internet bezprzewodowy

witam wszystkich, chciałem prosić o poradę jako że jestem laikiem w tym względzie; jakie urządzenia muszę kupić, jakich firm i ile orientacyjnie wydać aby zainstalować internet bezprzewodowy (mieszkanie 2 pokojowe,

46 m, 2-3 komputery w tym jeden laptop). Zależy mi aby nie mieć żadnych problemów z przesyłanym sygnałem i nie tracić na transferach, ewentualnie mieć możliwość takiego skonfigurowania routera aby zdefiniować MAC adresy kart sieciowych aby osoba niepowołana nie miała możliwości korzystania z mojej sieci. Będę wdzięczny za wszelkie opinie, uwagi, jakie firmy polecacie jakie odradzacie etc. Jakie czynniki mogą zakłócać sygnał (np ściana grubości metra, grające radio) ?

pozdrawiam Mariusz

Reply to
mariusz

To jest nie na ta grupe pytanie, ale generalnie musisz miec:

- modem internetowy

- router bezprzewodowy

lub

- router bezprzewodowy z wbudowanym modemem.

oraz

Kazdy komputer musi byc albo:

- blisko routera i byc podlaczony na stale kabelkiem

- posiadac karte radiowa (wi-fi)

Modem musi byc dopasowany do rodzaju internetu jaki uzywasz:

- neostrada/adsl lub

- kablowka TV Musi miec zlacze Ethernet (RJ45) a nie USB.

Router moze byc dowolnej firmy i byc conajmniej na pasmo g Pasmo b to stara generacja, zbyt powolne dzisiaj...

Kupujac router bezprzewodowy sprawdz na pudelku czy wspiera protokol WPA, najlepiej WPA2. Urzadzenia starsze beda mialy tylko WEP, a do tego latwo sie wlamac...

Proponuje abys sie pytal na grupach komputerowych o szczegoly, bo to nie jest temat na ta grupe...

Reply to
Pszemol