ISP Programmer 1.2.0.53

Zmiany tym razem niewielkie: - poprawienie położenia fusebitu SELFPRGEN w procesorach ATtiny - poprawienie zapisywania i odczytywania z pliku stanu lockbitów

Do ściągnięcia jak zwykle ze strony:

z SourceForge (jak komu wygodniej), tam też w SVN leżą źródła.

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski pisze:

Dziękujemy za informację.

Tak się tylko zastanawiam, jakie zalety ma takie oprogramowanie w stosunku do np. Ponyproga?

To co widzę na szybko to możliwość zastosowania wielu różnych interfejsów podłączanych do LPT?

Fusebity wyświetlane jako HEX, to coś co może się przydać, aczkolwiek dobrze jakby się dawało wpisywać jako HEX także.

No i jest też ustawianie prędkości MCU, czy to służy do zwolnienia transmisji, gdy np. taktujemy procek zegarem o niskiej częstotliwości, natomiast dla dużych powoduje wzrost prędkości programowania?

Reply to
EM

Może autor odpowie, ale ja tam nigdy nie byłem przekonany do tego programu (w sensie wolałem PonyProga), do czasu aż zauważyłem, że u mnie programowanie jest zdecydowanie szybsze! Szczerze mówiąc nie wiem, z czego to wynika, ale po co tracić czas na czekanie?? :)... A swoją drogą - właściwie to oprogramowanie może dosyć szybko samemu ustalić maksymalną prędkość programowania, więc nie powinno to być problemem...

Reply to
Konop

A jaki program polecacie do programatora usbasp ?

Reply to
William Bonawentura

avrdude.

Reply to
Sebastian Biały

W dniu 2010-03-05 02:25, Konop pisze:

Ustawienie częstotliwości pracy programowanego procesora w okienku 'Hz' wpływa na częstotliwość transmisji ISP (dodatkowe opóźnienia pomiędzy zboczami sygnału zegarowego). Ustawienie "FASTEST" nie wprowadza natomiast dodatkowych opóźnień i transmisja ISP przebiega z maksymalną prędkością, jaką wydoli port LPT komputera.

Natomiast sama wydajność programowania zależy bardzo od algorytmu dostępnego dla danego układu (czy trzeba programować bajt po bajcie, czy można całymi stronami, jak długie są te strony, w jaki sposób sprawdzać zakończenie programowania każdego bajtu lub strony).

BTW: I tak prędzej czy później ISP Programmer zniknie bo nikt nie będzie miał w komputerze portu LPT. Albo doczeka się dodania obsługi USB (z czym mi się tak bardzo nie spieszy - sam używam na co dzień AVR Studio i programatora na USB). Ale jeżeli tego wam brakuje - źródła są na SourceForge i można sobie dopisać.

Reply to
Adam Dybkowski