Iskrobezpieczeństwo - bariery

Użytkownik "Papa Smerf" napisał:

Ktop powiedział, że jest tajna? Nie jestem katalogiem do podawania namiarów, ale Tobie podam:

Moja biblioteka, 4 półka od góry. Wszystkie opublikowane dotychczas przepisy dotyczące tematu. A teraz spieprzaj na drzewo buraczku.

Remek

Reply to
Remek

Użytkownik "wowa" napisał:

Co takiego??? Ręce opadają.

Do autora wątku:

Nie czytaj tych głupot, ale zwróć się do biura projektowego problemem. W każdym większym mieście takie znajdziesz. Nie wiem o jakie medium chodzi. Jeśli ropopochodne, to Naftoprojekt.

Remek

Reply to
Remek

Użytkownik "entroper" napisał:

Więc jednak nie z PN. A angielskiej wersji nie jesteś w stanie zrozumieć i wymądrzasz się.

I to się zgadza. Autor wątku ma dwa wyjścia. Zdobyć dupochron w postaci projektu, albo zrezygnować.

Nie jest to cytat, ale Twoje wolne tłumaczenie. I niezgodne z prawdą.

Nie chce mi się z Toba kopii kruszyć, bo widzę że masz pojęcie ale się uparłeś. Rzuć okiem tu:

Znalazłem na gorąco. To Ci może rozjaśni o co chodzi. Nie chce mi się szperać teraz po przepisach.

Remek

Reply to
Remek

Użytkownik "Remek" snipped-for-privacy@neostrada.pl napisał w wiadomości news:h2vtkn$5np$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Przedmowca pisal o "iskrobezpiecznych silnikach" :D

K.

Reply to
Krzysztof

Użytkownik "Fox" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:h2vp7p$hd3$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Jezeli macie projektanta to ew. mozna go wyslac na kurs PREX w Barbarze.

K.

Reply to
Krzysztof

entroper pisze:

Kopalnia Doświadczalna Barbara (GIG) nie jest jedyną jednostką notyfikowaną w Polsce w zakresie ATEXu.

Pozdrawiam.

Reply to
Stasiek_T

Użytkownik "Remek" snipped-for-privacy@neostrada.pl napisał w wiadomości news:h322ur$pad$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Widzę, że w całej swojej mądrości nie widziałeś nigdy normy, która nie jest przetłumaczona, aczkolwiek jest jak najbardziej obowiązującą PN. Przetłumaczona jest tylko okładka i spis treści. Dalej widać nie zaglądałeś :)

No i gdzie widzisz niezgodność ? Jest zintegrowana funkcja wyłączeniowa. Poza tym nie zauważyłeś, że pisałem o pewnych zasadach i procedurach, których trzeba przestrzegać (i w których jest m.in. zasada nieodłączania zasilonych gniazd) ale zupełnie zignorowałeś fakt, zapewne przez swoją niewiedzę, że jest bodajże osiem różnych typów zabezpieczeń i każda ma swój zbiór zasad postępowania a czasem bywa i tak, że wypełnienie wymaganej normą procedury polega na umieszczeniu ostrzeżenia.

e.

Reply to
entroper

Nie mam pojęcia czyś Bogdan czy Remek ale jak na razie tylko potwierdzasz powszechnie znaną opinię o dzieciach neostrady.

Twoim zdaniem norma oznaczona PN-EN (tu właściwy numer) z treścią w języku angielskim nie jest obowiązującą PN?

To są pomieszczenia gdzie moze pojawić się propan butan, ew inne nitro. Jak masz namiar na projektanta to daj znać.

Reply to
Fox

Użytkownik "entroper" snipped-for-privacy@CWD.spamerom.p0czta.on3t.pll> napisał w wiadomości news:h3055b$ist$ snipped-for-privacy@nemesis.news.neostrada.pl...

:) nie do końca tak. Musisz mieć kwit na każdy kabelek :) Co do norm, transoptory mają przeważnie 2,5kV izolacji. Prawda? Norma przewiduje odległość między obszarem chronionym a nie chronionym (na pcb)

7,5mm (z pamięci). Barbara nie przepuściła puki nie daliśmy takich wielkich transoptorów :) Wojtek
Reply to
wowa

Użytkownik "Remek" snipped-for-privacy@neostrada.pl napisał w wiadomości news:h322ur$pad$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Gdzie widzisz głupotę w tym zdaniu. Jak coś wiesz to się pochwal. Człowiek całe życie się uczy. Wojtek

Reply to
wowa

Bez sensu. Znajomi juz dluzszy czas robia Ex poza granicami Polski, zreszta podobnie w samochodach jest - samochodziarze certyfikuja sie u Pepiczkow.

Reply to
Jerry1111
Órzytkownik "Remek" napisał:

i od razu wiadomo kto tu jest burakiem:O)

Reply to
Papa Smerf

Jedno drugiemu nie przeczy. Transoptory wytrzymuja, a odstep musi byc, jakby np pyl weglowy zasypal ..

Problem jest zreszta szerszy niz kopalnie, bo np sprzet medyczny ma podobne wymagania .

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:

Wolny jak dzika świnia. Co i raz wyskakujesz jak Filip z konopi ni przypiął, ni przyłatał. Słyszałeś o kilku uzytkownikach na jednym łączu? Co Cię to zresztą obchodzi. Wrzuć mnie do KF i sp... Remek

Reply to
Remek

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:

To sie popisałeś! Nie tylko moim zdaniem. W Polsce językiem urzędowym jest język polski. Może nie wiesz o tym?

Remek

Reply to
Remek

Użytkownik "wowa" napisał:

Wiem, że człowiek pisze bez zrozumienia i wiedzy o temacie. Na wykłady się nie piszę. Szkoda mydła.

Remek

Reply to
Remek
Órzytkownik "Remek" napisał:

a szkoda, bo mydło to jedyna rzecz ktura by ci się przydała!:O)

Reply to
Papa Smerf

Użytkownik "wowa" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:h32o4h$2qn$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

słowo kluczowe: C T I :)