Inteligentne domy - jak to jest robione? - Page 4

Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?

Takich rzeczy raczej nie instaluje się w blokach. A ci, których stać na
takie bajery zazwyczaj można chodzić na golasa bez ryzyka, że sąsiad
zobaczy. Wiem co mówię :)

A nikt tego użytkownikowi nie zabiera.
W każdym takim systemie instaluje się na ścianach odpowiednie sterowniki
(czy to przyciski, czy to jakieś panele dotykowe) gdzie można sobie a
vista zmienić co trzeba.

Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?

Człowiek już zaczyna pisać skrótami :)
Chciałem napisać, że w takich domach jakie mają użytkownicy tych
zabawek, nie ma problemu z prywatnością, bo zazwyczaj mają wystarczająco
daleko do sąsiada, żeby go nie podglądał.

Nie oszukujmy się, to nie są tanie rzeczy i raczej instalują to ludzie
zamożni i bardzo zamożni.

Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?
Żeby było jasne - nic mi do tego kto i jak wydaje swoje pieniądze. Jak
ktoś ma taką fantazję, proszę bardzo. Ważne jest jednak, zwłaszcza jak
się nie śpi na pieniądzach, żeby znać ograniczenia i problemy w takich
systemach. Bo może się okazać że po jakimś czasie ma się takiej
automatyki po dziurki w nosie, i nie są to takie rzadkie przypadki.
Dopóki ktoś nie wymyśli skutecznego modułu do odczytu myśli ograniczę
się do prostych automatów typu ogrzewanie lub klimatyzacja :)
Piotrek

Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?

Nie brak niczego. Wręcz przeciwnie -- to wszystko jest mi kompletnie
niepotrzebne.

Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?

No dobrze, ale rozumiesz, że są tacy , którym akurat wręcz przeciwnie
-jest to bardzo potrzebne, i ich to bawi ?

Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?

Jasne, że rozumiem. Jestem w stanie zrozumieć również, że ich to może
nie bawić, bo całą rzecz traktują arcypoważnie.

Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?

Czemu nie? To taki przykład był tylko, często tutaj podawany. Nie wiem,
czy zawsze prawdziwy, ale wiadomo o co chodzi.

No własnie nie. W domach strasznie upierdliwe bywa przesuwanie punktów
świetlnych i wyłączników o 20 centymetrów -- bo skąd projektant miał
wiedzieć, jak kto sobie chce urządzić pokój.

Tak jak do tej pory -- z wyłącznika na ścianie. Tyle że przyklejonego.
W tym miejscu, które wyda się najbardziej wygodne już po ustawieniu
mebli w pokoju. Wyłącznik zasilany oczywiście z baterii, która kosztuje
2 złote i starcz na 10 lat. Chociaż z pewnością będą i tacy, których
wciąż będzie rajcowało zapalanie światła w kiblu przez smyranie ajfona.

Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?

No to bedziemy te lampki zasilac z baterii?...  JA siedze w piwnicy,
zaraz policze ile tu ja lamp mam...

W samym suficie - 14 lamp. Siedze w nich zarowki fluorescencyjne o
mocy swiatla 60 wat. Wpuszczone sa w sufit. Pytania: Po co mialbym je
pzresuwac? Ile musialbym miec baterii i jak czesto wymienaic zeby nei
dyly podlaczone do sieci?

Owszem, lampy przenoscne wygodne sa jezeli je mozna, wlasnie,
pzrenosic. Ale 50 watowy halogen to troche za duzo na bateryjke. Moze
LEDy beda bramy mniej. Ale ja mam alergie na kolor swiatla
wydzielanego pzrez LEDy

Ja mam takie wylaczniki do X-10. Bateria nie starcza na 10 lat.

A.L.

Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?

Jakie lampki, z jakiej baterii?! Jeszcze raz, powoli. Za parę groszy
można kupić lampę LED sterowaną pilotem. Lampę wkręca się w oprawkę,
tak jak żarówkę. Lampa zasilana jest prądem z elektrowni. Włącza się
ją pilotem. Pilot ma w środku małą bateryjkę. Ta bateryjka nie zasila
żarówki, energia nie jest do niej transmitowana w cudowny sposób.
Bateryjka zasila nadajnik radiowy, który działa tylko przez chwilę,
gdy się nadusza przycisk włączania albo wyłączania. To tak jak ten
pilot, co się nim otwiera drzwi w samochodzie.

W samochodach starcza nawet na dwadzieścia. Częściej otwieram drzwi auta,
niż zapalam światło w pokoju. X-10, to technologia dobra, ale dość stara.
I nie taka znowu powszechna. Przy umasowieniu takiego systemu, odbiornik
będzie niewiele większy od kostki połączeniowej przy żyrandolu, bateria
w nadajniku żyć będzie dłużej niż cała instalacja, a komplet będzie
kosztował tyle, co metr kabla miedzianego.

Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?

Tak robisz w X-10 ?

Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?

Jak chce to moge

A.L.

Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?

Nie posiada żadnej inteligencji

Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?

Czego nei posiada?...

A.L.

Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?

zasadniczo nie posiada niczego, poza paroma funkcjami do zabawy w
sterowanie.

Koledze proponuję przejść się na najbliższą w czasie jakąś konferencję
czy prezentacje współczesnych systemów sterowania, które czasem
obsługują więcej niż jeden obiekt typu "biurowiec". To są systemy
inteligentnego budynku, a nie pstrykanie pilotem, żeby zapalić żarówkę
na suficie.

Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?
On Tue, 30 Jul 2013 21:56:21 +0200, sundayman

No wlasnie mnie interesuje co w takim budynku jest
"inteligentnego"?...

A.L.

Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?

Skoro nie może być "ktoś", to w zastępstwie musi być "coś".

--
Jarek (obstawiam nogę od stołu -- "inteligentny but" już mi oferowano)

Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?

Rozumiem ze jak wylacznik jest w scianie, to jest :nieinteligentny",
jak wylacznik jest w smartfonie to jest "inteligentny"

Oba sa rownie inteligente jak slup telegraficzny

A.L.

Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?

Czego ?

Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?

Czego?

Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?

No tak, inaczej mamy manufakturę

Site Timeline