Indukcyjność cewki z rdzeniem

Witam.

Pytanie niby proste, a jakoś nie mogę wymyślić ani znaleźć
odpowiedniego wzoru.

Chodzi o prostą cewkę nawiniętą wokoło ferromagnetycznego walca.

Dokopałem się do programu jednego z grupowiczów:
http://www.elektronika.squadack.com/home/co-nowego/nowawersjaferroxcubesoftferritedesigntool
[btw, instalator coś marudzi na W7, ale działa]

i do helpa, gdzie rozdział Inductance calculations
on rods and tubes, gdzie jest bardzo ładna tabelka
(żebym to odkopał pół roku temu) i instrukcja użycia.

Ale skąd się bierze wzór? Jeśli odpowiedź brzmi
z pomiarĂłw lub z symulacji pola, to mi wystarczy:)

A po drugie, to chyba pytanie do głownie do autora,
program umie policzyć indukcyjność cewki krótszej
niż rdzeń, a dokument nie podpowiada jak.

pozdrawiam
bartekltg

Re: Indukcyjność cewki z rdzeniem
Hello bartekltg,

http://www.elektronika.squadack.com/home/co-nowego/nowawersjaferroxcubesoftferritedesigntool

To nie jest mój program - to program Ferroxcube.

Re: Indukcyjność cewki z rdzeniem
http://www.elektronika.squadack.com/home/co-nowego/nowawersjaferroxcubesoftferritedesigntool

A to przepraszam,
zmyliło mnie to na głównej stronie:
"Ferroxcube SFDT 2010
  0 KB – 25 gru 2010 11:26, autor: RoMan Mandziejewicz"

Dopiero jak zwróciłeś uwagę dotarło do mnie, że
'autor' był w sensie 'autor notki' lub podobnym.

pozdrawiam
bartekltg

Re: Indukcyjnoœć cewki z rdzeniem
Hello bartekltg,

http://www.elektronika.squadack.com/home/co-nowego/nowawersjaferroxcubesoftferritedesigntool

Na wpisywanie przez Google autora do linka też nie mam wpływu :(

Re: Indukcyjność cewki z rdzeniem

bo to wcale nie jest proste - sam wiesz ze rozklad pola wredny i trudny do
policzenia.

J.

Re: Indukcyjność cewki z rdzeniem

Czasem są wzory przybliżone, które działają w przyzwoitym
zakresie parametrów.

Wracam do 'solvera PDE' i rozglądania się za równaniami
opisującymi rzeczywiste ferromagnetyki;)

pozdrawiam
bartekltg

Site Timeline