Import elektroniki - koszty agencji celnej DHL

Mam na tapecie prototypowanie. Części zamówiłem w DigiKey, wartość zamówienia ciutkę powyżej 200$, więc wysyłka za friko. DK temat załatwił bez pudła, wszystko zgodnie z ofertą i zamówieniem. Wartość zamówienia 205$, 22 pozycje, stawka celna 0%, VAT 23%.

No to myślę sobie, że będzie tak:

- do zabulenia będzie jeszcze VAT 23%: 205*0.23=47.15$=179PLN (1$=3.8PLN)

- jakaś tam opłata skarbowa celna na poziomie 50PLN

- za papierologię DHL też mnie skubnie na jakieś 100PLN

Razem jakieś 330PLN powinno starczyć. Ni chuchu !! Fakturkę dostałem na 590PLN. Papierologię DHL policzył od ilości pozycji na fakturze z DigiKey. Wszystkie pozycje z tej samej grupy PKWiU.

Pytanie: Jak takie małe zamówienia importować taniej? Fedex, UPS, czy może jeszcze inaczej?

Reply to
stchebel

Poczta, ma odprawę w cenie. Czyli muszą nadać też na ichniej poczcie.

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

W dniu sobota, 22 lipca 2017 02:13:15 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

==========

Sorki, ale albo nic nie zrozumiałeś z powyższego, albo się nie znasz, albo jedno i drugie. Zostaw ten wątek, bo irytujesz...

Reply to
stchebel

Z Digi Key wybiera się przewoźnika UPS, wtedy nie płacisz NIC.

Traktowane to jest jako nabycie wewnątrzwspólnotowe.

MiSter

Reply to
MiSter

W dniu sobota, 22 lipca 2017 07:26:04 UTC+2 użytkownik MiSter napisał:

========

Coś chyba "czarujesz". Co to ma do rzeczy, czy towar jest ze wspólnoty czy z poza. VAT i tak trzeba zabulić. Natomiast co do reszty, to być może masz rację. Istotne pytanko: Sprawdzałeś to empirycznie?

Reply to
stchebel

Warunki dostawy DDP jeżeli ci to coś mówi.

Zamawiam kilka razy w tygodniu :)

MiSter

Reply to
MiSter

W dniu sobota, 22 lipca 2017 16:46:41 UTC+2 użytkownik MiSter napisał:

=========

Skoro zamawiasz kilka razy w tygodniu, no to na 100% masz tematy importowe z Digikey "obcykane". No i tutaj mam prośbę o poradę.. Przy tak małych zamówieniach, rzędu 200, w porywach 2000$, czy da się z Digikey wynegocjować warunki dostawy DDP? Podjąć próbę, czy lepiej się nie ośmieszać? Przy warunkach dostawy DDP, o ile dobrze rozumiem należności celno-podatkowe są opłacone z góry przez eksportera. Jasna sprawa, że w takim przypadku eksporter doliczy to do całości faktury, wiadomo że nie zapłaci za mnie VAT'u.

Jeżeli w jakimś tam miejscu "pieprzę głupoty", to bądź tak dobry i coś podpowiedz.

Z góry Dzięki !!

Reply to
stchebel

W dniu 22.07.2017 o 23:46, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Nie musi płacić za ciebie vatu jeśli masz euronip, bo przesyłka przejdzie np. przez Irlandię i zostanie potraktowana jako dostawa wewnątrzwspólnotowa. Zapłacą vat przy imporcie do UE i zaraz go odzyskają przy reeksporcie do Polski.

Reply to
Zbych

zamawiać na os. fiz a nie na firmę.

Reply to
Marek

W dniu niedziela, 23 lipca 2017 00:53:07 UTC+2 użytkownik Zbych napisał:

Po czym ja, jako importer będę musiał zapłacić VAT. To jest normalne!! Nie ma znaczenia od jakiego podmiotu dokonuje zakupu. Może być firma polska. I co? Stawka VAT 0% ?! Jak idziesz do sklepu i kupujesz bułkę, to wewnątrzwspólnotowo jest objęta zerową stawką VAT? Pomyśl!! Natomiast jako EKSPORTER!! nie doliczasz VAT'u do faktury sprzedajnej. I nie ma znaczenia czy odbiorca, np. firma niemiecka czy senegalska jest z kraju należącego do tego bajzlu czy nie..

Reply to
stchebel

Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

W dniu niedziela, 23 lipca 2017 00:53:07 UTC+2 użytkownik Zbych napisał:

Weź cos na uspokojenie, bo niewiele rozumiesz z tego co ci odpowiadają.

Reply to
Ghost

W dniu 2017-07-23 o 08:52, Ghost pisze:

tylko, ze własnie to tak działa. końcowy odbiorca zapłaci vat. w jaki sposób - to już zalezy od przypadku. albo kurierowi po odprawie celnej, albo przy zakupie, albo sam, polskiej skarbówce.

a.

Reply to
Miller Artur

W dniu 23.07.2017 o 09:50, Miller Artur pisze:

Tylko wtedy płacisz vat jak już sprzedajesz ustrojstwo i masz z tego kasę a nie przy dostawie części do produkcji albo dopiero prototypu.

Reply to
Zbych

Po prostu przy zamówieniu w DigiKey wybierasz UPS - proste?

A co do Vat-u to już pisałem, traktowane jest jako nabycie, co tu tłumaczyć? Oczywiście musisz mieć NIP europejski, ale to zakładam, że masz od dawna.

MiSter

Reply to
MiSter

W dniu 2017-07-23 o 01:29, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Nie rozumiesz co to wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów. Jeśli firma z dowolnego kraju EU kupuje od firmy z innego kraju EU i obie posiadają NIP EU, to wtedy VAT nie jest naliczany. Od strony formalnej księgowa wykazuje to jak VAT naliczony i należny, i wychodzi zero.

Reply to
Elektrolot

Jak kupuję w Mouser.com , który jest właśnie w US, to przy wyborze przewoźnika wybieram FedEx. Jest tam informacja że pokrywają oni wszelkie koszty celne. Fakturę dostaję w usd na dokładnie taką wartość jaka wynika z cen elektroniki. Czy 100$ czy 2000$ zawsze tak samo. No ale to chyba dzięki temu że wystawiacz faktur w GB.

Z Digikeyem jest problem i będzie bo nie mają biura w UE. ZTCW Pracują nad tym więc trzeba być cierpliwym.

Pzdr.

Adam Górski

Reply to
Adam Górski

Dlaczego wprowadzasz w błąd?

Nie ma problemu przynajmniej od pół roku. Mister

Reply to
MiSter

Nie wprowadzam w błąd tylko przekazuje moje nieaktualne informacje ale ciągle w dobrej wierze. Nie gadaj jak w telewizji.

Ostatnio sprawdzałem w styczniu/lutym - był problem, a przynajmniej ja go miałem. Jeżeli nie ma już problemu lub inni go nie mają to bardzo się cieszę i życzę sukcesów.

Pozdrawiam

Adam Górski

Reply to
Adam Górski

W dniu 2017-07-24 o 09:38, Elektrolot pisze:

I tu jest sedno. Bierzesz DDP, wtedy przechodzi to prze kraj EU i DK sam sobie cli. I w zależności czy na firmę czy na osobę prywatną wystawiają FVAT jako wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów lub doliczają Ci VAT.

Reply to
Waldemar Fras