Indukcja Amica. Sensory sterujące.

Witam
Przestały działać sensory sterujące płytą.
A właściwie, to reagują na dotyk, ale nie "gołym" palcem, ale przez...
listek ręcznika papierowego!
Stukam paluchem, pukam, dotykam itepe, a tu blada d***.
Chwyciłem za ręcznik papierowy, aby przetrzeć powierzchnie płyty i
zapiszczało!
Okazało się, że sensory reagują na dotyk przez warstwę papierka!

Jakieś pomysły? Płyta jest już chyba po gwarancji, więc ewentualna naprawa
cosik mnie pewnie szarpnie?

PS Przetestowałem żonę - ona też tylko przez papierek.

pozdrawiam,
Adam

Re: Indukcja Amica. Sensory sterujšce.

Kawalek tasmy klejacej :-)

J.

Re: Indukcja Amica. Sensory sterujące.

a czy te sensory nie reagują przypadkiem na światło odbite od
papierka/palca ?
Kolor tego papierka ma znaczenie ?

Pzdr.
Mariusz Ł.

Re: Indukcja Amica. Sensory sterujące.

zobacz taśmę izolacyjną
czy przez nią tez działa
jak tak, to wytnij sobie ładne kółeczka i naklej...

Re: Indukcja Amica. Sensory sterujące.

Tylko ponaklejaj na palce a nie na płytę, bo włączy sensory na stałe....

Z bardzo dużym prawdopodobieństwem te sensory działają na zasadzie odbicia
promieniowania wysyłanego spod płyty przez podczerwona diodę z powrotem do
fotokomórki.

Re: Indukcja Amica. Sensory sterujące.

Jaki z tego morał? Że światło odbite od palca nie wystarcza, a od białego
papierka to i owszem? Jeśli faktycznie ten bezsensor ma taką konstrukcję,
to by oznaczło, że coś się popsuło w zasilaniu LED-ów. Tam trzeba pogmerać.

Jarek

PS
Można jeszcze żonie kazać pomalować paznokcie na jasny kolor, a samemu się
kuchni nie tykać.

Re: Indukcja Amica. Sensory sterujące.

Muszę przyznać, że zacząłem czytać od ostatniego zdania i się poważnie
zdziwiłem. Dawniej to się te rzeczy z silikonu robiło ;-)

Waldek

Re: Indukcja Amica. Sensory sterujące.

Eeetam silikon. To byC5%82 latex. -)

A.

Re: Indukcja Amica. Sensory sterujące.
In the darkest hour on Wed, 27 Oct 2010 01:46:04 +0200,

Dawniej przed papierem, lateksem były... (brr) jelita. :>

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
[ 09:19:29 user up 12603 days, 21:14,  1 user, load average: 0.36, 0.81, 0.22 ]

Re: Indukcja Amica. Sensory sterujące.

Sterownik w Amice jest sensorowy (pojemnosciowy). Nie dziala na zasadzie
swiatla odbitego.
Ostatnio przyszlo mi wymienic takie cudo po burzy. Umarl calkiem. Koszt ~600
PLN.

Zadzwon kolego do serwisu Amica'i albo do kogos kto prowadzi puntk
serwisowy. Ten sterownik ma procedure kalibracyjna.
Nie pamietam teraz,  dokladnie jak sie w nia wchodzilo ale bylo to
nacisniecie kilku klawiszy jednoczesnie zaraz po wlaczeniu zasilania.
W ten sposob np  robilo sie kalibracje funkcji "wykrywania garnka" na
plycie.

Site Timeline