Ilu uzytkowników usenetu potrzeba do wkręcenia żarówki?

Hello,

Mimo wszystko jestem wdzięczny - Waldkowi za wskazanie alternatywy, Michałowi za chęć pomocy, Sebastianowi za linka do kursu. Reszcie za starania, choc wprowadzili więcej zamieszania niż to warte.

Ponawiam jedno pytanie i prosiłbym o odpowiedź na nie - czy WinAVR będzie współpracował z reklamowanym na grupie programatorem z dopalaczami o nazwie MultiTool?

Dlaczego akurat chcę to narzędzie? Bo ma dopalacze, których pożądam :)

Jeśli ktoś chce mnie przekonać do innego programatora dla AVR, to niech to będzie merytoryczne, proszę. Interesuje mnie zdecydowanie USB a nie inne porty.

usbasp.

a) +działa.

b) +na allegro tanie wersje z translacją poziomów napięć

c) +wspierany przez avr-dude

d) +usb

e) -jak chcesz zrobić sam to wymaga programatora ;) Ale zawsze możesz sie poratować tym:

Sebastian Biały

Bez bajerów :(

A MultiTool nie działa?

Jasne, ale kto jest godny zaufania na Allegro?

Cały czas nie wiem, czy MultiTool dziala z WinAVR...

To warunek.

Nie widze potrzeby.

Port równoległy :(

ale nie ma JTAG-a. IMHO bardzo duża wada.

Reply to
Michał Baszyński

^^^^^^^^^^

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^^^

^^^^^^^^^^^^^^^^^^

A USBASP ma?

I w czym mnie to ogranicza?

RoMan Mandziejewicz snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał(a):

Mogę Ci sprzedać taką wersję.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Hello,

[...]

Książka warta grzechu?

RoMan Mandziejewicz snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał(a):

Moim zdaniem tak. Wszystko od podstaw, w czterech językach, nawet MH by się zadowolił. Są też klimatyczne obrazki :)

Grzegorz Niemirowski

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał w wiadomości news:3790415932$ snipped-for-privacy@squadack.com...

RoMan zobacz na Allegro programatory typu STK500 V2. Ostatnio kupiłem taki na Alledrogo z translacją poziomów 5-3,3 pod USB za

70zł. Prostsze są za 20-50. Działają z WinAVR zintegowanym z Programmers Notepad (tutaj AVRDude - jako sterownik progrmatora). Zrób pod jednym przyciskiem, Programuj pod drugim. Potem będziesz sie zastanawiał co potrzeba więcej. Multitool zdaje się jest właśnie zgodny z STK500.
Reply to
Ukaniu

Multitool jest zgodny z tym standardem.

:)

Ale tu mnie straszą brakiem jtaga a ja nie wiem, o co chodzi - gógle zwracają pierdylion wyników :(

Brak jtaga oznacza tylko tyle, że programy będziesz mógł debugować tylko oscyloskopem :-)

Reply to
Zbych

Ale jtag wymaga portu równoległego?

Nie. Do AVR kupisz tylko jataga na USB. Zresztą z debugowaniem w AVR jest lekka kicha, bo różne procesory mają różne interfejsy do debugowania (jtag, debug wire itd.). Według mnie jak chcesz mieć możliwość debugowania w układzie docelowym, to powinieneś wybrać AVR dragona do programowania i debugowania.

Reply to
Zbych

100+ na Alledrogo...

222PLN - chyba odlecieliśmy trochę :(

Użytkownik "Zbych" snipped-for-privacy@onet.pl napisał w wiadomości news:4f0bfcbf$0$1278$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Na początek do zapoznania się z możliwościami tych uC to moim zdaniem wystarczy programator-zabawka. Ja zrobiłem wiele komercyjnych projektów bez Jtaga bo wyrosłem ze starej 51' gdzie właśnie debugowanie to oscyloskop i dwie nogi ;-). Nie jestem ekspertem programistą ale żyję po częsci z tego co napiszę. Jtag przydawał mi sie całkiem nieźle przy zabawie z ARM, choć i tutaj miałem zawsze swój ukochany pin i oscyloskop, a czasem podpatrzony/przeczytany u fachowców głośniczek przypięty do jakiejś szyny obrazującej co sobie myśli kontroler ;-) RoMan chyba zaczyna zabawę, niech zamiga diodą a potem będzie LCD2x16 a później jakiś większy system i sobie kupi lepszy programator. A może mu się odwidzi i zostanie sobie z tym Jtagiem jak Himilsbach z językiem angielskim.

Reply to
Ukaniu

No to zostaje ci oscyloskop + ewentualnie software'owy emulator (i trzeba pamiętać, że AVR studio nie emuluje w 100% peryferiów, i do tego część z nich emuluje z błędami). Możesz też zmienić procesor na inny. Do wielu armów producenci mają proste płytki uruchomieniowe, które od razu mają na podkładzie programator i jtaga do debugowania.

?ukey=product&productID=185132 Zazwyczaj razem z tymi zestawami jest też gotowe środowisko IDE + kompilator (z ograniczeniami) i przykładami.

Reply to
Zbych

W dniu 2012-01-10 10:11, Ukaniu pisze:

Zgoda, ale w końcu mamy XXI wiek i jeśli debugowanie w układzie jest dostępne, to czemu z niego nie skorzystać? Przydatne zwłaszcza przy zabawie peryferiami.

Reply to
Zbych

owinieneś wybrać AVR

a gdzie Ty znalazłeś na allegro tego dragona?

Reply to
identifikator: 20110701

Bez żartów. To nie o to chodzi. Ja naprawdę nie muszę do sklepu po bułki Maybachem jeździć.

Stawiam na TI i jego kontroler, ale skoro już w to wdeptuję, to chcę mieć _możliwość_ również _zabawy_ AVR. W tym momencie chcę się trochę pouczyć. Inwestować większych pieniędzy - obojętnie czy własnych czy cudzych - na razie nie mam zamiaru. Ale dziękuję za dobre chęci, choc nie wiem, czym sobie na to zasłużyłem...

Napaliłem się na tego MultiToola z powodu dodatkowych bajerów, które mi pozostaną nawet jak nie będę chciał już żadnego AVRa programować.

Skoro Ci radzi ktoś, kto ma doświadczenie - zrób to. Tutaj jest 7 osób w tym wątku. Podaj nr konta. Nawet jak Ci każdy wpłaci po 40 zł, masz go na jutro. Potem odeślesz komuś z kolegów w kopercie bąbelkowej. Sam chętnie od Ciebie go pożyczę. W każdym razie, ja czekam na numer konta i wpłacam.

Reply to
Sylwester Łazar