Internet w busie - Page 2

Re: Internet w busie

On nie jest nowszy (o ile nie starszy!).
On jest _inny_ (choc bardzo podobny), np. lite n vs n.

Re: Internet w busie

Zobaczyłem symulator routera TL-MR3420 i dla laika może być kłopotem
poprzestawianie paru opcji. Dlatego pomysł w wieloma routerami,
zaczyna być do przyjęcia. Czy wiesz jak mogłoby się takie rozwiązanie
sprawdzić w praktyce? Routery nie będą się zakłócać?
K.

Re: Internet w busie

W takim razie najlepiej wszystkie skonfigurować tak samo, łącznie z nazwą
SSID i hasłem. A potem włączać tylko ten jeden, który ma modem z danego
kraju. Zmiana routera będzie niezauważalna dla pasażerów.

Ale gdyby z jakiegos powodu miały działać wszystkie na raz, to też jeden
drugiemu krzywdy nie zrobi, najlepiej jednak każdemu ustawić inny kanał.
Z tym że wtedy każdy musi sam zadbać, by zalogować się do tego, który ma
aktualnie aktywny modem.

Re: Internet w busie

A wg. mnie to ten tego... nie zeby jakis debilizm od razu, ale...

Jeszcze mialby dzialac jednoczesnie?
A to juz debilizm pelna geba.

Re: Internet w busie

Zlosliwa, ale niezbyt madra ironia :).

Ja tez korzystalem z takiego routera (chyba najtanszy, tzn. tl-mr3220)
i nie musialem wpisywac APN tylko zmienialem modemy,
i to bardzo rozne modemy (bardzo stare i te najnowsze
a karty sim (m.in.): play, era i aero2).

Tak jak pisalem - router mial OpenWrt (no i moja malutka modyfikacje).

Re: Internet w busie

Cenna uwaga. Dzięki.

Końcowy użytkownik nie jest zbyt informatycznie inteligentny, lepiej
konfiguracji
nie przerzucać na niego.
K.

Re: Internet w busie

Myslalem, ze Ty to bedziesz robil.
Jak ktos "niezbyt it", to cholera wie czy w ogole to zrobi.

Re: Internet w busie

jeden z moich współpracowników używa Edimax 3G-6218n przy podróżach
zagranicznych
w danym kraju wkłada cały modem usb do gniazda i już...

OIDP wszystko wymagało jednorazowej konfiguracji a potem już bezobsługowo...

Re: Internet w busie

Obawiam się, że na pierwszym lepszym odludziu wynegocjowana prędkość
transmisji nie pozwoli nawet na słuchanie radia przez kilka osób
jednocześnie. UMTS, LTE i inne niby szybkie wynalazki to tylko chwyt
marketingowy, w wielu miejscach w Polsce (i zapewne nie tylko u nas)
jest problem z podstawowym zasięgiem GSM/GPRS.
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: Internet w busie

Ale ja o tym ze skoro tak to polowa zrezygnuje, druga polowa nie, i
rachunek nadal bedzie masakryczny :-)

J.

Re: Internet w busie

Ostatecznie, będzie internet przedpłacony. Gdy ktoś zacznie ciągnąć duże
ilości danych, to sieć się po prostu zatrzyma bez nabijania licznika.
Wtedy po wyjaśnieniach, można włożyć następną kartę.
Wiem, że internet abonamentowy w roamingu może obciążyć konto kwotą
kilkadziesiąt tysięcy złotych za miesiąc.
K.

Re: Internet w busie
Brzmi jak ciekawe zadanie,

Rozwiązałbym to tak: router z openwrt, gps po serialu, modem gsm na usb. W
modemie włożony adaptor przełącznikiem kart sim. Do adaptera wkładamy po
karcie sim na kraj, całość konfigurujemy w openwrt i tworzymy soft do
podmiany simów. Klient dostaje gotowe urządzenie z włożonymi kartami sim,
ma tylko płacić abonament i zasilać.

Albo kuić taką sim:
http://www.iphonetrip.com/europe_sim_card/

i postawić blokadę na maksymalny transfer per MAC w busie

Marek

Re: Internet w busie

Brzmi jak ciekawe zadanie,

Rozwiązałbym to tak: soft do zmiany MAC w tablecie czy innym smartfonie.
Nawet nie trzeba pisać, na Androida można gotowy sciągnąć za darmo.

Bus error, passengers dumped.

Re: Internet w busie

Jasne, wolisz przyciąć transfer wszystkim tak by średnio wykorzystać te
500MB dziennie ?

To daje jakieś 350KB na minutę.. (przy założeniu równomiernego
obciążenia). Pewnie wystarczy..

Marek

Re: Internet w busie

Nic nie wolę. Zauważyłem tylko, że zawsze może znaleźć się jakiś spryciarz.

A propos spryciarzy, niektórzy zdaje się próbowali hackować Kindle, by
wykorzystać darmowy dostęp do Sieci z całego świata zafundowany przez
wujka Jeffa Bezosa.

Re: Internet w busie

Po co gps?
IMHO calkowicie zbedny.

Widziales gdzies modem z adapterem na kilka kart sim?
Jak dochodzi tam do wyboru karty?

Re: Internet w busie

W sumie fajny pomysl, ale na przekaznikach?
Nie lepiej na czyms innym, mniejszym, mniej pradozernym?
No i jak ze sterowaniem?
W sumie taki mr3220 ma mozliwosc wylaczania zasilania portu usb
oraz port rs232 (rx, tx, gnd), co w sumie moznaby wykorzystac.

No tak, Indie - kompromis miedzy niska cena a niska jakoscia :).

Jeszcze raz - Ale po co GPS?
Po cholere dodatkowa rzecz jak przeciez masz modem
i z niego mozesz odczytac wszystkie interesujace dane.
Inaczej: zamiast gps'a po prostu sprawdzalbym co jakis czas
(np. po utracie sygnalu) liste dostepnych sieci oraz ich "moc"
i na bazie tego zonglowalbym kartami sim.
To wszystko daloby rade zrobic jakims skryptem pod OpenWrt.

Site Timeline