Indukcyjność cewki z rdzeniem

Witam.

Pytanie niby proste, a jakoś nie mogę wymyślić ani znaleźć odpowiedniego wzoru.

Chodzi o prostą cewkę nawiniętą wokoło ferromagnetycznego walca.

Dokopałem się do programu jednego z grupowiczów:

instalator coś marudzi na W7, ale działa]

i do helpa, gdzie rozdział Inductance calculations on rods and tubes, gdzie jest bardzo ładna tabelka (żebym to odkopał pół roku temu) i instrukcja użycia.

Ale skąd się bierze wzór? Jeśli odpowiedź brzmi z pomiarów lub z symulacji pola, to mi wystarczy:)

A po drugie, to chyba pytanie do głownie do autora, program umie policzyć indukcyjność cewki krótszej niż rdzeń, a dokument nie podpowiada jak.

pozdrawiam bartekltg

Reply to
bartekltg

To nie jest mój program - to program Ferroxcube.

Dnia Tue, 02 Aug 2011 07:00:27 +0200, bartekltg napisał(a):

bo to wcale nie jest proste - sam wiesz ze rozklad pola wredny i trudny do policzenia.

A to przepraszam, zmyliło mnie to na głównej stronie: "Ferroxcube SFDT 2010 0 KB – 25 gru 2010 11:26, autor: RoMan Mandziejewicz"

Dopiero jak zwróciłeś uwagę dotarło do mnie, że 'autor' był w sensie 'autor notki' lub podobnym.

pozdrawiam bartekltg

Reply to
bartekltg

W dniu 2011-08-02 10:11, J.F. pisze:

Czasem są wzory przybliżone, które działają w przyzwoitym zakresie parametrów.

Wracam do 'solvera PDE' i rozglądania się za równaniami opisującymi rzeczywiste ferromagnetyki;)

pozdrawiam bartekltg

Reply to
bartekltg

Na wpisywanie przez Google autora do linka też nie mam wpływu :(