interfejsy diagnistyczne OBD2 VAG i Renault - różnica

Zostałem zapytany ostatnio czym się różnią między sobą dwa interfejst kabelkowe

- ja nie wiem. Może ktoś na forum ma większe rozeznanie.

Mianowicie są dwa kabelki (interfefsy) które po podłączeniu do komputera przez gniazdo USB dodają do systemu dodatkowy port COM. Zakończone są identycznymi wtyczkami. Z jednej strony USB, drugiej wtykiem do gniazda diagnostycznego.

Z drugiej strony tworzą interfejs K-Line według normy ISO 9141-2 - nazywany często KWP 2000. Nie jest to CAN.

Przykład interfejsu OBD2<=>COM :

Na moje to bez względu na typ samochodu sam interfejs sprzętowy powinien być identyczny.

Ale mechanicy twierdzą, że interfejsem do samochodów grupy VAG (VW,audi,skoda,seat) nie można sprawdzać pojazdów Renault (dacia, nissan) i odwrotnie.

Reply to
kk

Interfejs moze byc taki sam natomiast rozne jest do nich oprogramowanie. Dodatkowo, w tych bardziej zaawansowanych interfejsach producenci celowo zmenili standardowe sterowniki dla kowerterow COM aby widzialy je tylko ich programy.

Dla uscislenia, ISO9141-2 K-line to opis warstwy fizyczniej, KWP2000 to protokol komunikacji. KWP mozesz miec rownie dobrze opakowanego ramkami CAN i przeslanego po nim.

Użytkownik "kk" snipped-for-privacy@a.pl napisał w wiadomości news:iamtjl$g4c$ snipped-for-privacy@news.vectranet.pl...

Reply to
Robgold

Niekoniecznie celowo. To juz skomplikowane rzeczy, jeden zrobil to tak, inny inaczej i sie roznia.

ODB2 to cztery interfejsy w jednym zlaczu - nie ma sie co dziwic ze rozwiazanie zubozone do jednego nie wspolpracuje z innymi autami.

Marek S