ISP Programmer

Czy ktoś używa jeszcze ISP Programmera w windowsach 95/98/Me?
Zastanawiam się nad zrezygnowaniem ze wsparcia tych systemów w kolejnej
wersji ISP Programmera.

No i przy okazji usunięciem obsługi programatorów na LPT.

               http://dybkowski.net/

Re: ISP Programmer
Nie wiem dlaczego ale ubawil mnie ten post. Chcialem tylko zauwazyc ze
nawet XP niedlugo juz nie bedzie wspierane przez producenta. Zadalbym
wiec raczej pytanie jak tam dziala z windows 8 :-).

Re: ISP Programmer

Wolę działające na XP niż niedziałające na 7/8

Siedziałem wczoraj 4 godziny nad aktualizacją TomTom Start 20 w Windows 7.
Gdyby nie to że mam też XP i na niego w końcu się przesiadłem to
zostałby sprzęt bez map i wyjazd z papierową wersją w ręku.
Kolejny raz mam przykład, że Win 7 nie nadaje się do czegokolwiek innego
niż zabawa i siedzenie w necie.

--
Irokez

Re: ISP Programmer

Akurat na Windows 7/8 to ISP Programmer nawet w 64 bitach działa.
Korzystam z podpisanego drivera do obsługi pinów na LPT. Nie wiem jak
będzie z kolejnymi okienkami (Windows Blue?) ale jak wyjdzie demo to
przetestuję.

               http://dybkowski.net/

Re: ISP Programmer

Bardzo dobrze, w 32- i 64-bitowych.

               http://dybkowski.net/

Re: ISP Programmer

Nie.

Spoko.

Ja używam STK200 i miło by było jakby LPT jeszcze trochę pobyło.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/
On 2013-05-17 00:47, Grzegorz Niemirowski wrote:
Ja również czasami używam STK200.

Re: ISP Programmer

Ja też

--
Desoft

Re: ISP Programmer

I ja.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: ISP Programmer

OK, no to LPT zostanie. :)

               http://dybkowski.net/

Re: ISP Programmer
ej

Nie używam 95/98/Me ale fajnie by było jakby obsługa programatorów
na
LPT
została.

pytajacy

Re: ISP Programmer

Czyżby program wspierał inne programatory? Zawsze mi się kojarzył
wyłącznie z LPT i tym prostym podłączeniem drutów i w takiej postaci
polecam zbłąkanym osobom :)

--
Michał

Re: ISP Programmer

Jak dotąd nie wspiera. Ale port LPT już wyginął ze wszystkich komputerów
wyprodukowanych na przestrzeni dobrych kilku ostatnich lat. Jestem w
szoku, że ktoś jeszcze używa programatorów na LPT gdy programator na USB
obsługiwany przez AVR Studio kosztuje ze 30zł (a te z programowym USB
HID wymagające avrdude są jeszcze tańsze).

               http://dybkowski.net/

Re: ISP Programmer

Mam Dragona. Ale nie da się nim zaprogramować niektórych starszych
procesorów, choćby Mega8 których trochę mi się ostało. I wtedy wyciągam
STK200 :-)

Pozdrawiam,
Paweł

Re: ISP Programmer

Podpisuję się. Poza tym uważam, że edytor fuse bitów z adamowego programu
jest najwygodniejszy.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Wybacz ale nie zrozumiałem. Chciałeś usunąć obsługę programatorów na
LPT, ale program nie wspiera innych niż te na LPT. To co będzie
obsługiwał ISP Programmer?

Re: ISP Programmer

Może zostanie nakładka na avrdude ?

Re: ISP Programmer

Może zbytnio się zapędziłem z tym usuwaniem. Oczywiście wsparcie LPT
zostaje bo innych kabelków ISP Programmer nie obsługuje.

ISP Programmer nigdy nie silił się być nakładką na inny engine i nie
będzie (conajmniej w najbliższej przyszłości). Myślę jednak o obsłudze z
linii komend. Składnia (opcje linii komend) taka jak w avrdude czy ktoś
ma lepszy pomysł?

BTW: A odnośnie portów LPT w całkiem nowych komputerach - ja mam kartę
LPT na PCI i działa znakomicie. Niestety porty PCI już znikają w nowych
płytach głównych. Czy ktoś widział budżetowe karty Multi I/O (np.
2xCOM+LPT) do wpięcia w PCI Express x1?

               http://dybkowski.net/

Re: ISP Programmer
On 2013-05-30 00:49, Adam Dybkowski wrote:
Również mam LPT+2xCOM na PCI i działa to w porządku. Aczkolwiek nie
jestem pewien czy 8-letni P4 można nazwać całkiem nowym komputerem. :-D

IMO to jeszcze nie jest tak źle. Niedawno przeglądałem ofertę płyt na
Z77 i AFAIR np. Asus w swoich płytach ATX (nie microATX) standardowo
daje 1 slot PCI, AFAIR MSI to chyba we wszystkich budżetowych płytach
daje 1 czy 2 sloty PCI. U ASRocka też daje się coś znaleźć, np. topowa
(tzn. dla graczy :-D ) Fatal1ty Z77 Professional za ~900zł posiada 2xPCI
(a do tego również złącze PATA, złącze do stacji dyskietek (!!! :-D
)oraz jednego COM-a w postaci headera).

Ja nie widziałem, ale sam jestem ciekawy jak to teraz z tym jest.

Re: ISP Programmer

Poszukałem conieco i da się kupić kilka modeli, w cenach 2-3x tyle co z
magistralą PCI. Czyli sam 1xLPT na PCI Express x1 kosztuje z 70zł a
2xCOM+1xLPT ze 2x tyle. Do przeżycia jeżeli ktoś jest bardzo zdesperowany.

Co i tak nie oznacza, że takie karty prędzej czy później wyginą (dużo
łatwiej kupić 2xCOM czy 4xCOM, pewnie używane do sterowania czymśtam
przez konwerter na RS485). Dlatego programatory na USB to jedyna
sensowna droga. Sam zwykle używam AVR Studio i klona STK500v2 na USB.

               http://dybkowski.net/