ilu naprawilo lampki choinkowe?

Licza sie tylko te chinskie. Stare polskie na wkrecane zarowni
naprawialo sie latwo.

Oswiadczam z duma ze dzis jeden sznur naprawilem. Zrobilem to tylko
dlatego ze swiecil od razu po podlaczeniu a przy rozwijaniu zaczal
migac i w koncu zgasl. Poswiecilem pol godziny na znalezienie luznej
zarowki.

Przyznac sie ilu z tych ktorzy sprobowali chnszczyzne naprawic sie
udalo a ilu sobie odpuscilo walke dla tych 6-30zl?

:)

Re: ilu naprawilo lampki choinkowe?

Ja naprawialem chyba z 10 komplet├│w. W jednym musialem wymienic
troche polamanych oprawek plastikowych. Wyjmowalem je z innego
kompletu kt├│ry juz prawie wszystkie zar├│wki mial rozszabrowane i sie
okazalo, ze z 50 oprawek z trudem udalo mi sie 10 odzyskac bo to sie
zrobilo tak kruche, ze mi sie rozsypywalo w rekach.

Re: ilu naprawilo lampki choinkowe?

Te oprawki sa robione z ryzu i gumy do zucia w swietle lampionow;)

Re: ilu naprawilo lampki choinkowe?

sam wczoraj naprawilem 3 komplety w kilkunastu mniejscach uszkodzone.
Lamaly sie doprowadzenia zar├│weczek, skrecalem pomijajac uszkodzone.
Przekroje sa tak male ze musialem podgrzewac izolacje do odizolowania
zapalnicza aby nie zerwac tych 5 drucik├│w 0,nic.
    Jednak moje lampki wisza na zewnatrz na swierkach, kt├│re sa
obsypane sniegiem i ogrodzone plotem.
Jesli cos sie zapali beda dodatkowe atrakcje. Siedem komplet├│w
wiszacych na 7 r├│znych drzewkach podlaczone do jednej r├│znic├│wki
30mA jako oddzielny obw├│d pomimo braku izolowania naprawianych
polaczen nie powoduja jej zadzialania (widocznie snieg slabo przewodzi
prad albo szybko odparowuje to co sie skropli).

--
pzdr, j.r.

Re: ilu naprawilo lampki choinkowe?

Blad w rozumowaniu: moje (w przypadku lampek: wszystkie udane) pr├│by
naprawy, to nie walka "dla tych 6-30zl", lecz sprawdzanie, czy ja jeszcze
panuje nad materia techniczna, czy juz jest na odwr├│t!
Z tego samego powodu wielokrotnie zdarza mi sie naprawiac zapomniana
elektronike (wygrzebana przypadkowo w pawlaczach, piwnicy, lub garazu),
kt├│ra juz nie jest (i nigdy nie bedzie) mi do niczego potrzebna, i kt├│ra
natychmiast po naprawie trafia do kartonu, kt├│ry po zapelnieniu trafia do
"Punktu zbi├│rki odpad├│w niebezpiecznych" (200 m od domu).

Pozdrawiam swiatecznie
dziadek Ben
[beztego w adresie]

Re: ilu naprawilo lampki choinkowe?
O! I wlasnie o to mi chodzilo. Te 6-30zl bylo na podpuszczenie :)
Dlubanie w tych lampkach pare godzin nie jest warte zdanych pieniedzy.
Lepiej posiedziec z rodzina. Ale satysfakcja z pokonania
rzeczywistosci jest wiele warta.
Przyznam ze nie zawsze udaje mi sie z uporna materia wygrac...

Odp: ilu naprawilo lampki choinkowe?
dyskusyjnych:if4fe1$lo$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
materia

w odroznieniu od starszej elektroniki naprawa wspolczesnych chinskich
swiatelek to rzezbienie w gownie

Re: ilu naprawilo lampki choinkowe?

Z tym sie zgodze :)
--
dziadek Ben
[beztego w adresie]

Re: ilu naprawilo lampki choinkowe?

Mi wczoraj rodzina przynios─╣┬éa do naprawienia migaj├ä┬ůc├ä┬ů gwiazd├ä┬Ö (trzy
obwody po─╣┬é├ä┬ůczonych szeregowo ─╣┼║ar─é┼éweczek prze─╣┬é├ä┬ůczane przez sterownik) i
naprawd├ä┬Ö podnios─╣┬éo mi to ci─╣┬Ťnienie. Nie ze wzgl├ä┬Ödu na trudno─╣┬Ť├ä┬ç zadania,
ale przez to, co zobaczyłem. Kilka przewodów oderwało się od sterownika.
Przymierzam się do lutowania, zdejmuję izolację i własnym oczom nie
wierzę... Zasilanie tych wszystkich żarówek z sieci 230V jest
realizowane po cieniuteńkiej plecionce - nie wiem nawet czy miało to
0,4mm ─╣┬Ťrednicy!

Pr─é┼éb naprawiania kilku innych komplet─é┼éw zaniecha─╣┬éem widz├ä┬ůc wi├ä┬Öksz├ä┬ů ilo─╣┬Ť├ä┬ç
podobnych przewodów, pozrywanych z kilku różnych miejscach. Naprawdę
szkoda nerwĂłw. ;)

Jestem ciekaw ilu ludzi pozbawionych wiedzy na temat BHP obchodzenia się
z urz├ä┬ůdzeniami elektrycznymi taka chi─╣┬äszczyzna pozbawi─╣┬éa tak─╣┼║e zdrowia,
─╣┼║ycia albo maj├ä┬ůtku.

Re: ilu naprawilo lampki choinkowe?
W razie jakiejkolwiek watpliwosci wyrzucam natychmiast caly zestaw i biegne
po zestaw diodowy...

Re: ilu naprawilo lampki choinkowe?

I ja sie chyba przerzuce na LEDy w przyszlym sezonie...
Na razie jeszcze dociagne na zar├│weczkach.
Diody to juz jednak nie to co zar├│wki.

Re: ilu naprawilo lampki choinkowe?

Mi siEA% jakoB6% te chiF1%skie badziewia juBF% kolejny rok nie chcB1% psu=
E6%. Mam 420%
  komplety - 2 w  domu na choince i 2 na B6%wierku przed domem - nie20%
zdejmowane przez resztEA% roku. A z wkrEA%canymi zawsze byB3% problem prz=
ed20%
uruchomieniem i czEA%sty pady w trakcie B6%wiecenia przez okres B6%wiB1%t=
eczny.

--20%

Re: ilu naprawilo lampki choinkowe?

┼╗artujesz... przecie┼╝ te ┼╝ar├│weczki popracuj─ů 50-100 godzin i si─Ö pal─ů.
Jak to możliwe? Masz LEDowe czy zwykłe żarówki?

Re: ilu naprawilo lampki choinkowe?

Eeee tam.
Mam juz ze dwa komplety ktore zyja juz dwa sezony i swieca z grubsza
non stop 2-3 tygodnie.

Re: ilu naprawilo lampki choinkowe?

To nie znaczy BF%e one mi siEA% B6%wiecB1% przed dom,em przez caB3%y rok =
ale tak z20%
tydzieF1% non stop na pewno.

--20%

Re: ilu naprawilo lampki choinkowe?
 psuE6%. Mam

No moBF%e dwa tygodnie w sezonie.

--20%

Re: ilu naprawilo lampki choinkowe?

mnie ciekawi kto daje temu zielone swiatlo na wjazd do UE? Mialem taki komplet
co sie laczy szeregowo wtyczkami sieciowymi, za wtyczka zaczyna sie opisywany
juz to kabel fi 0,000nic mm2 z mega sztywna izolacja, urwa sie to blyskawicznie
i o porazenie nie trudno. Co za gowno. Diodowe niby lepsze ale swiatlo nie
idzie dookolnie, efekt jakis taki chyba gorszy a kable pewnie tak samo marnie
wykonane :/

Re: ilu naprawilo lampki choinkowe?
Ja daje. ICMPTZ?
to co mi sie nie podoba nie jest przezemnie kupowane...

W instrukcji jest napisane ze maksymalnie jeden moze byc podpiety
dodatkowo.
A co do cienkosci kabla. Wiesz, to jest ekologiczne i energetycznie
sprawne. Bo mniej zasobow na sztuke wychodzi ;)

Re: ilu naprawilo lampki choinkowe?
─Ć┼ą┼╝U─╣┼║ytkownik "ptoki"  napisa─╣┬é w wiadomo─╣┬Ťci grup
dyskusyjnych: snipped-for-privacy@k11g2000vbf.googlegroups.com...
W instrukcji jest napisane ze maksymalnie jeden moze byc podpiety
dodatkowo.
A co do cienkosci kabla. Wiesz, to jest ekologiczne i energetycznie
sprawne. Bo mniej zasobow na sztuke wychodzi ;)
---------------------------------

jakie─╣┬Ť 3 lata temu matka kupi─╣┬éa taki fajny zestaw, izolacja pi├ä┬Öknie si├ä┬Ö
zsunęła od strony wtyczki,
z obydwu kabelk─é┼éw, gdy wk─╣┬éada─╣┬éem to do gniazdka nast├ä┬ůpi─╣┬éa eksplozja,
nastała
ciemno─╣┬Ť├ä┬ç,
zosta─╣┬éem z sam├ä┬ů wtyczk├ä┬ů w r├ä┬Öce, wywali─╣┬éo bezpieczniki a ja przez p─é┼é─╣┬é dnia
widziałem kulę ognia.

Mam jeszcze przy okazji pytanie, jest sobie w├ä┬ů─╣┼║ ─╣┬Ťwietlny i ma 3 kolory
─╣┼║ar─é┼éwek, by─╣┬é sterownik ale te─╣┼║ si├ä┬Ö wzio─╣┬é i zala─╣┬é wod├ä┬ů po czym spali─╣┬é
doszcz├ä┬Ötnie, z w├ä┬Ö─╣┼║a wychodz├ä┬ů tylko 3 przewody, jak to jest zrealizowane ─╣┼║e
zapala się niezależnie 3 kolory z 3 przewodów ?

Re: ilu naprawilo lampki choinkowe?

Naprawilem tego sporo. Koles handluje tym na rynku. Jak nie swieci to
odklada do kartona i naprawiam nu ten badziew.
Przewody to czysta fikcja.Raz sa cztery a nieraz piec drucik├│w zero, zero
nic. Izolacja - nie wiem co
to jest. Przed rozpakowaniem nalezy podgrzac na kaloryferze aby zmieklo na
tyle,ze sie nie polamie.
Og├│lnie wsadzil bym importera do pierdla na
dwadziescia lat za stworzenie zagrozenia dla
zycia i mienia uzytkownika.
Ale c├│z ped do taniosci wykonczyl polskie firmy
produkujace calkiem dobre i bezpieczne produkty.
A chinole wiedza co robia, przygotowuja przestrzen zyciowa dla swego narodu.
Bez bomb, wojen sami zrobimy im miejsce na ziemi, kupujac te ich tanie
g....o.

Z zyczeniami swiatecznymi pozdrawiam.

Ps.
Z tych napraw mam drobne profity :-)