a optoizolowac wyjscia danych z
czujnikow od reszty ukladu.

http://idom.sourceforge.net/
Re: Izolowanie czujnika temperatury od radiatora
Witam,

Na tyle dokładny by móc np. regulować prędkością wentylatora.

To chyba tak nie działa, tzn. miałem takie coś ma myśli:
http://www.tme.eu/pl/katalog/?art=AOS220#id_category%3D100096%26
Ma to to rezystancję 0.3K/W i izolację 30kV... :)

Problem w tym, że jak pisałem, radiatory mogą być dwa i to na różnych
potencjałach - strona pierwotna i wtórna zasilacza, więc chciałbym by
1kV wytrzymywało.

Dykus.

Re: Izolowanie czujnika temperatury od radiatora

LM35 ? (obudowa jest plastikowa)
--
dziadek Ben
[z adresu wytnij co trzeba]

A gwarancje na 230V  AC ma ?

J.

Re: Izolowanie czujnika temperatury od radiatora

    Weź czujnik w plastikowej obudowie, zrób gwintowany otwór M3 w
radiatorze i przyciśnij blaszką/śrubką do radiatora.

--
Filip.

Re: Izolowanie czujnika temperatury od radiatora
Witam,

Uwaga o jakiej pisał J.F. - zapewnisz odpowiednią wytrzymałość
elektryczną (na poziomie 1kV)?

Dykus.

Site Timeline