ISP Programmer 1.2.0.53

Zmiany tym razem niewielkie:
  - poprawienie połoĹźenia fusebitu SELFPRGEN w procesorach ATtiny
  - poprawienie zapisywania i odczytywania z pliku stanu lockbitĂłw

Do ściągnięcia jak zwykle ze strony: http://dybkowski.net/isp
albo z SourceForge (jak komu wygodniej), tam też w SVN leżą źródła.

Re: ISP Programmer 1.2.0.53

Dziękujemy za informację.

Tak się tylko zastanawiam, jakie zalety ma takie oprogramowanie w
stosunku do np. Ponyproga?

To co widzę na szybko to możliwość zastosowania wielu różnych
interfejsów podłączanych do LPT?

Fusebity wyświetlane jako HEX, to coś co może się przydać, aczkolwiek
dobrze jakby się dawało wpisywać jako HEX także.

No i jest też ustawianie prędkości MCU, czy to służy do zwolnienia
transmisji, gdy np. taktujemy procek zegarem o niskiej częstotliwości,
natomiast dla dużych powoduje wzrost prędkości programowania?
EM

Re: ISP Programmer 1.2.0.53

Może autor odpowie, ale ja tam nigdy nie byłem przekonany do tego
programu (w sensie wolałem PonyProga), do czasu aż zauważyłem, że u mnie
programowanie jest zdecydowanie szybsze! Szczerze mówiąc nie wiem, z
czego to wynika, ale po co tracić czas na czekanie?? :)...
A swoją drogą - właściwie to oprogramowanie może dosyć szybko samemu
ustalić maksymalną prędkość programowania, więc nie powinno to być
problemem...

  Konop

Re: ISP Programmer 1.2.0.53

Ustawienie częstotliwości pracy programowanego procesora w okienku 'Hz'
wpływa na częstotliwość transmisji ISP (dodatkowe opóźnienia pomiędzy
zboczami sygnału zegarowego). Ustawienie "FASTEST" nie wprowadza
natomiast dodatkowych opóźnień i transmisja ISP przebiega z maksymalną
prędkością, jaką wydoli port LPT komputera.

Natomiast sama wydajność programowania zależy bardzo od algorytmu
dostępnego dla danego układu (czy trzeba programować bajt po bajcie, czy
można całymi stronami, jak długie są te strony, w jaki sposób sprawdzać
zakończenie programowania każdego bajtu lub strony).

BTW: I tak prędzej czy później ISP Programmer zniknie bo nikt nie będzie
miał w komputerze portu LPT. Albo doczeka się dodania obsługi USB (z
czym mi się tak bardzo nie spieszy - sam używam na co dzień AVR Studio i
programatora na USB). Ale jeżeli tego wam brakuje - źródła są na
SourceForge i można sobie dopisać.

Re: ISP Programmer 1.2.0.53
A jaki program polecacie do programatora usbasp ?

Re: ISP Programmer 1.2.0.53

avrdude.

Site Timeline