Impulsowe zamienniki do regulatorów serii 78xx

Każdy elektronik zapewne zna układy trzynóżkowych regulatorów
liniowych serii 78xx, np. LM7805 lub LM7812 Nationala...
Bazując na popularności tych układów produkuje się również ich
impulsowe odpowiedniki w postaci miniaturowych modułów.

Szukam właśnie takich odpowiedników u różnych producentów.
To co znalazłem do tej pory:

http://www.murata-ps.com/data/meters/dms-78xxsr.pdf
Niestety tylko dwie wersje napięciowe: +5V, +12V.

http://www.recom-international.com/pdf/Innoline/R-78xx-0.5.pdf
Niestety tylko pół ampera prąd wyjściowy...

Najlepszy jaki znalazłem do tej pory to V7806-2000:
http://products.cui.com/CUI_V7806-2000_Datasheet.pdf?fileID55%50
bo ma 2A prąd wyjściowy i potrzebne mi napięcie wyjściowe 6V.

Czy ktoś się orientuje kto jeszcze robi tego typu moduły?

Re: Impulsowe zamienniki do regulatorów serii 78xx

Texas Instruments. PT78ST1xxy i PT79ST1xxy, gdzie xx 33, 36, 05, 51, 53,
06, 65, 07, 08, 09, 10, 12, 14, 15 (napięcia). y = V, S, H (vertical,
surface, horizontal). 1.5A. Używam i jestem zadowolony. Są jednak trochę
szersze od "normalnych".

Re: Impulsowe zamienniki do regulatorów serii 78xx

Dzięki Waldku, niestety zdecydowanie za szerokie - staram się
go upchać do wtyczki DB9 aby rozwiązać problem zasilania 12V
dla urządzenia które chce tylko 6V... Będę szukał dalej.

Re: Impulsowe zamienniki do regulatorów serii 78xx
A wcale nie, bo 7803 daje 3,3V :-)

Chyba, że czegoś nie zrozumiałem...

Re: Impulsowe zamienniki do regulatorów serii 78xx

OK, niech Ci będzie :-) Tak czy inaczej potrzebuję 6-6,5V.

Re: Impulsowe zamienniki do regulatorów serii 78xx

Traco robi na 6,5V TSR 1-2465. Sorry za długi link - nie chce mi się go
skracać:

https://www.distrelec.com/ishopWebFront/catalog/product.do/para/keywords/is/TSR_1-2465,TSR12465,Traco_Power,Regulator_impulsowy_6.5_VDC_1_A,Stabilizator_impulsowy_1_A,_z_n%C3%B3%C5%BCkami_wg_78xx,_SIL3/and/language/is/pl/and/shop/is/PL/and/series/is/1/and/id/is/01/and/node/is/35379/and/artView/is/true/and/productNr/is/6953485.html

Re: Impulsowe zamienniki do regulatorów serii 78xx

Link zadziałał bez problemu. Dzięki.
To jest już jakiś kandydat - rozmiary ma dobre, żeby tylko prąd
miał większy, byłoby idealnie. No cóż, na razie wyjdę na produkcję
z pojedynczym dostawcą i będę się modlił aby nie przestali go robić :-)

Re: Impulsowe zamienniki do regulatorów serii 78xx

Może coś z tego sobie wybierzesz.
Używam w kilku egzemplarzach wersje 500mA i 1A (5V i 3V3) od około roku i
jestem zadowolony.

http://www.jselektronik.pl/home/sub/PL,33,przetwornice_dcdc.html

Re: Impulsowe zamienniki do regulatorów serii 78xx

Dzięki, ale niestety najmniejsze są o wiele za duże aby zmieścić
je wraz z innymi kablami do wtyczki DB9...

Re: Impulsowe zamienniki do regulatorĂłw serii 7 8xx

niestety 5V i 1A, (5V to raczej nie problem, ale 2A owszem):

http://www.seguro.pl/sklep/?podkat20%9

Rozmiary wyglądają dość przyzwoicie. Nie mam pojęcia jak wygląda
dostępność (rok temu chciałem 3.3V to nie mieli, a teraz to jak widzę
żadnych nie mają w sklepie - można jeszcze w jm pytać). No i pozostaje
problem chłodzenia - chyba, że podziurkujesz obudowę DB9.

DD

Re: Impulsowe zamienniki do regu latorĂłw serii 78xx

5V może być problemem dla drukarki termicznej wymagającej 6.5V.
Natomiast problem chłodzenia w zasilaczu impulsowym nie powinien
być problemem, bo ma on dramatycznie większą sprawność zasilany z 12V
niż LM7806 i dlatego właśnie biorę impulsówkę ze sprawnością >90%.

Re: Impulsowe zamienniki do regulatorĂłw serii 7 8xx

Wydaje się, że dodanie dwóch diodek "do masy" powinno załatwić sprawę
wyższego napięcia (jak masz takie dziwne napięcie, to pewnie drukarka ma
stabilizator w środku). Czy przy takiej przetwornicy tak można, to ja
nie wiem. Poza dodatkowymi elementami, których pewnie bys nie chciał.
Co do chłodzenia... ja tam nie wiem, ale wymiana ciepła przy takiej
małej obudowie raczej może być problemem. Kilka woltów razy 1A, razy
kilka procent, to i tak kawałek mocy jest. A obudowa jednak plastikowa i
malutka.
W każdym razie - gdybyś coś takiego w końcu zmajstrował, co daj znać, co
wyszło i czy po kilku godzinach temperatura w obudowie jest przyzwoita.

Pozdrawiam

DD

Site Timeline