Indukcyjność cewki

Jaka jest w przybliżeniu indukcyjność cewki będącej zwojem (w kształcie koła) cienkiego miedzianego druciku o średnicy 2 cm Oczywiście chodzi mi tylko o rząd wielkości. Tak mniej więcej.

Mati

Reply to
mati83.SKASUJ

pojedyncze nH

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

tu masz wzor

Greg(G.Kasprowicz

snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał(a):

50nH :-)

MAc

Reply to
MAc

Greg\(G.Kasprowicz\) <Grzegorz.Kasprowicz_usunto snipped-for-privacy@CERN.CH napisał(a):

Chyba coś nieprecyzyjnie napisałem. Może więc napiszę o co mi chodzi.

Zepsuł mi się w domofonie taki elektroniczny kluczyk oparty na układzie rezonansowym. Pojemność kondensatora zmierzyłem i była około 500pF. Natomiast cewka była zrobiona z drucika cieńszego niż włosek i owinięta wiele razy w kształcie koła. Jak ją rozwijałem to udało mi się rozwinąć około 100 zwojów i niewiele się ona zmniejszyła, później drucik zaczął się rwać. I jestem w kropce bo tak bym metodą prób i błędów doszedł do tej częstotliwości. A jestem w temacie kompletnie zielony (pamiętam tylko kilka rzeczy ze szkoły) i nie wiem nawet od jakiej indukcyjności wyjść.

Mati

Reply to
mati83.WYTNIJ

No właśnie! 1 zwój a 100 to kosmiczna niemal różnica.

A jaka grubość byłą tej cewki?

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Thu, 5 Jul 2007 13:51:46 +0000 (UTC) jednostka biologiczna o nazwie " " snipped-for-privacy@gazeta.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

:-D

A po jaką cholerę żeś tą cewkę rozwijał ??? Przyjmij do wiadomości że teraz szanse na ponowne zestrojenie układu na taką częstotliwość jaką miał są (przy użyciu metody "prób i błędów" jaką chcesz zastosować) praktycznie zerowe.

Reply to
__Maciek

Nie bardzo wiem co dalej kolega chce z tym zrobic, bo jesli naprawic to wypadaloby to ponownie nawinac, a on odwinac nie potrafi :-)

Ale 500pF to sie dawalo w ukladzie na czestotliwosc rzedu kilkuset kHz.

U¿ytkownik "J.F." napisa³

Moze to zwykly RFID 120 KHz?

H.D

Reply to
H.D.

H.D. napisa=B3(a):

tez bym na to stawial jakis breloczek w standarcie Unique :)

Reply to
Raven

Obstawialbym raczej blizej 1MHz, ale moze i 120k skoro ta cewka ma tak duzo zwojow.

U¿ytkownik "J.F." napisa³

Nastepny RFID to 10 MHz. W obie strony tyle samo :)) H.D.

Reply to
H.D.

H.D. napisał(a):

a jaki standart chodzi na 10mhz??