inteligentne liczniki energii ... do 2020 roku !? - Page 3

Re: inteligentne liczniki energii ... do 2020 roku !?

hehe i dobrze niech tak zostanie :)

Re: inteligentne liczniki energii ... do 2020 roku !?

Ani w pełni, ani kręciołek. Najczęściej w takich razach stosuje się
cewkę Rogowskiego lub coś podobnego, a dalej obróbke elektroniczną.

A tak przy okazji, znany jest mi prykład dość biednego kraju, w którym
już jakieś dziesięć lat temu stosowano takie liczniki. Odczyt dokonywany
jest (był?) z przelatującego samolotu.

Re: inteligentne liczniki energii ... do 2020 roku !?

Od kilku lat mam licznik elektroniczny z mozliwoscia zdalnego odczytu. Z
instrukcji wynika, ze mozna go odczytywac zarowno przez siec
energetyczna - przypuszczam, ze na najblizszym trafoku musi byc jakis
modul, albo po podczerwieni. Nie wiem jak inkasent go odczytuje bo nigdy
go nie widzialem, nie sadze, ze go otwiera bo zamek od nieuzywania chyba
juz od dawna nie dziala, licznik stoi w plocie w skrzynce, w ktorej od
UV okienko dawno stalo sie nieprzezrczyste, takze bez otwarcia skrzynki
nie odczytasz. Fakt, ze nikt nigdy w okolicy inkasenta nie widzial jest
znamienny, co jednak nie przeszkadza ZE pobierac oplaty za odczyt.
BTW, nawet jesli odczyt bedzie trudny do zrealizowania zdalnie przez
siec to licznik z WiFi, gdzie inkasent przechodzac ulica zbiera dane z
licznikow i tak jest niezlym ulatwieniem.
Swoja droga czytalem, ze w Kalifornii ma wejsc lub juz weszlo prawo, ze
nowe instalacjie AC maja miec mozliwosc zdalnego sterowania z
ichniejszego ZE. Chodzi o to, ze w sytuacji przeciazenia sieci operator
moze zdalnie wylaczyc lub ograniczyc pobor przez domowe urzadzenia AC.
Np. stwierdzi, ze masz klimatyzator ustawiony na 18 stopni a wystarczy
ci np. 22 co ograniczy pobor mocy wiec chwilowo tak ci to ustawi.
Nie po raz pierwszy sie okazuje, ze Orwell byl prorokiem.

Re: inteligentne liczniki energii ... do 2020 roku !?

Taki Orwell znany jest od dawna pod nazwą "taryfa nocna" -- włącza
urządzenia przez zegar (z braku innych możliwości technicznych), gdy
obciążenie sieci jest mniejsze. Swoją drogą, to ja bym chętnie zawarł
umowę z zakładem energetyczny, która by określała, że to ONI zdalnie
sterują _możliwością_ włączenia prądożernych urządzeń w domu. Byle na
uczciwych zasadach. Na uczciwych, czyli zamiast 40 groszy, za taki prąd
by dostali 5-10 groszy.

Re: inteligentne liczniki energii ... do 2020 roku !?

Wziąłeś się za spawanie i urzednik uzna, że zamiast 200 A starczy Ci np. 50
:-)

Jedziesz potem samochodem i odpada błotnik, który tydzień temu przyspawałeś
:-)

Pozdrawiam

Jacek

Re: inteligentne liczniki energii ... do 2020 roku !?
Agent 0700 donosi:

Ja mam błotniki w samochodzie (chyba) na śrubki i nie obawiam się o to,
że odpadną. Zresztą nigdy by mi do głowy nie przyszło, by samemu coś
przy samochodzie spawać. Czyli to nie ten problem. Natomiast -- jak już
wspomniałem -- mogę rozważyć możliwość zakupu kilkudziesięciu kWh energii
elektrycznej na dobę, odbieranej w ten sposób, że zakład energetyczny
włącza u mnie grzałkę o mocy rzędu 10kW kiedy mu najwygodniej. Mógłbym
za to płacić stały abonament w wysokości kilkudziesięciu złotych.

Re: inteligentne liczniki energii ... do 2020 roku !?
Swoją drogą, to ja bym chętnie zawarł
Ciekawe czy będziesz taki szczęśliwy jak po wprowadzeniu możliwości zdalnego
włączenia przez nich prądu u Ciebie w domu , wprowadzą czipy do oznakowywania
ludzi. To dopiero będzie super rozwiązanie. Żadnych dokumentów i kart
płatniczych, małolat nie kupi fajek ani nie wejdzie do kina na film dla
doroślejszych. Podciętemu nie sprzedadzą gorzały, bo terminal nie sfinalizuje
transakcji. Nie będzie rozpraw poszlakowych bo będzie wiadomo z dokładnością do
2 metrów gdzie kto był. Będą i inne udogodnienia. Za nie pójście na mszę ( czyli
nie danie na tacę ) czip spowoduje 3 godziny nie możliwego do zniesienia bólu
zęba. Za spóźnienie do pracy niemożliwość oglądania telewizji przez dwa dni. Za
myśli że za dużo się pracuje i za mało zarabia brak premii. Licznik prądu to
dopiero początek. Prawdziwe atrakcje zaczną się później. Dobrze ze tego nie
dożyję. Bo nie widzę żeby postęp w medycynie był tak szybki jak w licznikach do
prądu. I na żaden przełom w wydłużeniu życia dzisiejszemu pięćdziesięciolatkowi
się nie zanosi.

Re: inteligentne liczniki energii ... do 2020 roku !?

juz zrobic - ach, szkoda, ze nie robia.

Re: inteligentne liczniki energii ... do 2020 roku !?

Głupoty już teraz wymyślają choćby w UE.

To co mówi Kogutek to przyszłość świata. Jak dla mnie masakra.

Już dziś widać początki totalnej inwigilacji.

Re: inteligentne liczniki energii ... do 2020 roku !?

[...trochę wypłodów wyobraźni...]

Ponieważ nie widzę związku między licznikami prądu, a czipami wszczepianymi
ludzom, dodam tylko, że mógłbym jeszcze kupować prąd tak, jak rzodkiewkę
na targu. Rzodkiewka tańsza jest wiosną niż zimą. W lecie znowu ceny trochę
skaczą do góry. Pod koniec dnia można kupić dwa pęczki w cenie jednego.
Żeby tak się dało z prądem, to do licznika musi docierać informacja
o aktualnej cenie wynikającej z sytuacji w sieci.

Re: inteligentne liczniki energii ... do 2020 roku !?

A ja widzę związek. Przed wprowadzeniem czipowania muszą popróbować na trochę
łatwiejszym temacie. I pewno myślisz że tylko ty taki bystry będziesz że
będziesz kupował w dołku. Wszyscy wtedy będą chcieli kupować i okaże się że w
okresach czasu co kiedyś były dołkami będzie najdrożej. Na popycie i podaży to
się trochę znasz?

Re: inteligentne liczniki energii ... do 2020 roku !?

Popróbowali już na skarpetkach. Skarpetkami nas chcą powyzabijać.
Uciskowymi, z gumką. Od tego Bürger w trzy miesiące. Ale my ciach.
Żyletką. I skarpetka bezuciskowa zdrowa. My się im nie damy.

Co nieco się znam. Słyszłem, że jeszcze cena w tej grze jest ważna.
Ale żeby do jakiejś gry w ogóle doszło, to musi być przepływ informacji.
Tak jak przy handlu rzodkiewką na rynku. Przy detalicznym kupowaniu
elektryczności go nie ma. Ale gdyby był, to nie łudzę się, że obecna
(kilkudziesięciokrotna) rozpiętość cen znana z handlu hurtowego by się
utrzymała. Raczej taka rzodkiewkowa, jeden pęczek w cenie dwóch najwyżej.
Za to można liczyć na to, że popyt by się lepiej dostosował do podaży.
Może nawet energetyka by się obyła bez elektrowni szczytowo-pompowych
o pięćdziesięcioprocentowej sprawności. A to też oznacza spadek kosztów.

Re: inteligentne liczniki energii ... do 2020 roku !?

Czy Ty w ogole wiesz co chcesz napisac?

Re: inteligentne liczniki energii ... do 2020 roku !?

Niestety muszę się podpisać pod Twoim postem, tyle że ja niestety będę
żył jeszcze ok. 50 lat :-( (no chyba że wcześniej coś się przytrafi) i
pewnie załapię się na początki "udogodnień". Również z przerażeniem
patrzę na te wszystkie monitoringi, czipownia i inne formy
ograniczania wolnośc ludzii...

--
RUN"
Press PLAY then any key:

Po jakiego grzyba "tak duza ilosc danych online"? Wystrczy podlaczyc licznik
do sieci i po sprawie - za 11 lat na pewno wiecej niz 80% domow bedzie mialo
siec.

A kto placi pensje pani odczytujacej licznik? Pomijam kwestie mozliwych
"uslug dodatkowcyh".

Re: inteligentne liczniki energii ... do 2020 roku !?

Najpierw trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie na czym ma polegać
"inteligencja" licznika.
Idea polega na tym, że liczniki mają służyć do komunikacji dwustronnej.
Sprzedawca i spółka dystrybucyjna chcą mieć na bieżąco informację o zużyciu
natomiast
odbiorca ma otrzymywac informacje od sprzedawcy o cenie energii z
możliwością
np. zdalnego załączania określonych urządzeń za pośrednictwem spółki
dystrybucyjnej.
Żeby to zrozumieć należy najpierw popatrzyć jak wygląda rynek energi np. na
stronie  www.cire.pl.
Mało osób zdaje sobie sprawę z tego, że cena energii na rynku jest w każdej
godzinie inna!
Dwustrona komunikacja ma teoretycznie przynieść korzyści wszystkim
uczestnikom rynku:
umożliwić lepsze kontraktowanie energii sprzedawcom,
zapewnić bardziej optymalne wykorzystanie przepustowości sieci spółkom
dystrybucyjnym
oraz umoiżliwić tańsze zakupy energii odbiorcom.
Aby te założenia zostały spełnione nie wystarczy prosta zmiana odczytu
ręcznego na zdalny.
Konieczny jest odczyt wszystkich liczników w krótkim czasie (cena zmiania
się co godzinę!).
Dadatkowo liczniki elektroniczne mają o połowę krótszy okres legalizacji co
oznacza,
że dwa razy częściej w stosunku do tradycyjnych trzeba je wymieniać.
Licznik indukcyjny wymienia sie raz na 15 lat, elektroniczny raz na 8 lat.
Ponadto aby odbiorca mógł skorzystać z nowej funkcjonalności licznika będzie
musiał dostosowac swoją instalację.
Takich drobnych ale istotnych niuansów jest całe mnóstwo.
Wymieniane przez inych technologie przesyłania danych (PLC, GSM czy droga
radiowa) nie załatwiają tematu.
Wiele podmiotów na rynku oferuje technologie informatyczne umożliwijące
teoretyczne załatwienie problemu
ale żaden nie potrafi wskazać kraju gdzie na szeroką skalę jego oferta jest
wrożona i funkcjonuje.
Każdy szanujący się inżynier wie na czym polega efekt skali.
Wdrożeniem pilotażowym niewiekiej liczby urządzeń nie oznacza że to samo
rozwiązanie sprawdzi się na dużą skalę.
Dobrym, przykładem jest PLC technologia sprawdzona w sieciach o duzym
skupieniu odbiorców,
która przy zastosowaniu na sieci mocno rozproszonej nie zdaje egzaminu z
uwagi na koszty.

 > A kto placi pensje pani odczytujacej licznik? Pomijam kwestie mozliwych

Zazwyczaj na końcu zawsze płaci konsument w każdej branży.

Re: inteligentne liczniki energii ... do 2020 roku !?

Ale do mnie do domu przychodzi w tej samej cenie cala dobe.

Czlowieku, alez Ty bzdurzysz. Cennika w ogole nie trzeba dosylac, a licznik
skoro juz potrafi sie komunikowac spokojnie moze sobie pamietac zuzycia
godzinne.

Re: inteligentne liczniki energii ... do 2020 roku !?

                           ^^^^^^^^^^^^

Bardzo celnie to ująłeś.

e.

Re: inteligentne liczniki energii ... do 2020 roku !?

Ale zauwazyles _liczbe_ 80 proc.?

Re: inteligentne liczniki energii ... do 2020 roku !?

Pomiedzy istnieniem a ich powszechnym wdrozeniem droga jest daleka.
W szczegolnosci - jak zmusic operatorow do wdrozenia kosztownego dla
nich rozwiazania, gdyby sie okazalo ze taki licznik kosztuje jednak
wiecej niz stary i jego odczyty przez 10 lat ..

I czy w ogole ich zmuszac .... przybedzie bezrobotnych. No chyba ze
URE juz ma plany zatrudnienia ich na urzedniczych stanowiskach i tylko
czeka na obnizke zadan placowych :-)

No wlasnie - jak z technologia ? Czy mi sie wydaje czy transmisja
przez siec energetyczna jest ciagle w powijakach, tzn troche rozwiazan
jest, ale niezbyt dobre.
Bedzie to wymagalo polozenia nowych drutow/swiatlowodow ?