info: RS485 + separacja

Witam

Wielokrotnie na tej grupie pojawiały się pytania o realizację separacji w
układach z RS485.
Uprzejmie donoszę (choć tego nie lubię), że Analog wypuścił układy
ADM2582E
i ADM2587E (SIGNAL AND POWER ISOLATED RS-485 TRANSCEIVER WITH Âą15 KV ESD
PROTECTION) - już dostępne w Polsce.

Pozdrawiam
dziadek Ben
[z adresu wytnij co trzeba]

Re: RS485 + separacja

Witam
poprostu bajki, to jeszcze napisz gdzie i po ile są układy
tak apropo ja szukam izolowanej małej przetwornicy 5V DC DC lub coś w tym
stylu
do mojego izolowanego fejsa rs232
pozdrawiam

Re: RS485 + separacja

W Alfine:
ADM2587EBRWZ  7,51 USD
ADM2587EBRWZ  8,88 USD
Minimalna ilość: 37 szt., ale można to próbować negocjować
( snipped-for-privacy@alfine.pl).

--
dziadek Ben
[z adresu wytnij co trzeba]

Re: RS485 + separacja

No to teraz Krzysztof dostanie mailem kilka propozycji przedłużenia tego i
owego...

--
[tomek <at> sikornik <dot> net]                             vy 73! de SP9UOB
Proud to be 100 percent microsoft free.                            op. Tomek

Re: RS485 + separacja
\> tak apropo ja szukam izolowanej małej przetwornicy 5V DC DC lub coś w tym

Przetwornice do wyboru i koloru
np http://www.seguro.pl/sklep/?zobacz46%95&producent

lub szukaj po nazwie AM1S-0505SZ

Re: RS485 + separacja

Napaliłem się na nie rok temu, ale:
http://www.analog.com/static/imported-files/application_notes/AN-0971.pdf
ostudziła mój zapał.
P.G.

Re: info: RS485 + separacja

Podobne rozwiązania oferuje również Linear: LTM2881.
Bardzo miłe rozwiązanie. Informowałem o tych układach już dawno temu:
http://groups.google.com/group/pl.misc.elektronika/msg/fd5cf37c3ba48476?hl=en
Mamy już je na kilku płytkach :-)

Re: info: RS485 + separacja

Taaa... a ja podziekowal. Wlasnie przeczytalem co Piotr Galka podeslal.
Dziekuje, postoje ;-)

--
Jerry1111

Re: info: RS485 + separacja
Ja nie dziękuję i nie stoję.
Stosuję ADM2483.
Działa znakomicie.
Nie stosuję od jakiegoś czasu f-my Alfine.
Ceny zbójeckie, dwukrotnie wyższe niż np. Farnella.

Re: info: RS485 + separacja

No tak, tylko ten scalak nie ma "isoPower" ...

Re: info: RS485 + separacja
To faktycznie jest poważny argument.
Wnoszę z tego,że większość dyskutantów projektuje elementy wysyłane w kosmos
gdzie ciężar i rozmiar liczy się w mm2 i dziesiątych częściach grama.
Drugim ulubionym rodzajem dyskusji jest : jak zrobić coś z niczego i nic za
to nie zapłacić.

bulba

Re: info: RS485 + separacja

Widzę, że dla Ciebie ideałem do naśladowania będzie komputer Eniac :-)

Im więcej masz komponentów na płytce drukowanej tym więcej przy niej
roboty, tym więcej rzeczy może nie wyjść i tym większa szansa na usterkę.
Słyszałeś powiedzonko że najbardziej niezawodna część na płytce drukowanej
to ta część, której tam nie ma? Więc jak masz 15 podzespołów w układzie
sterownika linii i zasilacza izolującego i możesz z nich zrobić 5
oszczędzając
jeszcze miejsce na płytce i koszty produkcji to chyba wybór jest prosty?

Re: info: RS485 + separacja

Ale to co ja podesłałem dotyczyło AD a nie Lineara.
Ten Linear bardzo mi się podoba, tylko wstępne rozeznanie (listopad 2009)
wykazało spodziewane terminy dostaw (produkcja małej skali) rzędu 10
tygodni. Unikamy takich elementów, bo jak potem trzeba szybko kilkadziesiąt
sztuk zrobić to bardzo denerwujące jest czekanie na jeden element.
P.G.

Re: info: RS485 + separacja

No ale w czym problem?
Nie lubisz budować płotków z metalizowanych przelotek na PCB ? :-)

Re: info: RS485 + separacja

Plotki moga byc - tylko analogowke mi szlag trafi w wiekszosci
projektow. 0.5A przelaczane na 180MHz to nie dla mnie (znaczy do
spawarki to by sie pewnie nadalo, ale teraz inne rzeczy robie). Poza tym
nigdzie tam nie pisza o ekranach magnetycznych (z tego co przeczytalem
to wynika ze to air-core trafo jest).
Bawic sie w buried capacitance to z kolei koszty mocno podnosi - dla
mnie nie ma sensu.

Jakies napiecie po 'drugiej stronie' (bo z mojej strony to glowna zaleta
tych scalakow) z reguly sie znajdzie, do RS485 i tak trzeba 3 druty, a
jak sa trzy to juz niewielki problem dolozyc czwarty na zasilanie.

Ostatnio robilem plytke z 15 sztuk RS485 i zastanawialem sie czy nie
wstawic malego serdesa (zeby uniknac wiaderka transoptorow) i nie slac
wszystkiego do Altery jednym laczem szeregowym. Niestety zwyciezylo
lenistwo i zrobilem tradycyjnie. Ciekawe jaki szum zrobilo by mi 15
takich transceiverow ;-)

--
Jerry1111

Site Timeline