iPad to tylko przerosniety iPod touch

Tak jak się niektórzy domyślali po prezentacji i liście możliwości nowego
iPada
jest to tylko płytka iPod-touch plus dwie duże baterie i większy ekran, nic
więcej:
http://www.downloadsquad.com/2010/04/06/reverse-engineering-confirms-apple-ipad-is-a-really-big-ipod-to/

Re: iPad to tylko przerosniety iPod touch

http://www.downloadsquad.com/2010/04/06/reverse-engineering-confirms-apple-ipad-is-a-really-big-ipod-to /

Tak, to było wiadomo już wcześniej.
I to właśnie stanowi o przewadze iPada nad rozwiązaniami konkurencji
(BTW: przez pierwsze 2 dni sprzedano 700K iPadów). Zamiast silić się na
dedykowany system, ew. próbować na siłę przystosowywać system z dużych
komputerów (patrz HP Slate i jego nakładka na Windows 7) - Apple po
prostu umożliwił odpalanie na iPadzie prawie wszystkich aplikacji
napisanych dla iPhone/iPod Touch. I dokładnie - iPad to taki po prostu
iPod Touch z porządnym prawie 10" ekranem. Wersja 3G będzie miała
dodatkowo odbiornik GPS i to będzie dopiero full wypas. Wyobraź sobie
takiego iPada na przyczłapce do szyby jako nawigacja w samochodzie. :)

Re: iPad to tylko przerosniety iPod touch
http://www.downloadsquad.com/2010/04/06/reverse-engineering-confirms-apple-ipad-is-a-really-big-ipod-to /

To, ze coś się sprzedaje nie znaczy od razu że ma to racjonalny sens...

Full wypas??? Bez multitaskingu ani flasha?? To jest full wypas?
I przyłożysz to do ucha do wygodnej rozmowy telefonicznej?
Chyba żartujesz...

Wyobrażam sobie - tragedia...

Re: iPad to tylko przerosniety iPod touch

Racja. Szczególnie w Stanach. ;)

Ale po co przez to w ogóle rozmawiać? Nie masz w kieszeni normalnego
iPhona? Moduł 3G przyda się oczywiście do korzystania z Internetu w
miejscach, gdzie nie masz dostępu przez WiFi.

A co do multitaskingu - w iPadach będzie (i Phonach 3GS też!), dzisiaj
była konferencja o nowym SDK:
http://www.engadget.com/2010/04/08/multitasking-comes-to-iphone-os-4-0 /

Natomiast Flash? Niektóre strony potrafią zamulić nawet całkiem szybki
komputer stacjonarny - więc pewnie na powszechne wsparcie w urządzeniach
przenośnych sobie poczekamy i tak. Jakoś wiele serwisów może się obyć i
bez Flasha (np. na iPhonach/iPadach działa YouTube, który na dużym
komputerze wymagał Flasha a tu jakoś nie musi).

Tak że pozostaje zakasać rękawy, ściągnąć SDK i zacząć pisać pod
iSystem. Możliwości zarobku widzę jeszcze przez conajmniej kilka
najbliższych lat.

:-D

Re: iPad to tylko przerosniety iPod touch

Czy ja wiem czy szczególnie w Stanach.
Raczej generalnie w krajach bogatszych, gdzie wielu ludzi stać na szpan
bo nie są to na ich pensje duże pieniądze... Nie jest to produkt dla
ciułaczy
co to muszą sobie uzasadniać wydatek każdego 20zł 10-letnią użytecznością
:-)

:-)

A nie? Taki błyszczący ekran w samochodzie?
Będziesz miał lusterko, nic więcej.

Re: iPad to tylko przerosniety iPod touch

Spokojnie, za chwilę pojawią się matowe folie zabezpieczające (np. od
Brando) i będzie gites. Pytanie tylko jak dużego musisz mieć pickupa aby
nie zasłonić tym samym połowy szyby przedniej...

Re: iPad to tylko przerosniety iPod touch

Dobra rada: jesli uwazasz, ze pod dyskusje przeznaczasz tylko jedno zdanie
to nie pisz ich wiecej.

Re: iPad to tylko przerosniety iPod touch

Nie wiem jak długo jeszcze można tego słuchać. Długo używałem Palmów,
brak multitaskingu ani trochę mi nie przeszkadzał za wyjątkiem jednej
sytuacji - niemożliwością opuszczenia komunikatora internetowego bez
rozłączenia się z serwerem. W iPhone AFAIK tego problemu nie ma.
Flash? Także przez jakiś czas powtarzałem, że ten internet na
urządzeniach przenośnych jest biedny, bo nie ma na nim flasha. Pewnego
pięknego dnia dotarła do mnie przesyłka z Nokią N800. Włączyłem ją,
zacząłem przeglądać strony. Flash po prostu wszystko knocił. Nawet po
zainstalowaniu AdBlocka i wyeliminowaniu reklam było czuć mulenie - w
końcu to 400 MHz procesor na bazie ARM, a nadmiar flasha potrafi
skutecznie zamulić P3 1Ghz. Bardzo szybko wyłączyłem obsługę tej wtyczki
w przeglądarce i od tej pory cieszę się sprawnie i szybko działającym
WWW w moim tableciku. ;)

Spece z Apple dobrze wiedzieli co robią. Lepiej mieć paru
niezadowolonych malkontentów, którzy i tak nie kupią urządzenia (a
narzekają na brak flasha szukając dziury w całym) niż dziesiątki tysięcy
wkurzonych klientów, którym urządzenie nie działa tak komfortowo jak
powinno - mrozi i muli co parę sekund.

Wiesz co? Bez obrazy, ale teraz sięgasz po argumenty jakimi posługują
się ignorancji. Kiedyś jeden taki widząc moją Nokię n800 z cynicznym
uśmiechem na ustach zapytał po co mi taki wielki telefon. Mniejsza to
to, że to nawet nie ma modułu GSM. Jest napis Nokia, jest srebrna
obudowa, to musi być telefon. ;) To samo często działo się odnośnie HTC
Universala - z niego co prawda da się dzwonić, ale to nie jest
pierwszorzędna funkcja do któej byłby projektowany. Moduł GSM to miły
bonus, ułatwiający chociażby łączenie się z Internetem, tak jak to ma
miejsce w HTC Athena.
Znajomi kiedyś opowiadali mi, jak to jakiś ignorant nabijał się z nich
zobaczywszy HP iPAQ albo PALMa Tungstena T3, bo on oczywiście nie
wyobrażał sobie korzystania z "tak wielkiej komórki". ;)

Przywyknij do tego, że w obecnej chwili nie tylko telefony są wyposażone
w łączność GSM/UMTS, a infrastruktura może służyć nie tylko do
komunikacji głosowej. Dziwię się, że Amazon Kindle nie jest krytykowany
za bycie bezużytecznym jako telefon komórkowy. ;)

Śmieszą mnie te całe flamewary. Także przez jakiś czas dałem się nabrać
propagandzie "iPhone SUXX". Zmieniłem zdanie, gdy miałem okazję z niego
skorzystać. To zwyczajnie urządzenie dla trochę innego klienta niż
urządzenia z Windowsem Mobile (szczególnie te starsze). Tak samo iPad to
nie to samo co UMPC albo mały tablecik. Jeśli potrzebujesz tego drugiego
- to w czym problem? Jest tego cała masa na rynku.

Re: iPad to tylko przerosniety iPod touch
em PalmF3%w,
 tej wtyczki
ajB1%cym
tki tysiEA%cy

No ale jeB6%li dziEA%ki Apple flash zostanie wyparty przez HTML5 to rekla=
my20%
teBF% bEA%dB1% na siB3%EA wpychaB3%y video przy pomocy tego protokoB3%u.=
 Tak czy20%
inaczej procek bEA%dzie musiaB3% te strumienie obsB3%uBF%yE6% albo trzeba=
 bEA%dzie20%
wB3%B1czaE6% adbloka.

--20%

Re: iPad to tylko przerosniety iPod touch

No ale co to zmienia? Myślisz, że jest realne, aby taka zawartość
została uciągnięta przez urządzenie tego typu? Dodaj więcej flasha, a
Pentium III zamuli. Mój ThinkPad T23 dla przykładu zaczyna się dławić
przy odtwarzaniu filmów YT na pełnym ekranie.
Małe urządzenie na ARM ma ograniczone możliwości. I tak powinniśmy być
pod wrażeniem, że tyle to potrafi. Jeszcze parę lat temu "mobilny
internet" oznaczał tekst + parę obrazków na krzyż. A teraz jeden z
drugim biadoli, że flasha nie ma. :)

Re: iPad to tylko przerosniety iPod touch
u. Tak czy
awiE6%

No ale spece od Apple wywierajB1% nacisk na portale BF%eby serwowaB3%y HT=
ML5 a20%
nie flasza. Jak siEA% upowszechni to i tak przez HTML5 media strumieniowe=
20%
bEA%dB1% ci siEA% wciskaE6% na siB3%EA zamulajB1%c procka. Tak wiEA%c ni=
e jest troska o20%
klienta tylko wymuszanie swoich standardF3%w.

No i za dwa lata bEA%dzie siEA% sprzedawaE6% mobilny sprzEA%t z prockiem =
2GHz a20%
dzisiejsze wyrzucisz na B6%mietnik bo nie obsB3%uBF%y Ci tego co proponuj=
B1%20
dostawcy treB6%ci.

--20%

Re: iPad to tylko przerosniety iPod touch

Najważniejsza jest standardyzacja. Wiele rzeczy da się zrobić na takim
małym urządzeniu o ograniczonych możliwościach sprzętowych. Zobacz na
przykład jak rozwiązano odtwarzanie filmów YouTube na iPhoneOSie albo
Androidzie. Tam wyświetla Ci się na stronie obrazek oznaczający film,
gdy go dotkniesz uruchamia się zewnętrzny program w którym ładuje się
ten filmik. Działa to o wiele wydajniej, niż gdyby kazać wykonać tę
operację przeglądarce.

Idealnie byłoby, gdyby istniał z góry ustalony standard zawartości
multimedialnej umieszczanej na stronach internetowych, umożliwiający w
łatwy sposób jej "przerzucenie" do osobnego programu.

To i tak niewiele da, jeśli równocześnie będzie postępowało zaśmiecanie
stron WWW rozmaitymi niepotrzebnymi, a tylko zużywającymi zasoby
elementami. Może się okazać, że za dwa lata takie MIDy i tebleciki będą
miały procki 2GHz, ale i tak nie wystarczy im mocy do udźwignięcia
animowanych, trójwymiarowych stron internetowych.  Po prostu wciąż
będzie istniała potężna dysproporcja między możliwościami urządzeń
kieszonkowych a tych większych, z myślą o których będzie się
projektowało witryny. Pamiętaj, że w tym przypadku "gigaherce" nie są
zbyt dobrym wyznacznikiem mocy obliczeniowej.

Re: iPad to tylko przerosniety iPod touch
Hello Adam,

http://www.downloadsquad.com/2010/04/06/reverse-engineering-confirms-apple-ipad-is-a-really-big-ipod-to /

Czyżby wreszcie zastosowanie dla iPodpaski?

Re: iPad to tylko przerosniety iPod touch

Etam, od razu do szyby? Można wbudować:

http://www.youtube.com/watch?v=rSnIXfoSU6I

Powiem, ze nie przepadam za iPhonami (i pokrewnymi urządzeniami), to to
rozwianie w samochodzie bardzo mi się nawet podoba :)

Qwinto

Re: iPad to tylko przerosniety iPod touch

A ten ktoś zastanowił się nad temperaturami panującymi w kabinie
samochodu? Bo ten iPad to jest do użytku domowego a nie na mrozie
czy upałach... Temperatura w kabinie w lecie dochodzi bardzo wysoko.

Re: iPad to tylko przerosniety iPod touch

Uhm, mozna se w czasie jazdy posurfowac jakby bylo nudno.

Re: iPad to tylko przerosniety iPod touch

Heh, to dopiero raczej w wersji z modemem 3G. Bo przy samym WiFi daleko
nie zajedziesz. ;)

Re: iPad to tylko przerosniety iPod touch

Spoko, są już fajne brameczki z komórki na wi-fi, nawet 4G broadband :-)
http://www.mobilecrunch.com/2010/01/11/review-sprint-overdrive-3g4g-wifi-hotspot/

Re: iPad to tylko przerosniety iPod touch

http://www.mobilecrunch.com/2010/01/11/review-sprint-overdrive-3g4g-wifi-hotspot /

Ale to już kolejne pudełko, które trzeba gdzieś trzymać, doładowywać
itd. Wersja iPada z modułem 3G+GPS będzie kosztować tylko 100 USD więcej
niż podstawowa i takie "brameczki" stracą rację bytu.

Re: iPad to tylko przerosniety iPod touch
http://www.mobilecrunch.com/2010/01/11/review-sprint-overdrive-3g4g-wifi-hotspot /

Niby tak, niby nie - taka brameczka daje hot spot wifi a iPad nie...
Nie bądź samolubem - udostępnij internet innym :-)

Site Timeline